طرز تهیه‌ی دسر بیسکویت و موز
کد خبر: ۸۲۱۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
دسر بیسکویت و موز، دسری ساده و لذیذ است که امروز برای شما طرز تهیه‌ی آن را قرار داده‌ایم. میزان موادی که در این دستور به کار رفته، برای چهار نفر کافی است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این دسر خوشمزه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی دسر بیسکویت و موز
 
اختصاصی تابناک باتو؛ دسر بیسکویت و موز، دسری ساده و لذیذ است که امروز برای شما طرز تهیه‌ی آن را قرار داده‌ایم. میزان موادی که در این دستور به کار رفته، برای چهار نفر کافی است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این دسر خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی دسر بیسکویت و موز

مواد لازم:

شیر: یک و نیم لیتر
شکر: سه پیمانه
لیموی تازه: نصف یک عدد
وانیل: یک قاشق چایخوری
بیسکویت ساده: به میزان لازم
آرد: ده قاشق غذاخوری
آب: نصف پیمانه
موز: 5 عدد

طرز تهیه:

شیر را به همراه شکر در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. در همین زمان، آب لیموی تازه و وانیل را به مخلوط شیر و شکر می‌افزایم. وقتی شیر به جوش آمد، آن را از روی حرارت برمی‌داریم.

در ظرفی جداگانه آرد و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و روی حرارت قرار می‌دهیم. وقتی به دمای جوش رسید، آن را به مخلوط شیر و شکر اضافه کرده و بر روی حرارت، هم می‌زنیم تا کمی غلیظ شود.

ظرف پیرکس بزرگی را انتخاب می‌‌کنیم و کف آن را با بیسکویت‌های آماده می‌پوشانیم. نصف مایه‌ی آماده شده را روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم. موزهای حلقه شده را روی مواد می‌چینیم. حالا دوباره روی موزها، لایه‌ی دیگری از بیسکویت قرار می‌دهیم. روی آن را نیز با بقیه‌ی مایه‌ی آماده شده می‌پوشانیم. در انتها، برش‌های موز را می‌چینیم.

ظرف دسر را داخل یخچال قرار می‌دهیم و وقتی خنک شد، آن را به دلخواه برش داده و سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
2
0
اصلا اندازه ها به هم نمیخوردن تمام ارد گوله شد طبق دستور شما که باید جوش میومد ... اما در نهایت دوباره خودم مثل فرنی درستش کردم خوشمزه شد
فدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
2
0
افتضاح بود لیموترش باعث میشه شیر داغ ببره
فرانک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
3
0
اخه این چی بود؟ اردو ریختم تو اب حل کردم بعد ریختم به مواد گوله شد یا اندازه ها درست نیست یا مسخره کردین اخرش خودم مثل فرنی درست کردم خلاصه افتضاح بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار