طرز تهیه کیک اسفناج
کد خبر: ۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: 2015 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
اسفناج را پاك كنيد و خوب بشوييد، بعد در آبكش بريزيد تا كمي خشك شود. حالا اسفناج را در قابلمه‌اي بريزيد و روي حرارت بگذاريد. اسفناج آب مي‌اندازد و سريع مي‌پزد.
طرز تهیه کیک اسفناج در اینجا برای شما بینندگان عزیز شیوه پخت کیک اسفناج را می آوریم که با هم می خوانیم.

 
مواد لازم:

2 عدد تخم‌مرغ
 2 /1 پيمانه روغن مايع
1 ق‌م بيكينگ پودر
1 پيمانه پوره اسفناج
4 /3 پيمانه شكر
2 /1 پيمانه شير
 8 /1 ق‌چ وانيل
8  /1 ق‌چ نمك
2 پيمانه آرد
500 گرم اسفناج

طرز تهیه کیک اسفناج

طرز تهیه:

1  اسفناج را پاك كنيد و خوب بشوييد، بعد در آبكش بريزيد تا كمي خشك شود. حالا اسفناج را در قابلمه‌اي بريزيد و روي حرارت بگذاريد. اسفناج آب مي‌اندازد و سريع مي‌پزد. وقتي آب اسفناج تمام شد آن را در مخلوط‌كن بريزيد و يا با گوشتكوب برقي به صورت پوره درآوريد. پوره اسفناج را كنار بگذاريد.

2 تخم‌مرغ‌ها را در كاسه‌اي بشكنيد و حدود 3 دقيقه با همزن برقي هم بزنيد تا حجم آنها دو برابر شود. شكر و وانيل و نمك را اضافه كنيد و به هم زدن ادامه دهيد.

3 حالا روغن مايع، شير و پوره اسفناج را به كاسه اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا مايه‌اي يكدست داشته باشيد. آرد را با بيكينگ پودر مخلوط و چند بار الك كنيد.

4 آرد و بيكينگ پودر را به مايه كيك اضافه و با ليسك (قاشق مخصوص كيك‌پزي) مخلوط كنيد تا جايي كه آرد گلوله گلوله نماند. فر را با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود.

5 کف قالب را چرب كنيد و كاغذ روغني بيندازيد. مايه كيك را داخل قالب بريزيد و يكدست كنيد تا ارتفاع همه جاي آن يكسان باشد.

6 قالب را در فر به مدت 35 دقيقه حرارت دهيد. بعد از پخت، قالب را از فر بيرون آوريد و بعد از خنك شدن کیک، آن را در ظرفي بگذاريد و برش بزنيد.

مجله آشپزی مثبت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار