چگونه مجرد ماندن می تواند منجر به مرگ شود؟!
کد خبر: ۶۸۹۶۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 03    -    ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
تنهایی خطر مرگ در جوانی و ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می دهد؛
تنها زندگی کردن، خطر مرگ در جوانی را مانند چاقی مفرط تا 26 درصد افزایش می‌دهد. یک مطالعه‌ی علمی نشان می دهد که افراد مجرد و تنهای بریتانیایی در زمان ابتلا به سرماخوردگی، احساس درد و ناراحتی بیشتری را تجربه می کنند. پژوهشگران در این مطالعه دریافتند که افراد بزرگسال تنها، از نشانه های شدیدتری در دوران بیماری شکایت دارند.

چگونه مجرد ماندن می تواند منجر به مرگ شود؟!   اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ تنها زندگی کردن، خطر مرگ در جوانی را مانند چاقی مفرط تا 26 درصد افزایش می‌دهد. یک مطالعه‌ی علمی نشان می دهد که افراد مجرد و تنهای بریتانیایی در زمان ابتلا به سرماخوردگی، احساس درد و ناراحتی بیشتری را تجربه می کنند. پژوهشگران در این مطالعه دریافتند که افراد بزرگسال تنها، از علائم شدیدتری در دوران بیماری شکایت دارند.

چگونه مجرد ماندن می تواند منجر به مرگ شود؟!

تجرد و تنهایی، خطر مرگ در جوانی را مانند چاقی مفرط تا 26 درصد افزایش می‌دهد. پژوهشگران مدعی هستند که افراد تنها از لحاظ جسمی و فکری احساس بدتری دارند و همین امر خطر مرگ در جوانی را مانند چاقی مفرط تا 26 درصد افزایش می‌دهد.

مؤسسات خیریه هشدار می‌دهند، 1.2 میلیون فرد سالمند در انگلستان به طور مزمن، دچار تنهایی هستند. دانشمندان در تلاش برای بررسی تأثیرات احساسات ما روی چگونگی مقابله‌ی سیستم ایمنی بدن با بیماری، 160 فرد بزرگسال را به ویروس سرماخوردگی مبتلا کردند. سپس این افراد، پنج روز در اتاق‌های هتل قرنطینه شدند. افراد شرکت کننده‌ای که از قبل تجرد و احساس تنهایی خود را اعلام کرده بودند، شدیدترین علائم سرماخوردگی را در میان افراد این گروه 160 نفره، تجربه کردند.

در پایان این پژوهش نتیجه‌گیری شد: به عبارت ساده، افراد تنهاتر نسبت به افراد کمتر تنها، احساس بدتری در طول دوران بیماری دارند.

آنجی لیروی (Angie LeRoy)، پژوهشگری از دانشگاه رایس (Rice University ) در تگزاس گفت: تنهایی، مردم را در خطر ابتلا به تمام انواع بیماری‌های جسمانی و مرگ زودرس قرار می‌دهد. اما هیچ حرکتی در نگاه به بیماری‌های حاد اما موقتی مانند سرماخوردگی‌های شایع انجام نشده است که همه‌ی ما نسبت به این نوع از بیماری‌ها، آسیب پذیر هستیم.

این پژوهش که در مجله‌ی هلث سایکولوژی (Health Psychology) منتشر شده است، مشخص کرد که شانس ابتلا به سرماخوردگی در افراد بزرگسال تنها، بیشتر نبوده است؛ اما این افراد در صورت ابتلا به سرماخوردگی، نشانه های شدیدتری را در طول دوران سرماخوردگی تجربه می‌کنند.

چگونه مجرد ماندن می تواند منجر به مرگ شود؟!

متخصصان می‌گویند، پزشکان عمومی باید مقتضیات اجتماعی یک بیمار را در زمان درمان، مد نظر قرار دهند. پژوهشگر همکار، دکتر کریس فاگوندس (Chris Fagundes) گفت: پزشکان باید به طور منظم، عوامل روانی را در همان ابتدای امر، لحاظ کنند. این کار قطعاً به پزشکان کمک خواهد کرد تا عارضه‌ی فرد بیمار را به درستی درک کنند.

فعالان حوزه سلامت روان در اوایل همین ماه هشدار دادند که بریتانیا در معرض یک اپیدمی تنهایی قرار گرفته است.

تحقیق صورت گرفته توسط «کمیسیون جو کاکس» (Jo Cox Commission) در مورد تنهایی نشان می‌دهد که 3 تن از هر 4 تن درگیر عارضه‌ی تنهایی هستند؛ اما چیزی از خود بروز نمی‌دهند و در تنهایی خود از تنهایی رنج می‌برند.

پژوهش ها نشان می‌دهند، 56 درصد از افراد سالمند تنهای بریتانیا، هرگز در مورد احساسات درونی خود با کسی صحبت نمی‌کنند و اکثریت آنها این موضوع را می‌پذیرند که بستگان و دوستان نزدیک آنها در صورت فهمیدن این واقعیت‌، شگفت زده و متعجب خواهند شد.

40 درصد افراد مسن مدعی هستند که آنها گاه همه روز را بدون صحبت با کسی می گذرانند. متخصصان بر این باورند که عوارض تنهایی با عوارض استعمال 15 نخ سیگار در روز برابری می‌کند.

مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
2
36
این پژوهش ها واسه بریتانیاست که تو ایران دقیقا برعکسه یعنی اگه مجرد باشی خیالت راحته و عمرت هم بیشتر میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
2
34
اینها مربوط به همان انگلستان است. در ایران مجرد ماندن، کم خطرتر است!
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
11
اینا رو مینویسن تا مجردا رو هم بدبخترکنن کم دردداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
15
اين پژوهش درمورد افراديه كه تنها زندگي مي كنن، نه افرادي كه ازدواج نكردن! آدم اگه با پدر و مادرش و يا چند نفر از دوستاش زندگي كه خيلي هم راحت و خوشحاله
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
دقیقا. من خودم تنها زندگی میکنم. واقعا تنهایی مریضی میاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
6
مسئول مجرد ماندن اینهمه دختروپسر و زن و مرد ایرانی در کشور کیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
5
فعلا که متاهل بودن منجر به مرگ و دست زدن به هر چه جرم و جنایته میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار