راز ترس از عروسک ها چیست؟
کد خبر: ۸۴۸۸۳
تاریخ انتشار: 2017 September 06    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
مغز ما تحمل چهره های جعلی را ندارد؛
انسانها ذاتا موجوداتی اجتماعی هستند و مغز ما را به گونه ای تکامل یافته تا درون چهره ی دیگران احساساتی چون اشتیاق، محبت، و خطرات احتمالی را تشخیص می دهد. هر چقدر شباهت عروسک ها به انسان ها بیشتر شود مغز ما بیشتر درون صورت آنها به دنبال احساسات انسانی می گردد و این واقعیت که درون چهره ی آنها هیچگونه احساساتی مشاهده نمی شود همان چیزیست که ما را از خود بیخود می کند.
چرا بعضی از مردم از عروسک ها می ترسند؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ فیلم های ژانر وحشت از چندین آیتم مورد علاقه ی ما به عنوان ابزار القای حس ترس استفاده می کند، از دلقک ها گرفته تا عروسک ها، واقعا چرا وسیله ی بازی یک کودک باید ما را بترساند؟
 
چرا بعضی از مردم از عروسک ها می ترسند؟ 

اینگونه که مشخص شده است چهره ی عروسک ها توانایی این را دارند که ناخودآگاه ما را بی قرار کنند. انسانها ذاتا موجوداتی اجتماعی هستند و مغز ما را به گونه ای تکامل یافته تا درون چهره ی دیگران احساساتی چون اشتیاق، محبت، و خطرات احتمالی را تشخیص می دهد. هر چقدر شباهت عروسک ها به انسان ها بیشتر شود مغز ما بیشتر درون صورت آنها به دنبال احساسات انسانی می گردد و این واقعیت که درون چهره ی آنها هیچگونه احساساتی مشاهده نمی شود همان چیزیست که ما را از خود بیخود می کند.
 
 چرا بعضی از مردم از عروسک ها می ترسند؟

شباهت های آزار دهنده

این احساس به دلیل آنچه در علم روانشناسی با عنوان شباهت آزار دهنده شناخته میشود برای ما به وجود می آید. در سال ۱۹۷۰ مهندس رباتیک ژاپنی ماساهیرو موری متذکر شد که هر چقدر شباهت ربات به انسان بیشتر باشد، بیشتر خوشایند مردم خواهد بود، اما حدی دارد به محض اینکه زیاد از حد انسان گونه شوند افراد احساس ناراحتی می کنند.
  چرا بعضی از مردم از عروسک ها می ترسند؟
 
ترس از عروسک ها یا پدیوفوبیا زیر مجموعه ای از مادر ترس های شباهت های آزار دهنده یعنی اتوماتونوفوبیا می باشد که به معنای ترس از چیزهاییست که شبیه به انسان می باشند.
این ترس تنها عروسک ها را در برنمی گیرد و به مواردی چون ربات ها و مجسمه ها نیز مربوط می شود و همانند عروسک ها هر چه شی ء ساخته شده شباهت بیشتری به ما انسانها داشته باشد، نا خودآگاه ما را بیشتر می ترساند.
 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار