این 2 مورد هنگام رانندگی شما را بیدار نگه نمی دارند
کد خبر: ۸۷۰۹۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
هشدار؛
در مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ مشخص شد که توقفی کوتاه مدت برای یک چرت کوتاه یا نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار بسیار در مبارزه با خواب آلودگی مفیدتر خواهد بود. در این تحقیق از نوشیدنی های انرژی زا نیز استفاده شد چرا که سطح کافئین قهوه های مختلف متفاوت است. اما نتیجه این شد که حتی مصرف میزان بسیار اندکی از کافئین نیز تاثیر مثبت خود را به جای می گذارد.
هشدار: این دو مورد هنگام رانندگی شما را بیدار نگه نمیدارند 
 
این 2 مورد هنگام رانندگی شما را بیدار نگه نمی دارند تنهای تنها و یک جاده ی پهناور، به هر چیزی که ممکن است شما را در طول مسیر بیدار نگاه دارد فکر می کنید. رانندگی در حالت خواب آلودگی دقیقا به اندازه ی رانندگی در حالت مستی و حتی شاید بیشتر خطرناک است؛ اما بسیاری از مردم به این توصیه گوش نمی سپارند. به امید اینکه یک پنجره ی باز و یک صدای بلند موسیقی آنها را هشیار نگه دارد. تحقیقات علمی نشان می دهد که هیچ یک از این دو تاثیر مثبتی ندارد.

هیچ شرمی در نیاز به خواب وجود ندارد. طی تحقیقی در سال ۱۹۹۸ ، محققان شانزده شرکت کننده را مجبور کردند که پنج ساعت بیشتر از حد معمول بیدار بمانند و سپس آنها را به رانندگی گماشتند. پس از تنها سی دقیقه آنها پنجره را باز کردند تا باد خنک به صورتشان بزند و صدای رادیو را زیاد کردند تا مانع از خوابیدنشان شود. اما هیچ یک از این دو تاثیری در الگوی رانندگی آنها نداشت.

پس چه باید کرد؟

در مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ مشخص شد که توقفی کوتاه مدت برای یک چرت کوتاه یا نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار بسیار در مبارزه با خواب آلودگی  مفیدتر خواهد بود. در این تحقیق از نوشیدنی های انرژی زا نیز استفاده شد چرا که سطح کافئین قهوه های مختلف متفاوت است. اما نتیجه این شد که حتی مصرف میزان بسیار اندکی از کافئین نیز تاثیر مثبت خود را به جای می گذارد.

اگر به پنجره ی باز و موزیک وابسته هستید نیازی نیست که استفاده از آنها را کاملا کنار بگذارید. در واقع در فواصل کوتاه این روش ها میتوانند کارساز باشند. به عبارتی می توان قبل از توقف کذایی از صدای بلند موسیقی استفاده کرد. اما هرگز توقف برای استراحت مورد نظر را پشت گوش نیندازید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
3
3
تجربه موفق من در مبارزه با خواب آلودگی ،جویدن آدامس است. آسانترین وارزانترین راه کار.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
تخمه
حسین
|
Italy
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
0
0
خدا رحمتش کنه پدربزرگم رو , میگفت قدیما هر موقع رانندها خسته می شدند, کشک (خراسانیها بهش میگن قروت) تو دهان میذاشتن و همین باعث میشد بتونند ساعتها رانندگی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
آقا دارچین معجزه میکنه!!
ناشناس
|
Czech Republic
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
به نظرم بحث چالشی کردن خیلی خوبه...
مثلا اگر راننده مرد هست کمک راننده می تونه در مورد مسایل سیاسی و مذهبی و ورزشی که مورد توجه آقایونه بحث کنند طوری که راننده رو به چالش بکشند و به صحبت کردن و مهم تر از همه اندیشیدن ذهن وادار کنه...
بعد از بحث چالشی کردن شکستن تخمه بسیار توصیه میشه
و برای اینکه بتونین تخمه بیشتری بشکنین چایی لابلای آن توصیه اکید میشه
و من الله توفیق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
تجربه خودم کاپوچینو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار