آیا همراه با جراحی پولیپ میتوان زیبایی بینی را هم انجام داد؟
کد خبر: ۱۸۵۲۱۶
تاریخ انتشار: 2020 July 18    -    ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
bato-adv
bato-adv

پولیپ بینی رشد شایع و غیر سرطانی دارد که در بینی یا سینوس ها تشکیل می شود. آنها معمولاً در اطراف ناحیه ای که سینوس ها به داخل حفره بینی باز می شوند، یافت می شوند. آنها اغلب با آلرژی یا آسم در ارتباط هستند؛ گرچه ممکن است علائمی ایجاد نکند، به خصوص اگر کوچک باشند. پولیپ های بزرگتر می توانند تخلیه طبیعی از سینوس ها را مسدود کنند. وقتی مخاط زیادی در سینوس ها ایجاد شود، می تواند آلودگی باکتریایی و بروز عفونت شدید را به همراه داشته باشد. برخلاف پولیپ هایی که در روده بزرگ یا مثانه ایجاد می شوند، بینی به ندرت شکل سرطان می یابد. پولیپ های بینی در هنگام لمس درد ندارند. داروها یا روش جراحی می توانند اغلب پولیپ ها را درمان کنند. به همین خاطر ضرورت دارد که برای درمان آن به دکتر جراح پولیپ مراجعه کرد و همزمان عمل پولیپ، جراحی زیبایی نیز انجام داد.

آیا همراه با جراحی پولیپ میتوان زیبایی بینی را هم انجام داد؟

علائم پولیپ بینی چیست؟

 گرچه تشخیص پولیپ سخت است، اما علائم شایع آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بینی مسدود شده
  • آبریزش بینی شدید
  • درد صورت
  • ضعف در حس بویایی
  • از دست دادن ذائقه و حس چشایی
  • خارش اطراف چشم
  • عفونت ها

حدود 75٪ از مبتلایان به این بیماری از نظر بویایی مشکل دارند. اغلب این افراد علائم مهمی چون خس خس سینه و عفونت سینوس را از خود نشان می دهند و همچنین به دود، بو، گرد و غبار و مواد شیمیایی حساسیت بالایی دارند. حتی برخی از افراد دارای پولیپ بینی نیز حساسیت شدید به آسپرین دارند. اگر می دانید که این علائم در شما وجود دارد، از دکتر پولیپ خود بخواهید که احتمال وجود این بیماری را بررسی کند.

آیا می توان همزمان برای جراحی زیبایی و پولیپ اقدام کرد؟

بسیاری از افراد به دلایل پزشکی و یا زیبایی از ظاهر بینی خود ناراضی اند و در کنار آن پولیپ بینی نیز دارند و برای همین به فکر جراحی همزمان این دو می افتند. همچنین یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود این دو عمل توسط دکتر جراح پولیپ انجام شود، این است که گاهی پولیپ در اندازه های بزرگ حتی می توانند بر روی استخوان بینی اثر گذاشته و شکل بینی را تغییر دهند.

جراحی همزمان زیبایی بینی و پولیپ به چه کسانی توصیه می شود؟

هر فردی در هر سنی می تواند پولیپ بینی داشته باشد، اما این عارضه اغلب در بزرگسالان شایع است و دو برابر بیشتر از مردان در زنان تأثیر می گذارد. البته کوکانی هم هستند که به این بیماری دچار شوند اما تعداد آنها محدود است. 

در صورتی که پولیپ بر شکل بینی اثر گذاشته باشد و یا فرم آن را دچار تغییر کرده باشد، این فرد بهترین کیس از نظر دکتر پولیپ برای جراحی همزمان زیبایی و پولیپ است. همچنین افرادی هم که به دنبال خواسته شخصی خود برای زیبایی بیشتر به دنبال عمل زیبایی هستند و در کنار آن راه جراحی را برای درمان پولیپ انتخاب کرده اند برای درمان همزمان این دو نزد دکتر جراح بینی می توانند اقدام کنند. البته هر دو این موارد به شرطی است که فرد بالای 18 سال باشد و دوران بلوغ خود را طی کرده باشد و شکل بینی که مدام در حال تغییر است را پشت سر گذاشته باشد. همچنین باید شرایط جسمی مناسب برای انجام این جراحی ها و بیهوشی عمومی نیز مهیا باشد.

پیش از اقدام برای جراحی همزمان، چه باید کرد؟

احساس وجود پولیپ دلیل قانع کننده ای برای تشخیص قطعی آن نیست. برای همین پیش از اقدام به جراحی لازم است تا وجود و اندازه این توده ها توسط دکتر پولیپ به دقت بررسی شود که از آندوسکوپی، سی تی اسکن و آزمایشات آلرژی برای این امر استفاده شود. همچنین توصیه می شود که امکان انجام همزمان این دو جراحی با توجه به شرایط فرد توسط دکتر جراح پولیپ بررسی شود.

قدم مهم بعدی نیز انتخاب پزشک دارای مهارت و تجربه کافی، همچنین مرکز درمانی معتبر است که با کمی تحقیق و جستجو می توان آنها را یافت.

پس از این، فرد باید شرایط کاری و زندگی خود را بسنجد و بنابر موقعیت خود در زمان درست که بتوان بعد از آن، دوران نقاهت را با استراحت کافی طی کرد، به جراحی همزمان دست بزند.

مزایای جراحی همزمان پولیپ و عمل زیبایی بینی چیست؟

اگر جزو افرادی هستید که شرایط جراحی همزمان این دو را دارید، البته این نظر شخصی شما نیست و حتماً دکتر پولیپ شما نیز این امر را تأیید کرده است. همچنین در کنار این مورد مهم، دکتر جراح پولیپ معتبری را نیز یافته اید؛ باید گفت که این کار مزایای فراوانی را نیز به همراه دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • صرفه جویی در هزینه: انجام این دو در یک زمان بدون شک باعث می شود تا هزینه کمتری نسبت به دو جراحی مجزا را بپردازید.
  • صرفه جویی در وقت و انرژی: از آنجایی که هر عمل جراحی اعم از زیبایی و درمانی نیاز به زمان خاصی برای ریکاوری دارند، بدون شک انجام این دو به صورت همزمان در صرف زمان کمتر برای بهبودی نیز موثر خواهد بود. این امر به ویژه برای شاغلین و یا افراد در حال تحصیل که زمان اهمیت ویژه ای برای آنها دارد، بسیار قابل توجه است.

نحوه انجام همزمان عمل پولیپ و جراحی زیبایی بینی:

برای انجام این کار بعد از بیهوشی عمومی، ابتدا دکتر جراح پولیپ، انسداد حاصل شده در مجاری تنفسی بینی را با برداشتن پولیپ برطرف خواهد کرد و در مرحله بعد جراحی زیبایی مدنظر فرد بر روی بینی انجام می پذیرد. شاید از لحاظ زمانی این کار کمی طولانی تر باشد اما نتایجی که در زیبایی و سلامت فرد به همراه آن است، ارزش انجام این کار را دارد.

نتیجه گیری

در صورتی که دکتر پولیپ وجود این عارضه را در شما تأیید کرده و به دلایلی چون عوارض این بیماری و یا زیبایی نیاز به جراحی همزمان این دو دارید، بهتر است که جلسات مشاوره پیش از عمل را برای برآورد دقیق شرایط و نحوه انجام عمل فراموش نکنید تا این کار با کمترین عوارض و با نتایج بهتری برای شما انجام شود.

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv