آشنایی با روش تهیه‌ی تارت بادام
کد خبر: ۶۹۱۰۷
تاریخ انتشار: 2017 April 04    -    ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
تارت، نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. روی تارت‌ها باز است و از ماده اصلی شیرینی (خمیر) تشکیل نشده است.تفاوت اصلی تارت با انواع کیک در آن است که نان تارت، بدون پف عمل می‌آید حال آنکه در دسته کیک‌ها، پف از موارد غیر قابل حذف است.
آشنایی با روش تهیه‌ی تارت بادام
«اختصاصی تابناک باتو» تارت، نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. روی تارت‌ها باز است و از ماده اصلی شیرینی (خمیر) تشکیل نشده است.تفاوت اصلی تارت با انواع کیک در آن است که نان تارت، بدون پف عمل می‌آید حال آنکه در دسته کیک‌ها، پف از موارد غیر قابل حذف است.  امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک تارت لذیذ آشنا کنیم؛ تارت بادام. با ما همراه باشید.
 
آشنایی با روش تهیه‌ی تارت بادام 

مواد لازم:

کره: یک پیمانه
شکر: نصف چیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
آرد: یک پیمانه

مواد لازم برای داخل تارت:

کره: یک چهارم پیمانه
بادام ورقه شده: یک دوم پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
آب: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای درست کردن خمیر تارت، ابتدا کره را با شکر مخلوط کرده و با هم‌زن خوب می‌زنیم. سپس وانیل را به آن‌ها اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا کامل یکدست شود.

خمیر آماده شده را در قالب‌ مخصوص تارت که از قبل آن را چرب کرده‌ایم ریخته و آن را در فری با دمای 170 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار می‌دهیم تا رنگ آن طلایی روشن شود. سپس آن را از فر خارج می‌کنیم.

برای آماده کردن مواد داخل تارت، آرد، شکر، آب، وانیل و بادام ورقه شده را در ظرف کوچکی ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و آرام هم می‌زنیم تا کره آب شود. این کار را به مدت سه تا پنج دقیقه ادامه می‌دهیم.

خمیر تارت را از این مواد پر می‌کنیم و به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا بادام‌ها طلایی رنگ شود. پس از اتمام کار، اجازه می‌دهیم تارت خنک شود سپس آن را از قالب جدا می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: fatafeat و wikipedia
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار