طرز تهیه‌ی کیک مرغ و سبزیجات
کد خبر: ۸۳۲۴۸
تاریخ انتشار: 2017 August 22    -    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
مروز برای شما روش تهیه‌ی کیک مرغ و سبزیجات را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و طرز تهیه‌ی این کیک مفید و خوشمزه، با ما همراه باشید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم. کره، شیر گرم، بکینگ پودر، مایه خمیر و کمی فلفل سیاه را به تخم مرغ‌ها افزوده و خوب هم می‌زنیم.
طرز تهیه‌ی کیک مرغ و سبزیجات
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز برای شما روش تهیه‌ی کیک مرغ و سبزیجات را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و طرز تهیه‌ی این کیک مفید و خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی کیک مرغ و سبزیجات

مواد لازم:

آرد: 3 پیمانه
تخم مرغ: 3 عدد
مایه خمیر: یک قاشق مرباخوری
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
نمک: کمی
کره: 100 گرم
شیر گرم: 1 پیمانه
فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری
سیب زمینی: 3 عدد
بادمجان: 2 عدد
فلفل دلمه: 2 عدد
کدو: 2 عدد
گوجه فرنگی: 2 عدد
زیتون: نصف چیمانه
پنیر پیتزای رنده شده: 1 پیمانه
پنیر پیتزا برای تزیین: نصف پیمانه
سینه‌ی مرغ پخته شده و خرد شده: 1 پیمانه

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم. کره، شیر گرم، بکینگ پودر، مایه خمیر و کمی فلفل سیاه را به تخم مرغ‌ها افزوده و خوب هم می‌زنیم.

آرد را الک کرده و به همراه نمک، کم کم به تخم مرغ افزوده و هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود. بادمجان، سیب زمینی، کدو، فلفل دلمه و زیتون را جداگانه خرد کرده و کمی تفت می‌دهیم تا نرم شوند. وقتی مایه‌ی کیک آماده شد، سبزیجات را به همراه گوجه فرنگی به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. 

پنیر پیتزا را نیز به مواد اضافه کرده و هم می‌زنیم. قالب کیک را خوب چرب می‌کنیم. بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنیم. مواد را داخل قالب می‌ریزیم و روی آنها را با پنیری که برای تزیین کنار گذاشته بودیم، می‌پوشانیم. قالب را در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد به مدت 40 دقیقه قرار می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: cookpad


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار