این ساندویچ عربی خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید
کد خبر: ۳۰۱۲۹۱
تاریخ انتشار: 2024 January 02    -    ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
ساندویچ ازجمله غذا‌های محبوب دنیاست که مواد غذایی مانند گوشت یا مرغ، سبزیجات، پنیر و... بین دو لایه نان قرار می‌گیرد. «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ» این غذا را در قرن هجدهم میلادی اختراع کرد. ساندویچ به عنوان یک غذای آماده و ساده که تنوع زیادی دارد و به‌راحتی قابل تهیه کردن است، طرفداران زیادی دارد.

این ساندویچ عربی خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید (خبرفوری)

این ساندویچ عربی خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید (خبرفوری)«تابناک با تو» -  عرایس یک ساندویچ عربی بسیار خوشمزه و مشهور است که از ترکیب گوشت چرخ کرده با پیاز، جعفری و نان پیتا تهیه می‌شود و بسیار مقوی است.

ساندویچ ازجمله غذا‌های محبوب دنیاست که مواد غذایی مانند گوشت یا مرغ، سبزیجات، پنیر و... بین دو لایه نان قرار می‌گیرد. «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ» این غذا را در قرن هجدهم میلادی اختراع کرد. ساندویچ به عنوان یک غذای آماده و ساده که تنوع زیادی دارد و به‌راحتی قابل تهیه کردن است، طرفداران زیادی دارد. ساندویچ غذایی است که در سفر، پیک نیک، پارک، شهربازی و... به‌راحتی قابل حمل و استفاده است. ساندویچ‌ها در دو نوع گرم و سرد و در انواع مرغ، گوشت، سبزیجات، شامی و کوکو، همبرگر، کباب و... تهیه می‌شوند. عرایس نوعی ساندویچ عربی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده با جعفری، پیاز، سیر و نان پیتا تهیه می‌شود و یک ساندویچ سالم و بسیار مقوی است که برای تغذیه مدرسه دانش آموزان هم مناسب است و یک میان وعده مقوی محسوب می‌شود. اگر دوست دارید این ساندویچ خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش درست کردن این ساندویچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
جعفری تازه شده: ۵ شاخه
گوجه فرنگی متوسط: ۱ عدد
نان پیتا: ۱ بسته
روغن زیتون: به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر: به میزان لازم

طرز تهیه

این ساندویچ عربی خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید (خبرفوری)

برای درست کردن این ساندویچ خوشمزه ابتدا پیاز و سیر را پوست کنید. پیاز و گوجه فرنگی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا پیاز، سیر، گوجه فرنگی، جعفری، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر را داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه بزنید تا مواد خرد شوند. گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه بریزید و مواد خرد شده را به آن اضافه کنید و خوب ورز بدهید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

نان پیتای گرد را از وسط برش بزنید و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید که هر قسمت شبیه برش پیتزا حالت مثلثی داشته باشد. حالا لای نان را از یک سمت نوک مثلثی باز کنید و یک قاشق سرپر از موادی را که آماده کرده‌اید، داخل لایه نان بگذارید و دو لایه را خوب به هم فشار بدهید تا مواد پخش شود. همه تکه‌های نان را طبق شکل زیر به همین روش آماده کنید.

این ساندویچ عربی خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید (خبرفوری)

حالا یک ماهی تابه مناسب را انتخاب کنید. اگر از ماهی تابه‌های بدون روغن یا تابه مخصوص گریل استفاده کنید، خیلی بهتر است. کف تابه را با کمی روغن زیتون چرب کنید و ساندویچ‌ها را داخل ماهی تابه بچینید و روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید. هر چند دقیقه یکبار ساندویچ‌ها را پشت و رو کنید تا هر دو طرف ساندویچ برشته شود و مواد داخل نان کاملا بپزد. ساندویچ عرایس خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را با هر نوع سسی که دوست دارید، سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ نان پیتا نوعی نان ترکی نازک شبیه به نان لواش است که برای ساندویچ بسیار مناسب است و می‌توانید آن را از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.

۲ ـ سعی کنید از روغن زیتون مرغوب برای پخت و پز استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:
ـ برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.
- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.
- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار