طرز تهیه‌ی تارت کاسه‌ای قارچ و پنیر
کد خبر: ۸۲۴۷۱
تاریخ انتشار: 2017 August 15    -    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی پخت یک غذای لذیذ و متفاوت، آشنا کنیم؛ تارت کاسه‌ای قارچ و پنیر، غذایی شیک، لذیذ و متفاوت است که در ادامه می‌توانید مواد اولیه و روش تهیه‌ی آن را مشاهده فرمایید. با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی تارت کاسه‌ای قارچ و پنیر
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی پخت یک غذای لذیذ و متفاوت، آشنا کنیم؛ تارت کاسه‌ای قارچ و پنیر، غذایی شیک، لذیذ و متفاوت است که در ادامه می‌توانید مواد اولیه و روش تهیه‌ی آن را مشاهده فرمایید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی تارت کاسه‌ای قارچ و پنیر

مواد لازم برای خمیر:

آرد: یک و یک چهارم پیمانه
نمک: نصف قاشق چایخوری
فلفل: کمی
کره: نصف پیمانه
آب سرد: 2ـ3 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل تارت:

خامه: یک چهارم پیمانه
پنیر چدار: یک چهارم پیمانه
زرده‌ی تخم مرغ: 2 عدد
قارچ تازه‌ی خرد شده: 1 پیمانه
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
فلفل: کمی

طرز تهیه:

آرد را در غذاساز ریخته، نمک، فلفل را به آن اضافه می‌کنیم. کره را از یخچال بیرون آورده و همانطور که سرد است، آن را به تکه‌های کوچک تقسیم و به آرد می‌افزاییم. غذاساز را روشن کرده و اجازه می‌دهیم آرد و کره مخلوط شوند، سپس آب را اضافه می‌کنیم. می‌توانید به جای غذاساز، از هم زن نیز استفاده کنید. اگر خمیر ما سفت بود، کمی دیگر آب اضافه می‌کنیم.

خمیر به دست آمده را در ظرفی قرار داده، روی آن را می‌پوشانیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم.

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. در این مرحله به قالب‌های کوچک مافین احتیاج داریم. خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح آرد پاشی شده به ضخامت تقریبی سه میلیمتر، پهن می‎کنیم. سپس آن را دایره‌ای شکل برش زده و داخل قالب‌های مافین به گونه‌ای قرار می‌دهیم که خمیرها، شکل کاسه‌ی کوچکی را به خود بگیرند.

برای آماده کردن مواد داخل تارت، خامه، پنیر چدار رنده شده، زرده‌ی تخم مرغ و نمک و فلفل را در ظرفی ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. در آخر، قارچ را نیز به مواد اضافه می‌کنیم.

داخل کاسه‌های خمیری را از این مواد پر می‌کنیم و قالب را به مدت دوازده تا پانزده دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا رنگ خمیر، طلایی رنگ شده و پنیرها آب شوند. سپس تارت‌های کاسه‌ای را از قالب جدا می‌کنیم و پس از آنکه کمی سرد شدند، سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار