آینده ی مبهم در انتظار مجردهای ژاپنی
کد خبر: ۷۴۴۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
ژاپن در حال چروک خوردن است؛
مشکل فرزندآوری و پیچیده شدن روابط جنسی در ژاپن به مرحله ی بحران رسیده است. آمار و ارقام منتشره نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ تعداد کمتر از یک میلیون کودک در ژاپن به دنیا آمده که از سال ۱۸۹۹میلادی تاکنون سابقه نداشته است. به طور کلی تعداد روی گردانان از ازدواج در ژاپن رو به فزونی نهاده است.
آینده ی مبهم و نامعلوم مجردهای ژاپنیاختصاصی «تابناک با تو»؛ نسل پسران و دختران مجرد در ژاپن با افزایش سن و خروج از دوره ی جوانی با آینده ای غیر مشخص و متزلزل مواجه شده است. مردم می پرسند این نسل مجرد چگونه پس از فوت پدران و مادرانشان هزینه های زندگی خود را به دست خواهند آورد؟!
 
 
یک پژوهشگر انستیتوی آمار پژوهش ها و آموزش می گوید: تعداد ژاپنی هایی که بین ۳۵ تا ۵۴ سال سن دارند و هنوز هم همراه پدران و مادرانشان زندگی می کنند در سال گذشته به ۴.۵ میلیون نفر رسید.

ژاپن از بیست سال پیش شاهد پدیده ی جمعیتی بود که روزنامه ها با عناوینی همچون «مجرد های انگل» از آن نام می برند.

این مجردهای ژاپنی امروز بار سنگینی بر روی سیستم رفاه اجتماعی ژاپن هستند، سیستمی که در حال حاضر از فشارهای ناشی از تعداد رو به رشد کهنسالان و کاهش نیروی کار رنج می برد. مجردهای ژاپنی گامی در جهت کسب معاش و پس انداز پول برای کمک به زندگی خود برنمی دارند.

به طور کلی تعداد روی گردانان از ازدواج در ژاپن رو به فزونی نهاده است، به طوریکه تعداد آنها در سال ۲۰۱۵ میلادی بنا به گزارش هایی که اخیرا منتشر شده رکورد زده و به بالاترین سطح ممکن رسیده است. از هر ۴ مرد ژاپنی و از هر ۷ زن ژاپنی یک نفر مجرد بالای پنجاه سال است.
 
مشکل فرزندآوری و پیچیده شدن روابط جنسی در ژاپن به مرحله ی بحران رسیده است. آمار و ارقام منتشره نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ تعداد کمتر از یک میلیون کودک در ژاپن به دنیا آمده  که از سال ۱۸۹۹میلادی تاکنون سابقه نداشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
5
ایران بدتره!
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
2
0
بچه خوبه دوست دارم چندتا دختر و پسر تپل داشته باشم بچه امید زندگیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار