داستان جالب درباره ی این عروسک های زشت و نوستالژیک
کد خبر: ۸۲۱۵۲
تاریخ انتشار: 2017 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
داستان عروسک های «ترول» Troll به سال ۱۹۵۹ باز می گردد. یک صیاد دانمارکی به نام توماس قصد داشت تا به مناسبت یک روز جشن برای دخترش «لی لا» یک عروسک بخرد، اما از آنجایی که...
 داستان جالب درباره ی عروسک های زشت و نوستالژیک
 
داستان جالب درباره ی عروسک های زشت و نوستالژیکاختصاصی «تابناک با تو»؛ این عروسک ها با موهای ژولیده و چهره ی مهربان خود برای بسیاری از مردم دنیا آشنا هستند و یک عروسک قدیمی و نوستالژیک برای بیشتر مردم دنیا به شمار می روند. اسم این عروسک ها Troll Doll است که در اواسط قرن پیش ابداع شد.

داستان عروسک های «ترول»  Troll  به سال ۱۹۵۹ باز می گردد. یک صیاد دانمارکی به نام توماس قصد داشت تا به مناسبت یک روز جشن برای دخترش «لی لا» یک عروسک بخرد، اما از آنجایی که پول خرید آن را نداشت، دست به خلاقیت جالبی زد و عروسک چوبی کوچکی ساخت و اسمش را «ترول» گذاشت. وقتی بچه ها عروسک جدید «لی لا» را دیدند از توماس خواستند تا برای آنها هم شبیه آن را بسازد. تقاضا برای عروسک های ترول افزایش یافته بود. بنابراین شرکت کوچکی برای ساخت ترول ها ساخته شد که از پلاستیک و پشم برای تهیه عروسک استفاده می کردند و اسم عروسک ها را گذاشته بودند Good Luck Throll، در دهه ی نود قرن بیستم عروسک های ترول معروف به عروسک های زشت در سراسر اروپا و آمریکا به شکل قابل توجهی به فروش می رسید.
 داستان جالب درباره ی عروسک های زشت و نوستالژیک

شایان ذکر است که در افسانه های نورس و فولکلور اسکاندیناوی ترول یک موجود انسان گریز و بدقیافه است که در کوه ها و غارها زندگی می کند و هیچ کمکی به سایرین نمی کند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است.
 
ترول‌ها به افسانه‌های معاصر و جدید هم راه یافته‌اند. در مجموعه‌ی داستان های هری پاتر (با عنوان: غول غارنشین) و یا سری ارباب حلقه ها هم به ترول ها اشاره‌ شده است.
 
داستان جالب درباره ی عروسک های زشت و نوستالژیک 
 
در زبان عامیانه ی اینترنتی، ترول به کسی می گویند که در جوامع آنلاین مانند (فروم، اتاق های چت، وبلاگ و...) با بیان مطالب نامرتبط، محرک و یا توهین‌آمیز سعی در جلب نظر دارند.
 
داستان جالب درباره ی عروسک های زشت و نوستالژیک 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار