شمار کارمندان آمازون، به اندازه یک کشور کوچک!
کد خبر: ۸۹۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 29    -    ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
اکنون آمازون را می‌توان یک کشور کوچک در جهان به شمار آورد. در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در حال کوچک شدن و اخراج و تعدیل نیروی انسانی خود هستند؛ آمازون رشد سریعی دارد و از این بابت قابل توجه است.
 
شمار کارمندان آمازون، به اندازه یک کشور کوچک! به گزارش «تابناک باتو»؛ تعداد کارمندان شرکت آمازون از جمعیت ۶۳ کشور جهان بیشتر شده است.

آمازون در روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد، در پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ حدود ۵۴۱.۹۰۰ نفر کارمند در اختیار دارد.

اگر بخواهیم کارمندان این شرکت خرده‌فروشی را با جمعیت کشورهای جهان مقایسه کنیم، باید بگوییم از جمیعت ۶۳ کشور جهان از جمله کشورهای معروفی مانند ایسلند، موناکو و باهاما بیشتر است.

جمعیت کشوری مانند بلیز تنها ۳۴۷.۳۶۹ تن است.

شرکتی پرجمعیت
 
 

مؤسسه Statista براساس اطلاعات و گزارش‌های خود شرکت آمازون؛ نموداری از رشد کارکنان این شرکت ترسیم کرده است که در زیر مشاهده می‌کنید:

بنا بر این نمودار، آمازون تنها در فاصله سه ماه ژوئن تا سپتامبر حدود ۱۵۹.۵۰۰ نفر نیروی جدید استخدام کرده است. این موضوع رشد سریع این شرکت در سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.
 


بسیاری از این کارمندان برای خرده‌فروشی مواد غذایی Whole Foods استخدام شدند. هول فودز بیشتر روی ارایه مواد غذایی طبیعی و ارگانیک تمرکز دارد و مرکزیت آن در آستین تگزاس است. این خرده‌فروشی نزدیک به ۱۰۰ هزار کارمند دارد.

البته؛ آمازون برای بخش‌های دیگر خود نیز هزاران نیروی جدید استخدام کرده است و هنوز نیاز به نیروی جدید دارد.

آمازون اعلام کرده است، حدود ۱۲۰ هزار نیروی کار فصلی را برای آخر سال و ایام تعطیلات کریسمس به استخدام خود درمی‌آورد تا در انبارها و مراکز خدمات‌رسانی مشغول شوند. بسیاری از این کارگران به صورت تمام وقت استخدام می‌شوند.

به علاوه، آمازون اعلام کرده در هنگام بازگشایی دفتر مرکزی دوم خود؛ برنامه استخدام ۵۰ هزار شغل جدید را دارد.
 
 

اکنون آمازون را می‌توان یک کشور کوچک در جهان به شمار آورد. در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در حال کوچک شدن و اخراج و تعدیل نیروی انسانی خود هستند؛ آمازون رشد سریعی دارد و از این بابت قابل توجه است.

باید فراموش نکنیم که آمازون یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از روبات‌ها و پهپادها نیز هست و بسیاری از مشاغل قدیمی اکنون توسط روبات‌های صنعتی انجام می‌شوند.

بسیاری از مراحل درخواست سفارش، تحویل کالا از انبار، بسته‌بندی و ارسال خریدهای آمازون به صورت خودکار و تمام مکانیکی انجام می‌شود و انسان دخالتی ندارد یا بسیار محدود و در حد نظارت است.
یک پزشک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل
|
United States
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
جالب است که انخاب نام آمازون برای این شرکت فقط بخاطر شرکت اپل بوده است. بنیانگزاران آمازون میخواستند که نام شرکتشان از لحاظ حروف الفبا بالاتر از اپل قرار گیرد به همین خاطر آمازون را انتخاب کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار