عوارض جبران ناشدنی مصرف داروهای خودسرانه
کد خبر: ۳۲۱۷۷
تاریخ انتشار: 2016 March 29    -    ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
bato-adv
bato-adv
بيش از پنج سال است كه قاچاق دارو كاهش چشمگيري داشته است و داروي قاچاق مغز و اعصاب كه تقلبي است را اعتيادآور دانست.
عوارض جبران ناشدنی مصرف داروهای خودسرانه  مصرف داروي خودسرانه از نظر مالي و جاني به انسان صدمه مي زند و عوارض جبران ناپذيري دارد.

دكتر واقفي دبير انجمن داروسازان افزود: واردات دارو اگر بدون تقسيم بندي و بدون در نظر گرفتن توليدات داخل انجام گيرد به صنعت لطمه مي زند و نبايد در كشور داروهاي مشابه با توليدات داخلي وارد شود، ما خواستار واردات داروهايي هستيم كه در كشور توليد نمي شود همچنين خواستار خواستار علم، دانش و شيوه تهيه آنها هستيم تا واردات دارو در كشور كمتر صورت بگيرد و بيشتر از داروهايي كه در خود كشور توليد مي شود در دسترس مردم قرار گيرد.

عوارض جبران ناشدنی مصرف داروهای خودسرانه

قيمت پايين دارو موجب آسايش بيماران مي شود، نيت انجمن داروسازان اين است كه دارو به صورت رايگان به دست مردم برسد و سازمان هاي بيمه گر هزينه ي دارو را پرداخت كنند تا به حال مردم 30 درصد از هزينه ي كل دارو را پرداخت مي كردند و بقيه به عهده آنان نبود و كميته ي تعيين قيمت دارو در وزارت بهداشت بعد از مرفوله كردن دارو قيمت نهايي را به وزارت بهداشت اطلاع مي دهد و تقريباً حدود 15 تا 20 درصد سود براي خود برمي دارد.

اين شيوه از نظر مالي و جسماني به انسان صدمه مي زند و از عوارض استامينوفن مسكن پرمصرف به مسموميت كبد اشاره كرد و زخم معده، حساسيت، تورم روده و خون ريزي معده را از عوارض ساير داروهايي كه خودسرانه مصرف مي شوند، دانست.


در بسياري از كشورها صادرات دارو به 50 درصد هم مي رسد كه با تجديد فرم هاي بسته بندي، تشكيل كردن و كنترل و بالا بردن كيفيت مي توان پا به بازار بين المللي بگذاريم.
داروها و مسكن ها، ويتامين ها، قلبي عروقي، مغر و اعصاب، آنتي بيوتيك ها و پوستي را از داروهاي صادراتي دانست.

وي از تأسيس شش كارخانه ي توليدات گياهان دارويي در كشور خبر داد و نقطه مقابل اين كارخانه ها را عطاري ها دانست كه اين مغازه ها استاندارد نيستند و در مورد داروهاي آن كنترل و نظارت نشده است.

بيش از پنج سال است كه قاچاق دارو كاهش چشمگيري داشته است و داروي قاچاق مغز و اعصاب كه تقلبي است را اعتيادآور دانست.
دکتر سلام
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv