کاشت میکرو تراشه در بدن کارمندان امریکایی
کد خبر: ۸۰۴۳۱
تاریخ انتشار: 2017 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
یک شرکت آمریکایی برای اولین بار در آمریکا اقدام به کاشت میکرو تراشه در بدن تمام کارمندان خود کرده است.

به گزارش  ScienceAlert، دانشمندان همیشه بر این باورند با روی کار آمدن ربات‌ها، دست نیروهای انسانی از بسیاری مشاغل کوتاه می‌شود و ربات‌ها در آینده‌ای نزدیک جایگزین انسان‌ها خواهند شد اما ممکن است با ایجاد سایبورگ‌ها در محیط کار بتوان راهی برای جلوگیری از این آینده ترسناک ایجاد کرد.

شرکت آمریکایی «ویسکانسین» برای اولین بار در این کشور میکروتراشه در بدن کارمندان خود کار می‌گذارد. طبق این برنامه‌ریزی‌، هفته آینده این تراشه‌ها در بدن بیش از 50 نفر از کارمندان این شرکت به طور داوطلبانه تحت عمل کار گذاشته می‌شود.

این تراشه که نوعی تراشه «تشخیص فرکانس‌های رادیویی» است، از سوی شرکت تأمین‌کننده تراشه‌های الکترونیکی Three Square Market (M32) عرضه شده است و قرار است در دست کارمندان و بین انگشت شست و اشاره آنها کار گذاشته شود.

این تراشه به اندازه دانه برنج است و مقامات M32 معتقدند که کارمندان بعد از انجام این عمل کاشت، قادر خواهند بود طیف وسیعی از کارهای مشترک اداری را با تکان دادن معمولی دست خود انجام دهند.

با فناوری «تشخیص فرکانس‌های رادیویی» که در این تراشه به کار رفته است، کارهایی از قبیل خرید در بازارچه شرکت، باز کردن درها، استفاده از دستگاه‌های کپی، ورود به کامپیوترهای اداره، باز کردن قفل تلفن، به اشتراک‌گذاری کارت‌ها، ذخیره اطلاعات پزشکی و سلامت افراد انجام‌پذیر است و می‌توان از آن برای پرداخت در پایانه‌های این فناوری استفاده کرد.

این تراشه همچنین استفاده از سیستم‌های NFC (ارتباط حوزه نزدیک​) را نیز امکان‌پذیر می‌کند و شبیه به فناوری‌هایی است که در کارت‌های اعتباری بدون تماس مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع مشابهی از این تراشه‌ها نیز اوائل سال جاری توسط شرکت سوئدی Epicenter و روی کارمندان کار گذاشته شد اما این اولین باری است که به شکل گسترده در آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هزینه کاشت هر تراشه حدود 300 دلار است که طبق رایزنی‌های شرکت، قرار است نیمی از این هزینه از مبلغ از کارمندان داوطلب اخذ شود. با کاشت این تراشه در بدن کارمندان، آنها دیگر نیازی ندارند برای انجام کار یا تأیید اعتبار با سایر سیستم‌ها، کلید‌های مختلف، کارت‌های اعتباری یا گوشی‌های هوشمند را با خود جا‌به‌جا کنند.

برخی مقامات شرکت نگران ردیابی کردن کارمندان بعد از کاشت تراشه بودند که شرکت تأمین‌کننده این تراشه اطمینان داد که این تراشه فاقد قطعه GPS است و در برابر سیستم‌های هک‌کننده ایمن شده است.

همچنین چنین تراشه‌هایی به دلیل رمز‌گذاری شدن مانند کارت‌های اعتباری قادر به هک شدن نیستند. از سوی دیگر، به دلیل عدم اتصال به اینترنت، این تراشه‌ها قابل هک شدن نیستند و تنها راه استفاده از آنها، خارج کردن آن از بدن افراد است.

در صورت تغییر نظر کارمندان این شرکت، می‌توان تراشه را از بدن آنها خارج کرد. با وجود اینکه این تراشه‌ها قابل ردیابی نیستند، اما اطلاعات زیادی از نحوه کار کارمندان در اختیار کارفرما قرار می‌دهد؛ به عنوان مثال، زمان استراحت، نوع خوراکی‌هایی که در طول روز خریداری می‌کنند و غیره. با وجود اینکه قرار گرفتن این اطلاعات در اختیار کارفرما، در ظاهر بی‌خطر است اما به دلیل لو رفتن برخی اطلاعات شخصی افراد، ممکن است روزی مشکل‌آفرین شود. 
آنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار