ماجرای پدران مجرد و بزرگ کردن دخترانشان
کد خبر: ۷۰۶۶۳
تاریخ انتشار: 2017 April 19    -    ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
برخی پدران به طور کامل دختران خود را تحسین می‌کنند و می‌توان گفت که این دختران تقریباً تحت تاثیر تربیت مادران خود هستند تا به زنان بزرگسال قدرتمند و با استعدادی تبدیل شوند. اما حتی فکر کردن در مورد این موضوع هم که این دختران فقط با یکی از والدین بزرگ شوند و رشد پیدا کنند، لرزه به اندام والدین خواهد انداخت.

بزرگ کردن فرزند دختر به عنوان یک پدر مجرد اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ گاه با دیدن برخی از پدران مجرد، می‌توان چشمک زدن چالش‌های آنها را برای تربیت و بزرگ کردن فرزندان به تنهایی، مشاهده کرد. اما درک این چالش که مواجهه‌ی پدران مجرد با فرزندان دختر چگونه خواهد بود، کمی سخت و دشوار است.

برخی پدران به طور کامل دختران خود را تحسین می‌کنند و می‌توان گفت که این دختران تقریباً تحت تاثیر تربیت مادران خود هستند تا به زنان بزرگسال قدرتمند و با استعدادی تبدیل شوند. اما حتی فکر کردن در مورد این موضوع هم که این دختران فقط با یکی از والدین بزرگ شوند و رشد پیدا کنند، لرزه به اندام والدین خواهد انداخت.

بزرگ کردن فرزند دختر به عنوان یک پدر مجرد

پنابراین، روبه رو شدن پدران مجرد با چالش تربیت و بزرگ کردن فرزندان دختر به تنهایی را باید تحسین کرد. برای درک راه حل‌های اساسی و کلیدی برای موفقیت در تربیت و بزرگ کردن دختر به عنوان یک پدر مجرد به سراغ برخی از این پدران مجرد رفتیم و تجربیات آنها را از این چالش مورد بررسی قرار دادیم.

چه همسر شما طلاق گرفته و چه از دنیا رفته باشد و یا اینکه حضانت فرزندی را به عهده گرفته باشید، در هر حال چالش های پیش روی شما، مشابه هم خواهند بود. نصیحت‌هایی از این پدران مجرد که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد، می‌تواند در تربیت و بزرگ کردن فرزندان دختر، مفید و سودمند باشد.

کار را تنها پیش نبرید. برخی از پدران مجرد از لزوم حضور یک مربی زن در زندگی دخترانشان می‌گویند. مادربزرگ، عمه و یا سایر اعضای فامیل می‌توانند عهده‌دار این نقش برای برخی از پدران مجرد باشند. برای برخی دیگر، مادر یکی از دوستان دخترشان و برای سایر پدران، یک مربی می‌تواند در آموزش و پرورش فرزند دختر آنها، نقش داشته باشند. اما پیدا کردن یک خانم نمونه‌ی خوب و توانا برای موفقیت دخترتان در رشد و زندگی آنها، بسیار حیاتی و با اهمیت است.

ارتباط برقرار کنید. بسیاری از پدران دارای ذهنیت «من باید خودم درستش کنم» در زندگی و روابط خود هستند. اغلب ما تمایل داریم که به مشکلات گوش دهیم و پس از تشخیص مشکل، خودمان به رفع آن بپردازیم. اما توجه داشته باشید که دختران ما معمولاً ترجیح می‌دهند که ما به مشکلات آنها گوش دهیم و آنها را درک کنیم و اجازه بدهیم که خودشان نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام کنند. باز نگه داشتن خطوط برقراری ارتباط، نیازمند صبر و حوصله و نیز اولویت‌دهی است.

به او بیاموزید که مشکل گشا باشد. دختران ما گاهی، کمی نیازمند راهنمایی و هدایت ما برای رفع مشکلات هستند. فقط گوش دادن به مشکلات کافی نیست. اینکه به دخترتان بگویید که چگونه یک مشکل را حل کند، بسیار با اهمیت است. به او کمک کنید تا مهارت‌های رفع مشکلات را در خود پرورش دهد.

بیش از حد از او حمایت نکنید. برخی پدران هیچ مشکلی ندارند که در نقش یک شوالیه تمام عیار برای پشتیبانی از دخترشان ظاهر شوند. برای این دسته از پدران کمی سخت و دشوار است که اجازه بدهند تا دخترشان برای رفع برخی از مشکلات و چالش‌های زندگی، تلاش کنند. توجه داشته باشد که حمایت بیش از حد باعث می‌شود تا دختر شما متمرد و سرکش و یا اینکه به شدت وابسته شود و هیچ کدام از این دو ویژگی، مثبت تلقی نمی‌شوند. اجازه بدهید که آنها با برخی از خطرات مشروط و محدود مواجه شوند تا با موفقیت در حل چالش‌ها، اعتماد به نفس خود را به دست بیاورند.

بخشی از زندگی او باشید. به طور کلی می‌توان گفت که پدران نسبت به فرزندان دختر، راحت‌تر خود را درگیر زندگی فرزندان پسر می‌کنند. اما به عنوان یک پدر مجرد، دختر شما نیازمند احساس حمایت و پشتیبانی شماست. به تماشای مسابقات ورزشی او بروید، درست همان کاری را که با فرزندان پسر خود انجام می‌دهید. گاهی اوقات، او را به خرید ببرید. در کل، فرصت‌هایی برای باهم بودن را ایجاد کنید.

در فهمیدن و درک مردان و ارتباط با آنها، به او کمک کنید. گاه کمک به دختر برای عبور از مرحله‌ بلوغ به مرحله‌ی جوانی می‌تواند به بزرگترین چالش احساسی و عاطفی یک پدر مجرد تبدیل شود. پدران موفق همان کسانی هستند که وارد خط مقدم این گذار می‌شوند و در مورد این مسائل با صداقت تمام برخورد می‌کنند. به دخترتان نشان دهید که شما در مورد روابط و رفتار او با مردان و یا در مورد کمک به او در درک و فهم اتفاقاتی که برای بدن او می‌افتد، کمی احساس نگرانی می‌کنید. به یاد داشته باشید که برخی از مسائل، ناشیانه از آب در خواهد آمد. به مربی و معلم خانم مورد قبول خود برای حل بسیاری از این مسائل، اعتماد کنید.

پدران مجرد؛ ما می‌دانیم که تربیت و بزرگ کردن یک دختر می‌تواند چالش برانگیز و طاقت فرسا باشد، اما شدنی است. اگر شما نسبت به دختران خود حساس باشید و مسئولانه رفتار کنید و برای ارتباط با دخترانتان زمان بگذارید، می‌توانید به حس رضایت از تربیت و پرورش یک دختر بسیار خوب و موفق، دست پیدا کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار