کارهایی که موهای شما را نازک می‌ کنند
کد خبر: ۶۹۸۴۲
تاریخ انتشار: 2017 April 10    -    ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
نازک شدن موها می‌تواند باعث نگرانی‌ هر خانمی باشد. هر چقدر هم که اطرافیان شما بگویند موهایتان مشکلی ندارند و خوب به نظر می‌رسند، دانستن این حقیقت که موهای شما نسبت به قبل نازک‌تر و شکننده‌تر شده‌اند، بسیار استرس آور بوده و ذهن شما را به خودش مشغول می‌کند.
کارهایی که موهای شما را نازک می‌ کنند

نازک شدن موها می‌تواند باعث نگرانی‌ هر خانمی باشد. هر چقدر هم که اطرافیان شما بگویند موهایتان مشکلی ندارند و خوب به نظر می‌رسند، دانستن این حقیقت که موهای شما نسبت به قبل نازک‌تر و شکننده‌تر شده‌اند، بسیار استرس آور بوده و ذهن شما را به خودش مشغول می‌کند. قدم اولی که برای حل این مشکل باید بردارید این است که مطمئن شوید از نظر پزشکی مشکل خاصی ندارید.

با این حال اکثر مردمی که به متخصص مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که پزشکان دلیل خاصی برای نازک شدن موهای‌شان ندارند اما خبر خوب این است که راه‌های آسانی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد در ادامه با ما همراه باشید شما را با ۶ علتی که باعث نازک شدن موها می‌شوند آشنا کنیم و راه‌حل مقابله با آنها را نیز با شما در میان بگذاریم.

رژیم غذایی خوب

۱- عادات بد غذایی

نازک شدن موها یکی از شایع‌ترین عوارض رژیم گرفتن است و همچنین در میان مردمی که استرس دارند یا احساس می‌کنند زمان کافی برای درست غذا خوردن ندارند نیز شایع است. دلیل فرم موها، وجود ماده‌ای به نام کراتین است، همانطور که می‌دانید کراتین نوعی پروتئین است بنابراین خیلی مهم است که در رژیم غذایی خود مقدار زیادی پروتئین بگنجانید تا رشد موهای شما تضمین بشود.

همچنین شاید رژیم غذایی شما به گونه‌ای باشد که فولیک اسید کافی به بدن‌تان نرسد بنابراین از خوردن مواد غذایی مانند اسفناج، مارچوبه و توت‌فرنگی غافل نشوید تا آهن مورد نیاز بدن‌تان را از این طریق تامین کنید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل کلید اصلی است اما اگر می‌خواهید تمام مواد ضروری بدن‌تان را تامین کنید باید از انواع مکمل‌ها نیز استفاده کنید.

۲- شستن روزانه موها

شستن مرتب موها کار خوبی است اما بیش از اندازه شستن آن‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن روغن آن و خشک شدن موها شود بنابراین تارهای مو شکننده شده و نازک می‌شوند. اگر عادت کرده‌اید موهای‌تان را هرروز بشویید در عوض سعی کنید این کار را یک روز در میان یا حتی کمتر انجام دهید. اگر با انجام این کار احساس می‌کنید موهای‌تان تمیز نمی‌شوند می‌توانید روزهایی که حمام نمی‌کنید از شامپوی خشک استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نباید اجازه دهید شامپوی خشک مدت زمانی زیادی روی موهای شما بماند زیرا ممکن است باعث التهاب پوست سر و بسته شدن فولیکول‌های مو شود و در نتیجه جلوی رشد طبیعی موهای گرفته می‌شود.

۳- استفاده از محصولات مخصوص موهای آسیب دیده

خشک و شکننده شدن موها یکی دیگر از دلایل نازک شدن موها هستند و از جمله مواردی که باعث خشک شدن موها می‌شوند می‌توان به استفاده از محصولات نامناسب اشاره کرد. سیلیکون‌ها موادی هستند که در اکثر شامپو‌ها وجود دارند. این مواد یک لایه نازک روی موها ایجاد می‌کنند که مانع جذب رطوبت می‌شود و موها را خشک و شکننده می‌کنند.

الکل و سولفات نیز باعث خشک شدن موها می‌شوند و در بسیاری از اسپری‌ها و حالت‌ دهنده‌های مو وجود دارند. بنابراین قبل از خریداری یک محصول، مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید و محصولات طبیعی و بدون مواد افزودنی را انتخاب کنید. محصولات حاوی روغن نارگیل، زیتون و آرگان می‌توانند موهای آسیب دیده را تعمیر کرده و مقاومت و ضخامت آنها را افزایش دهند.  

سشوار

۴- استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو

سشوار، اتوهای صاف کننده و فرکننده مو از جمله محصولاتی هستند که روزانه توسط خانم‌ها استفاده می‌شوند اما می‌توانند صدمات بسیاری را به موهای شما وارد کنند و سرعت شکنندگی آنها را بیشتر از سرعت رشدشان کنند. استفاده از این وسائل را محدود کنید و از مدل موهایی استفاده کنید که نیازی به این محصولات نداشته باشند. اگر ناچار به استفاده از آنها هستید، اجازه دهید تا موهای‌تان به طور طبیعی کاملاً خشک شوند، همچنین از محصولات محافظت کننده استفاده کنید تا موهای‌تان آسیب کمتری ببینند.  

۵- سپری کردن مدت زمان زیاد زیر نور خورشید

همانند استفاده از سشوار و اتوی مو، گرمای ناشی از تابش نور خورشید نیز می‌تواند موجب صدمه دیدن موهای شما شود. علاوه بر تاثیرات ناشی از تابش نور خورشید، اشعه‌ فرابنفش نیز می‌تواند باعث نازک و پیر شدن موها شود، پس بهتر است مدت زمان کمتری را زیر تابش مستقیم نور خورشید سپری کنید یا برای محافظت از موها از کلاه استفاده کنید.    

استرس داشتن

۶- استرس داشتن

همه ما تا به حال سطوح مختلفی از استرس را تجربه کرده‌ایم اما اگر نتوانید آن را کنترل کنید تبدیل به یک مشکل اساسی می‌شود. سعی کنید با استفاده از روش‌های پایین آورنده استرس ، میزان اضطراب خود را کنترل کنید تا رشد موها بهبود پیدا کند.

بنیتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار