این سالاد خاص و خوشمزه را برای مهمانی درست کنید
کد خبر: ۳۰۵۷۱۵
تاریخ انتشار: 2024 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش‌غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا فصل پاییز که از راه می‌رسد، وقت درست کردن سالاد‌های رنگارنگ و زیباست. اسفناج، نارنگی و انار پایه ثابت وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد. سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند.

این سالاد خاص و خوشمزه را برای مهمانی درست کنید (خبرفوری)

این سالاد خاص و خوشمزه را برای مهمانی درست کنید (خبرفوری)«تابناک با تو» - سالاد مرغ و کلم یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب کلم سفید، مرغ، سیب زمینی، خیارشور و... همرا ه با یک سس خوشمزه تهیه می‌شود و بسیار مجلسی است.

سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش‌غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا فصل پاییز که از راه می‌رسد، وقت درست کردن سالاد‌های رنگارنگ و زیباست. اسفناج، نارنگی و انار پایه ثابت وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد. سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند. مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند. سالاد‌ها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر چیز‌های خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند. مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد. سالاد مرغ و کلم یکی از انواع سالاد‌های سرد است که از ترکیب کلم سفید با مرغ و سیب زمینی پخته، نخود فرنگی، خیارشور و... تهیه می‌شود و طعم بسیار جذاب و دلچسبی دارد. این سالاد برای پذیرایی در مهمانی نیز بسیار مناسب و زیبا است و حتی می‌توانید آن را همراه با نان باگت به صورت ساندویچ هم سرو کنید. درا دامه این مطلب با آموزش درست کردن این سالاد خوشمزه و مقوی همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی متوسط: ۳ عدد
سینه مرغ: ۱ عدد
پیاز کوچک: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
نمک: نصف ۱ قاشق چای‌خوری
شوید تازه خرد شده: سه چهارم لیوان
پیازچه: ۵ شاخه
گردوی خرد شده: نصف یک پیاله
خیارشور: ۵ عدد
کلم سفید: یک چهارم یک کلم کامل
نخود فرنگی پخته: ۱ پیمانه
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس

ماست یونانی یا ماست پرچرب و سفت: ۶ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و آویشن: به میزان لازم
شوید خشک: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

این سالاد خاص و خوشمزه را برای مهمانی درست کنید (خبرفوری)

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سینه مرغ را همراه با یک پیاز کوچک، دو حبه سیر و کمی نمک و مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا مرغ کاملا بپزد و نرم شود. مرغ پخته را از قابلمه خارج کنید و بعد از خنک شدن، ریش ریش کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد سیب زمینی را پوست و به صورت نگینی خرد کنید و همراه با یک لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا سیب زمینی بپزد. بعد سیب زمینی پخته را آبکش کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

در مرحله بعد سیب زمینی و مرغ پخته و خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و نخود فرنگی پخته، شوید، پیازچه و خیارشور خرد شده را به آن اضافه کنید. کلم سفید را خوب بشویید و بعد به صورت نواری با چاقو خرد کنید و همراه با گردوی خرد شده به مواد بالا اضافه کنید. حالا باید سس این سالاد خوشمزه را آماده کنیم. ماست یونانی، سس مایونز، سس خردل، آبلیمو، شوید خشک، فلفل سیاه و آویشن را داخل یک کاسه بریزید و با قاشق خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند. سس آماده را روی سالاد بریزید و با کمک دو قاشق بزرگ مواد را کاملا زیر و رو کنید تا سس به خورد همه مواد سالاد برود. در آخر سالاد آماده را داخل ظرف سرو بکشید و روی سالاد مقداری روغن زیتون بریزید و میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ بسیاری از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند؛ بنابراین مهم‌ترین نکته در مورد تهیه غذا یا سالادی که با کلم برگ است، از بین بردن بوی کلم است. برای این منظور کلم‌ها را خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ قرار دهید، بعد داخل صافی بریزید و اجازه بدهید آب آن کشیده شود. با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و درنهایت سالاد یا غذایی خوش‌طعم و خوش‌عطر خواهید داشت.

۲ ـ همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

۳ ـ نخود سبز یا نخود فرنگی گیاهی از دسته حبوبات است. نخود سبز سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین A، C، K، B، منگنز، مس، فسفر، اسید فولیک، پروتئین، منیزیم، آهن و پتاسیم است. این دانه خوراکی پرخاصیت برای جلوگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از سرطان معده، بهبود سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، تنظیم قند خون، بهبود در بینایی، طراوت پوست و... بسیار مفید است. برای تهیه خورش نخود سبز اگر به نخود فرنگی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از کنسرو نخود فرنگی یا نخود فرنگی منجمد استفاده کنید. فراموش نکنید که کنسرو نخود فرنگی را قبل از استفاده حتما ۲۰ دقیقه بجوشانید.

منبع: خبرفوری

برچسب ها: سالاد ، خاص ، خوشمزه ، مهمانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار