کشف محموله ۳۰۰کیلویی فنتانیل در داخل نارگیل
کد خبر: ۲۶۴۵۶۵
تاریخ انتشار: 2022 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
bato-adv
bato-adv
مقامات پلیس در مکزیک نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم فنتانیل را که در داخل نارگیل هایی که قرار بود به ایالات متحده ارسال شوند کشف کرده اند.

مقامات پلیس در مکزیک نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم فنتانیل را که در داخل نارگیل هایی که قرار بود به ایالات متحده ارسال شوند کشف کرده اند.

این محموله بزرگ مواد مخدر که توسط مقامات پلیس در استان سونورا در شمال غربی مکزیک کشف شده بیش از ۸ میلیون دلار ارزش دارد.

کشف محموله ۳۰۰کیلویی فنتانیل در داخل آناناس

فنتانیل نوعی ماده مخدر است که در بیهوشی به کار می رود اما به عنوان یک ماده مخدر تفننی غیرقانونی نیز مصرف می شود و به مشکلی جدی برای مقامات رسمی ایالات متحده تبدیل شده در شرایطی که در مقادیر زیاد از مکزیک به این کشور قاچاق می شود.

مقامات مکزیکی، این محموله نارگیل مملو از فنتانیل را از کامیونی در جاده ای در پورتو لیبرتاد کشف کرده و بعد از باز کردن آناناس ها متوجه محموله داخلشان شدند. در یکی از تصاویر دیده می شود که نارگیل ها دو نیم شده و بعد از قرار دادن بسته های حاوی قرص های فنتانیل در داخلشان، دوباره به هم چسبانده شده اند. همچنین مقامات قضایی مکزیک دو نفر را در داخل این کامیون دستگیر کرده اند که قصد داشتند از طریق سونورا وارد ایالات متحده شوند. فنتانیل یک مُسکن بسیار قوی است که برای درمان دردهای شدید تجویز شده و معمولاً تنها با نسخه فروخته می شود. این ماده مخدر همراه با دیگر مواد مخدر برای مصارف بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد اما مخفیانه به عنوان یک ماده افیونی نیز مصرف می شود.
 
مصرف مواد مخدری مانند فنتانیل دهه هاست که ایالات متحده را درگیر خود کرده است. تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۹,۰۰۰ مرگ به دلیل استفاده از مُسکن های قوی در ایالات متحده رخ داده است، عددی که در سال ۲۰۲۱ به عدد ۷۵,۰۰۰ نفر رسیده است. بحران مواد مخدر برای دهه ها رو به وخامت بوده است و در دوران شیوع کرونا به اوج خود رسید، وقتی قرنطینه ها و بسته شدن بیمارستان ها، مردم آمریکا را در برابر مصرف مواد مخدر و اعتیاد به داروهای مُسکن غیرقانونی آسیب پذیرتر کرد. فنتانیل می تواند پنجاه برابر قوی تر از هرویین و ۱۰۰ برابر قوی تر از مورفین باشد.
روزیاتو
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv