توصیه های مارک تواین درباره هنر نویسندگی
کد خبر: ۹۴۹۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 December 19    -    ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
وی راه استفاده از زبان انگلیسی را به روش خاص خود بلد بود. اگر در جملات و اختصاراتی که این نویسنده ی آمریکایی از خود به جای گذاشته نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم بیشتر آنها در مورد چگونگی نوشتن است و همچنین می فهمیم که او سال ها پس از مرگش هم چیزهای زیادی برای آموزش به ما دارد.
توصیه های مارک تواین درباره هنر نویسندگی 
توصیه های مارک تواین درباره هنر نویسندگی  اختصاصی «تابناک باتو»؛ مارک تواین نویسنده ی آمریکایی، چهره ی برجسته ای است که بیشتر شهرتش را مدیون ماجراهای تام سایر و ماجراهای هاکلبری فین است.

وی راه استفاده از زبان انگلیسی را به روش خاص خود بلد بود. اگر در جملات و اختصاراتی که این نویسنده ی آمریکایی از خود به جای گذاشته نگاهی بیاندازیم، متوجه میشویم بیشتر آنها در مورد چگونگی نوشتن است و همچنین می فهمیم که او سالها پس از مرگش هم چیزهای زیادی برای آموزش به ما دارد.
 
مارک تواین تقریبا در تمام روزهای زندگی اش می نوشت؛ از جمله رمان، سفرنامه و بیشتر از هر چیزی نامه های زیادی برای دوستان و البته هماوردانش.

با هم چند نکته از او درباره ی هنر و شغل نویسندگی می خوانیم.

۱.آنقدر بنویسید تا کسی پیدا شود و برای نوشته هایتان هزینه کند.

این نکته در دنیایی که همه و همه ی نویسندگان برای دیده شدن می نویسند و شاید از ترس دیده نشدن چندین رمان عالی را حتی ننویسند، بسیار بسیار جالب است. تواین بر این باور است که مجانی روی مهارت نویسندگی تان کار کنید. نویسندگی را این گونه می توانید یاد بگیرید. آنقدر خوب که مردم برای خواندتان هزینه کنند.

۲.ننویسید پیرزن فریاد کشید، حوادث را به گونه ای بنویسید که پیرزن چاره ای جز فریاد کشیدن نداشته باشد.

نگویید، نشان بدهید. بگذارید به جای اینکه خواننده را تنها از احساسات و رفتار کاراکترهایتان آگاه کنید، قابل درک شوند.

۳.کتاب های بزرگ با شیوه و موضوعشان بزرگ شده اند، نه گرامر محض.
توصیه های مارک تواین درباره هنر نویسندگی 

اجازه ندهید که قوانین دستوری مزاحم هنرتان شوند. اما اگر این قوانین را شکستید، مطمئن شوید که به دلیل خاصی این کار را می کنید. این هنر او در شیوه ی صحبت کردن هاکلبری فین هویداست.

۴.زمان نوشتن یک مقاله، وقتی است که یک بار آن را نوشته باشید.

خود من هم این مورد را تجربه کرده ام. تا زمانی که مطلبی را ننوشته اید، نمی دانید چه می خواهید بنویسید و مهمتر اینکه چگونه می خواهید بنویسید.

۵. اگر زمان بیشتری داشتم، کوتاهتر می نوشتم.
نوشته های کم حجم همواره بیشتر از نوشته های پرحجم زمان می برند. نوشتن تنها ضروریات زمان بسیار بیشتری می خواهد.

۶.هرچه بیشتر توضیح بدهید، من کمتر می فهمم.

شاید فکر کنید با توضیحات اضافه و حشویات در حال توصیف بهتر موقعیت هستید؛ اما احتمالا در حال گره زدن ذهن خواننده به گره ای دیگر هستید؛ بنابراین، کوتاه، ساده و البته واضح بنویسید.

۷.فرق بین کلمه ی درست و کلمه ی تقریبا درست مثل فرق بین رعد و برق و صاعقه است.

کلمه ی تقریبا درست باعث شده تا خواننده به اتفاقات فکر کند؛ اما کلمه ی درست احساسات آنها را درگیر تجربه ی آن اتفاق می کند.

مترجم: سجاد جوهردلوری
منبع:
Onlineuniversities.com

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
1
2
این آمریکا با تاریخ بسیار کوتاهی که از شکل گیری آن میگذرد نسبت به دیگر کشور ها بیشترین خدمات با اختراعات گسترده مثل تلفن، برق، موبایل، اینترنت، انواع واکسن ها را به بشریت داده است و نویسندگان داستانی آن هم از این قاعده مستثنا نیستند و بهترین نویسندگان دنیا متعلق به آمریکا هستند. و در آمریکایی ها اصیل نه این مهاجر های عرب و آفریقایی همیشه این فکر و اعتقاد وجود دارد و به آنها یاد داده شده است که آیا لیاقت این زندگی و این کشور را دارند یا نه و همیشه خود را مدیون کشورشان میدادند. کشور ما با این همه داعیه تاریخ و تمدن و این همه دانشمند که در دانشگاه های ایران مشغول هستند و لقب استاد را با خود به یدک میکشند هنوز نتونسته یک نوبل علمی یا ادبی ببره خوب علت اون در احساسی بودن و بی عقل بودن اکثر ایرانی ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
شما که از تاریخ و اصالت جامعه خودت خبر نداری لطفا هیچ ننویس
رزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
حامد آدم باش و ادبتو رعایت کن. حرفی که میزنی درسته اما حق نداری به هموطن خودت توهین کنی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار