طرز تهیه خورش کدو حلوایی؛ خورش خوشمزه فصل
کد خبر: ۲۶۶۸۵۷
تاریخ انتشار: 2022 December 31    -    ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کدو حلوایی یا کدو تنبل از میوه‌های بسیار پرخاصیت و خوشمزه‌ای است که در فصل پاییز و زمستان به وفور یافت می‌شود. از کدو حلوایی برای تهیه انواع کیک، دسر و غذا استفاده می‌شود. خورش کدو حلوایی نوعی خورش است که از ترکیب گوشت با کدو حلوایی و پیاز و چاشنی‌هایی مانند رب انار و زعفران تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد.

«تابناک با تو» - کدو حلوایی یا کدو تنبل از میوه‌های بسیار پرخاصیت و خوشمزه‌ای است که در فصل پاییز و زمستان به وفور یافت می‌شود. از کدو حلوایی برای تهیه انواع کیک، دسر و غذا استفاده می‌شود. خورش کدو حلوایی نوعی خورش است که از ترکیب گوشت با کدو حلوایی و پیاز و چاشنی‌هایی مانند رب انار و زعفران تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد.

طرز تهیه خورش کدو حلوایی؛ خورش خوشمزه فصل

اگر به دنبال پخت یک غذای خوشمزه و جدید برای اعضای خانواده هستید، پیشنهاد ما به شما خورش کدو حلوایی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه خورش کدو حلوایی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این خورش تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خورش کدو حلوایی

کدو حلوایی: نصف یک عدد
پیاز: ۲ عدد
گوشت خورشتی: ۳۰۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظ: یک چهارم فنجان
رب انار ملس: ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین: به میزان لازم

طرز تهیه خورش کدو حلوایی

برای شروع کار ابتدا کدو حلوایی را پوست کنید؛ سپس به صورت ورقه‌های باریک برش بزنید و داخل یک ماهی تابه با کمی روغن، نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین و زعفران دم کرده سرخ کنید و کنار بگذارید.

۲ ـ پیاز‌ها را پوست و سپس به صورت خلالی خرد کنید و با کمی روغن داخل ماهی تابه سرخ کنید تا پیاز طلایی شود؛ سپس گوشت خورشتی را همراه با کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه تفت بدهید. حالا دو لیوان آب جوش بریزید و درب ماهی تابه را ببندید و حدود ۲ ساعت زمان بدهید تا گوشت بپزد.

۳ـ بعد از اینکه گوشت کاملا پخت، کدو‌های سرخ شده را همراه با کمی نمک، رب انار، آب لیموترش و کمی زعفران دم کرده اضافه کنید و بیست دقیقه زمان بدهید تا خورش به روغن بیفتد؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید. خورش خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار