طرز تهیه سوفله قارچ، یک غذای خوشمزه و لذیذ
کد خبر: ۳۰۵۹۵۰
تاریخ انتشار: 2024 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
در این مقاله، با طرز تهیه سوفله قارچ به روش‌های متفاوت آموزش داده شده است. سوفله‌ها به دلیل بافت لطیف و مطبوع خود شناخته می‌شوند و سوفله‌های قارچ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این دستور العمل‌ها یک راه عالی برای تحت تاثیر قرار دادن خانواده و مهمانان خود با یک غذای شیک و خوشمزه است.سوفله قارچ رژیمی:

طرز تهیه سوفله قارچ، یک غذای خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه سوفله قارچ، یک غذای خوشمزه و لذیذ«تابناک با تو» - در این مقاله، با طرز تهیه سوفله قارچ به روش‌های متفاوت آموزش داده شده است. سوفله‌ها به دلیل بافت لطیف و مطبوع خود شناخته می‌شوند و سوفله‌های قارچ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این دستور العمل‌ها یک راه عالی برای تحت تاثیر قرار دادن خانواده و مهمانان خود با یک غذای شیک و خوشمزه است.

سوفله قارچ، یک پیش غذای فرانسوی خوشمزه و لذیذ است. سوفله قارچ یک پیش غذای خوش طعم و لذیذ است که از ترکیب قارچ، کره، آرد، شیر، زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ تهیه می‌شود. این غذا معمولاً در قالب‌های کوچک و گرد پخته می‌شود و به دلیل پفکی بودن و طعم دلچسبش، طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه سوفله قارچ و سیب زمینی:

شما می‌توانید از سوفله قارچ و سیب زمینی به عنوان یک وعده غذایی کامل هم استفاده کنید. طرز تهیه این سوفله خوشمزه را در ادامه ببینید:

مواد لازم برای سوفله قارچ و سیب زمینی:

سیب زمینی متوسط ۶ عدد
تخم مرغ ۵ عدد
پیاز یک عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
ژامبون مرغ ۶ ورق
قارچ ۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا به مقدار لازم
کره یا روغن ۵۰ گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله قارچ و سیب زمینی:

برای تهیه‌ی سوفله قارچ و سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی‌ها را آبپز کرده و سپس رنده کنید. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار بدهید.

کره و نمک را به سیب زمینی‌های گرم اضافه کنید تا کاملا به خورد آن بروند. سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید.

مقداری روغن یا کره داخل تابه‌ای بریزید. پیاز را ریز خرد کنید و تفت بدهید زمانی که سبک شد فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید زمانی که کمی طلایی شدند قارج‌های ورقه شده را به آن اضافه کنید و با حرارت زیاد هم بزنید تا سبک شوند و آب آن‌ها کاملا کشیده شود. پس از آن ژامبون‌ها را به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید. اجازه بدهید مواد کمی خنک شوند. سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کنید.

در این مرحله زرده و سفیده‌ی تخم مرغ را از هم جدا کنید و زرده‌ها را هم بزنید و به مواد اضافه کنید آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید. سفیده‌ها را در ظرفی جداگانه با همزن بزنید تا کاملا سفید و پوک شوند و جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند.

سفیده‌ها را به تدریج به مواد سوفله اضافه کنید. کف ظرف مورد نظر را با کره چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید.

تمام سطح مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید و ظرف را داخل فر از قبل گرم شده قرار بدهید. آن را به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید در پایان شعله‌ی رویی را روشن کنید تا روی سوفله‌ی شما طلایی شود. سوفله خوشمزه شما آماده سرو است. آن را گرم سرو کنید.


طرز تهیه سوفله قارچ ساده:

طرز تهیه سوفله قارچ، یک غذای خوشمزه و لذیذ

مواد لازم:

قارچ خرد شده ۳۵۰ گرم
کره ۴ قاشق غذاخوری
آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
سیر خرد شده ۳-۴ حبه
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱ فنجان
زرده تخم مرغ ۲ عدد
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله قارچ:

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. داخل تابه‌ای دو قاشق غذاخوری کره را ذوب کنید، سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید، سپس قارچ‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید، آب لیموترش و مقداری نمک و فلفل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا قارچ‌ها سیاه نشوند. دقت کنید باید آب قارچ‌ها کشیده شوند. خیلی مهم است که قارچ‌ها آب نداشته باشند. زیرا داخل سوفله آب می‌اندازند و سوفله‌ی شما خراب می‌شود. سپس قارچ‌ها را به کاسه‌ای متوسط منتقل کنید و آن‌ها را باز تا زودتر خنک شوند.

بقیه کره را ذوب کرده، آرد را به آن اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. از روی حرارت بردارید و شیر را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. دوباره روی حرارت قرار بدهید، نمک و فلفل و ادویه‌ی دلخواه خود مانند جوز هندی، آویشن و ...) را اضافه کنید. در حالی که مدام هم می‌زنید اجازه دهید بجوشد تا غلیظ شود. می‌توانید در این مرحله از پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا استفاده کنید و به سس اضافه کنید.

سس را به مخلوط قارچ اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید.

زرده تخم مرغ را خوب هم بزنید و با کمی نمک و فلفل مزه دار کنید. زمانی که مخلوط قارچ و سس کمی خنک شدند، زرده‌ها را به آن اضافه کنید.

سفیده‌ها را با همزن بزنید تا سفت شود و جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند سپس به آرامی داخل مخلوط قارچ بریزید.

داخل ظرف‌های سوفله را چرب کنید و آن‌ها را از مواد پر کنید و روی توری فر قرار دهید و اجازه بدهید حدود ۲۵-۳۰ دقیقه بپزند. دقت کنید که تخم مرغ‌های داخل آن پخته شده باشند و اجازه ندهید بیش از حد بپزند، زیرا لاستیکی می‌شوند. در پایان روی آن را با جعفری خرد شده تزیین کنید.

پیشنهاد می‌شود سوفله‌ی خود را به صورت گرم سرو کنید تا داغ و حالت پفکی باشد.


طرز تهیه سوفله‌ی قارچ و مرغ:

طرز تهیه سوفله قارچ، یک غذای خوشمزه و لذیذ

 

برای تهیه سوفله‌ی قارچ و مرغ، می‌توانید از دستور صوفله‌ی قارچ ساده استفاده کنید. به این که سینه‌ی مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه و برگ بو بپزید. سپس آن را ریش کنید و بعد از اضافه کردن قارچ‌ها به کره و سیر، مرغ‌ها را به قارچ‌ها اضافه کنید و با هم تفت بدهید و بعد از خشک شدن قارچ ها، از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید؛ و ادامه‌ی مراحل مانند روش بالا است.

نکات مهم در تهیه سوفله قارچ:

• برای اینکه سوفله شما پفکی شود، مهم است که سفیده تخم مرغ را به خوبی بزنید تا سفت و پفکی شوند.

• قبل از ریختن مواد سوفله در قالب ها، قالب‌ها را چرب کنید تا سوفله‌ها به قالب نچسبند.

• سوفله‌ها را باید در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا به خوبی پف کنند.

• اگر ظروف سوفله ندارید می‌توانید از فنجان‌های کاسترد یا ظروف کوچک قابل استفاده در فر استفاده کنید؛ و یا می‌توانید آن را داخل ظروف بزرگتر سرامیکی بریزید.

چند پیشنهاد برای طعم دار کردن سوفله قارچ:

• برای طعم دار کردن سوفله قارچ ساده می‌توانید از سبزیجات دیگر مانند پیاز، سیر، فلفل دلمه‌ای و... استفاده کنید.

• همچنین می‌توانید از ادویه جات مختلف مانند نمک، فلفل سیاه، آویشن، رزماری و... برای طعم دار کردن سوفله قارچ استفاده کنید.

• برای تنوع بیشتر، می‌توانید به سوفله قارچ مواد دیگری مانند گوشت چرخ کرده، مرغ خرد شده، پنیر چدار و... اضافه کنید.

سوفله قارچ رژیمی:

برای تهیه سوفله قارچ رژیمی، می‌توانید از آرد سمولینا یا آرد جو دوسر به جای آرد سفید استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شیر کم چرب یا شیر گیاهی استفاده کنید.

در آخر:

سوفله قارچ یک غذای خوشمزه و لذیذ است که می‌توان آن را به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کرد. این غذای فرانسوی از تخم مرغ، قارچ، آرد، شیر، و پنیر تهیه می‌شود. سوفله قارچ دارای بافتی پفکی و سبک است و طعمی ظریف و خوشایند، طرفداران زیادی دارد. با کمی تمرین می‌توانید هر بار سوفله قارچ عالی درست کنید. این غذا مطمئناً یکی از غذا‌های مورد علاقه‌ی شما و خانواده تان خواهد شد.

منبع: بیتوته

برچسب ها: سوفله ، قارچ ، غذا ، خوشمزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار