چرا داستان های ترسناک را دوست داریم؟
کد خبر: ۹۱۶۵۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 15    -    ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
ترسیدن سیستم بدن شما را پر از آدرنالین میکند حتی اگر چیزی که تجربه می کنید، اصلا ترسناک نباشد. اگر یک سوسک پلاستیکی روی زمین ببینید، بدن شما خود به خود فعل و انفعالاتی که هنگام دیدن یک سوسک واقعی رخ می دهد را تجربه می کند. حتی ممکن است جیغ بکشید، یا پا به فرار بگذارید.
 
 چرا داستان های ترسناک را دوست داریم؟
 
چرا داستان های ترسناک را دوست داریم؟ اختصاصی «تابناک باتو»؛ واقعا چرا انسان ها تا این حد قصه ی ارواح و احضار و داستان های ترسناک را می پسندند؟ حتی با اینکه می دانیم واقعی نیستند؟ به عبارتی، چرا از ترساندن خود لذت می بریم؟

همه با احساسی که هنگام دیدن یک فیلم ترسناک به ما دست می دهد آشنایی داریم. تنگی نفس، قلب در حلق و ناتوانی از خواب شبانه. حس خوشایندی نیست. اما همیشه هم دوست داریم یک فیلم ترسناک دیگر ببینیم. این علاقه شاید از خود فیلم ترسناک نیز ترسناک تر باشد.
 
چرا داستان های ترسناک را دوست داریم؟ 

واقعیت این است که هرچه اعتقادات مذهبی ما کمتر باشد، علاقه ی ما به این حوادث ماورا الطبیعه بیشتر می شود. پس آیا می توان نتیجه گرفت که نیاز ما انسان ها به اعتقاد باعث چنین علاقه ای می شود؟ یعنی اگر دین نداشته باشیم، به ارواح و بشقاب پرنده ها و ... اعتقاد پیدا می کنیم؟ اگر از خدا نترسیم، پس باید از ارواح بترسیم؟

برخی فکر می کنند که باور عامل این علاقه نیست، بلکه ناباوری است. ما داستان های ترسناک را دوست داریم، چون می دانیم واقعی نیستند و اینکه سرانجام پایان می پذیرند.

ترس به میزان کم چیز خوب است. سوار قطار مرگ شهر بازی می شوید، چون می دانید بالاخره به پایان می رسد. درها گشوده شده و دوباره به روشنایی قدم می گذارید.

چرا داستان های ترسناک را دوست داریم؟
 
نکته اینجاست که ممکن است هرگز ندانیم چرا اینقدر عاشق ترساندن خود هستیم. اما به هر حال خود عمل ترسیدن رضایت بخش است، وگرنه به هیچ عنوان راضی به تماشای این گونه فیلم ها نمی شدیم.  

ترسیدن سیستم بدن شما را پر از آدرنالین میکند حتی اگر چیزی که تجربه می کنید، اصلا ترسناک نباشد. اگر یک سوسک پلاستیکی روی زمین ببینید، بدن شما خود به خود فعل و انفعالاتی که هنگام دیدن یک سوسک واقعی رخ می دهد را تجربه می کند. حتی ممکن است جیغ بکشید، یا پا به فرار بگذارید. اصلا خنده ندارد و شادی آور نیست؛ اما اگر روی محرک ترس خود کنترل بیشتری داشته باشید و سوسک مورد نظر را بررسی کنید، می فهمید که چیزی برای ترسیدن نیست؛ بنابراین، لبخند می زنید و از تولید اندورفین در بدنتان لذت می برید.

بنابراین شاید باز هم پاسخ در ترشحات شیمیایی بدن ما باشد. یعنی کسانی که از این فیلم ها لذت می برند روی محرک خود کنترل دارند و دیگرانی که از داستان های ترسناک متنفرند، خیر.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
8
0
ترس از سوسک بیشتر مربوط به زن هاست.بنده شاید از مار و عقرب و حیوانات وحشی بترسم ولی ترس از سوسک به ان شکل که فرار کنم یا جیغ بزنم خجالت اور است.البته باعث چندش هم هست و اولین کاری که می کنم اینست که با دمپائی او را له می کنم.به همین راحتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
3
بالاخره چی شد؟
پاسخ ها
امیر
| |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
اگر روی محرک ترس خود کنترل بیشتری داشته باشید و سوسک مورد نظر را بررسی کنید، می فهمید که چیزی برای ترسیدن نیست؛ بنابراین، لبخند می زنید و از تولید اندورفین در بدنتان لذت می برید.
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
خیلی از سوسک و خیانت می ترسم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
1
0
فیلم ترسناک فقط آنابل1و2 و احضار1و2
من خودم ادم معتقدیم از خدا گرفته تا امام زمان علیه السلام ولی از دیدن فیلم های ترسناک در حد همین ها که نام بردم اگه باشن لذت میبرم چون میدونم واقعی نیستن و نهایت ترسم در هنگام دیدن اونهاست و بعدش فراموش میکنمشون در کل ترس از جهالت میاد وقتی در مورد چیزی بی اطلاع باشی میترسی از تاریکی گرفته تا موجودات عجیب و غریب کافیه تو تاریکی یه چراغ روشن بشه دیگه کسی نمیترسه چون نسبت بهش اگاهی پیدا کرده و یا کافیه بدونی چه جوری با یه حیوون وحشی باید رفتار کنی اونوقت دیگه ازش نمیترسی!!1
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار