جدیدترین رکورد بزرگترین مروارید جهان
کد خبر: ۴۷۰۹۰
تاریخ انتشار: 2016 August 24    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
bato-adv
bato-adv
در سال‌های اخیر رکورد بزرگترین و خاص‌ترین سنگ‌های دنیای جواهرات بارها جابجا شده است و جدیدترین نمونه این موارد کشف مروارید 34 کیلوگرمی است.
جدیدترین رکورد بزرگترین مروارید جهان
در سال‌های اخیر رکورد بزرگترین و خاص‌ترین سنگ‌های دنیای جواهرات بارها جابجا شده است و جدیدترین نمونه این موارد کشف مروارید 34 کیلوگرمی است که یک ماهیگیر ناشناس فیلیپینی ده سال پس از کشف آن را در خانه خود نگهداری کرده است. کشف این مروارید 34 کیلوگرمی با ابعاد 67 سانتیمتر در 30 سانتیمتر می‌تواند جدیدترین رکورد در زمینه بزرگترین مروارید جهان باشد.
 
 رکورد مروارید خدا شکسته شد

این مروارید خارق‌العاده ده سال پیش در جزیره «پالاوان» فیلیپین کشف شده است و صاحب آن که اصلا اطلاعی از ارزش واقعی آن نداشته است این مروارید را به عنوان سمبل خوش شانسی در خانه‌اش نگهداری کرده است. رونمایی از این مروارید به این صورت انجام شد که پس از آتش‌سوزی خانه محقر این ماهیگیر او این مروارید را به یکی از ماموران توریسم محلی تحویل داده و ادعا کرده که آن را در یک صدف غول پیکر پیدا کرده است.

رکورد مروارید خدا شکسته شد

پس از بررسی این مروارید جالب توجه قیمت واقعی آن حدود یکصد میلیون دلار ارزش گذاری شده است که با رکورد پیشین بزرگترین مروارید جهان بسیار فاصله دارد. رکورد پیشین بزرگترین مروارید جهان متعلق به یک مروارید 6.4 کیلوگرمی است که 35 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. «ایلین سینتیا آمورائو» افسر بخش توریسم جزیره دور افتاده «پورتو پرینسسکا» درباره داستان کشف این مروارید می‌گوید: «این ماهیگیر در یک روز طوفانی قلاب خود ا به دریا انداخته  و به تصور اینکه قلابش به سنگ گیر کرده است به اعماق دریا می‌رود و در آنجا صدف غول پیکری را کشف می‌کند که این مروارید در آن بوده است... این ماهیگیر ساده که از ارزش آن اطلاعی نداشته این مروارید را به عنوان نماد خوش شانسی در خانه‌اش نگهداری می‌کرده است... وقتی او این سنگ را به ما نشان داد همگی حیرت زده شدیم  و منتظریم که گوهرشناسان این سنگ را به طور دقیق بررسی کنند... کشف این مروارید از جنبه توریستی برای جزیره پورتو پرینسسکا بسیار حائز اهمیت است و قصد ما این است که آن را در فیلیپین نگهداری کنیم تا از این طریق توریست‌های بیشتری به این منطقه جذب شوند».

رکورد مروارید خدا شکسته شد

رکورد پیشین بزرگترین مروارید جهان متعلق به مروارید خدا « Pearl of Allah » یا مروارید « Lao Tze » است که در سال 1934 در همین جزیره کشف شده است و هم اکنون در موزه «ریپلی» نیویورک نگهداری می‌شود.

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv