ضرورت تغذیه صحیح پس از ماه مبارک رمضان
کد خبر: ۵۴۵۳
تاریخ انتشار: 2015 July 21    -    ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
bato-adv
bato-adv
بنا به نظر کارشناسان تغذیه تنها 35 درصد افراد جامعه در حد نسبتا خوب و متعارف تحرك بدني دارند و با اين توصيف رشد فرآيند چاقي در جامعه دور از ذهن نيست و ديگر اين كه شيوع چاقي در زنان 2/5 برابر بيشتر از مردان است.
ضرورت تغذیه صحیح پس از ماه مبارک رمضانبه گفته کارشناشان تغذیه پس از ماه مبارک رمضان که وزن متعادل تر شده، چربی و قند خون بدن نیز تنظیم شده است که برای تداوم و حفظ سلامتی بدن می بایست حتما در برنامه غذایی خود هم تعادل وهم  تنوع غذایی صورت گیرد.

به گزارش «تابناک با تو» باید چهار گروه اصلی مواد غذایی همچون غلات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، مغزها و تخم مرغ  بیشتر در برنامع غذایی روزانه گنجانده شود.

البته برخی از افراد در ماه رمضان شیوه صحیح تغذیه را رعایت کرده و از همه گروه‌های غذایی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار داده اند و به همین دلیل دستگاه گوارش آنها در شرایط استراحت و سم‌زدایی قراردارد.

همچنین این افراد مشکلی برای اضافه وزن یا سوء‌هاضمه پس از ماه رمضان ندارند.
البته کارشناسان تغذیه براین باورند افرادی که پس از ماه مبارک دچار چاقی یا اضافه وزن می شوند حتما می بایست این اضافه وزن را کم کنند، البته این کار نباید از طریق رژیم‌های نادرست انجام شود.

ناگفته نماند که پرخوری و استفاده از غذاهای چرب و شیرین مهمترین عامل اضافه وزن پس از ماه مبارک رمضان است.

و باید تاکید شود که این افراد می بایست از همه گروه‌های نان و غلات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات و گوشت و حبوبات استفاده کنند، اما میزان مصرف را مدیریت کرده و به علاوه در کنار آن یک ساعت ورزش را هم در روز داشته باشند.

همچنین کارشناسان تغذیه معتقدند حتما می بایست روزانه سه وعده صبحانه، نهار و شام را داشت و دو میان وعده سبک را نیز در نظر گرفت.

بنا به نظر کارشناسان تغذیه تنها 35 درصد افراد جامعه در حد نسبتا خوب و متعارف تحرك بدني دارند و با اين توصيف رشد فرآيند چاقي در جامعه دور از ذهن نيست و ديگر اين كه شيوع چاقي در زنان 2/5 برابر بيشتر از مردان است.



بنا بر این گزارش، به عقيده این کارشناسان، حدود 40 درصد مردم كالري بالايي مصرف مي كنند اما ازنظر آهن، كلسيم و ساير ريزمغذي ها مصرف آنها پايين است.ضمن اين كه 20 درصد مردم نيز كالري كم مصرف مي كنند كه دچار سوءتغذيه مي شوند.

در نتيجه شما مي توان با رعایت یک الگوي تغذيه صحیح در طول سال، به حفظ سلامت كمك کرد و نباید فراموش کرد که غذا را می بابست هر روز راس ساعت مشخص ميل شود و يك برنامه منظم داشت.

همچنین باید اذعان کرد که ميو ه ها و سبزي ها از منابع غذايي ويتامين ها و مواد معدني بوده و براي سلامت بسيار ضروري است و روزانه می بایست مقدار معيني از اين گروه هاي غذايي را دريافت كرد.

همچنین کارشناسان تغذیه همواره بر این نکته تاکید داشته و دارند که مصرف مواد يا غذاهاي حاوي كلسيم همچون لبنيات از ايجاد سنگ هاي كليوي پيشگيري يا از رشد آنها جلوگيري مي كند.
بنابراين چنانچه در برنامه تغذيه روزانه لبنيات و مواد كلسيم دار به ميزان كافي گنجانده شود، آمار ابتلا به سنگ كليه  كه يكي از شايع ترين بيماري هاي كليوي همه سنين در كشور است - كاهش مي يابد و از بسياري امراض و عوارض ديگر نيز پيشگيري مي شود.
حسین عبدالعزیزی
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv