منتقدان درباره ی «دانکرک» شاهکار جدید نولان چه می گویند؟!
کد خبر: ۸۰۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 22    -    ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
جهان در انتظار شاهکار جدید نولان؛
قدرت این بازپردازی دراماتیک نولان از رویدادی دلخراش و غیر معمولی در این است که با موفقیت هرچه تمامتر تلاش می کند تا این فیلم شبیه به هیچ فیلم جنگی دیگری احساس نشود. به جای آن، طوری به شرح این واقعه ی عجیب و خونین و پریشان کننده می پردازد که بیننده احساس می کند این دقیقا همان چیزی است که بر سر آن سربازان آمده است. دانکرک وحشتناک و تکان دهنده است.
منتقدان درباره ی «دانکرک»  شاهکار جدید نولان چه می گویند؟!
 
منتقدان درباره ی «دانکرک»  شاهکار جدید نولان چه می گویند؟!اختصاصی «تابناک با تو‌»؛ حماسه ی جنگی کریستوفر نولان، داستان جهنم تخلیه ی نیروهای متفقین از دانکرک در سال ۱۹۴۰  را به تصویر می کشد و البته  واکنش منتقدان به این فیلم بهشتی بوده است؛ از کارگردانی خاص این فیلم گرفته تا فیلمنامه ی مهیج و البته بازی استثنایی مجموعه‌ی بازیگران ـ که شامل هنرپیشگی هری استایلز خواننده ی آمریکایی نیز می شود ـ همه و همه توانسته اند منتقدان را از سرتاسر دنیا مسحور خود کنند.
 
نیک دسملین
منتقد امپایر، درخشش ویژگی های بصری و چشم نواز این فیلم را تحسین میکند و می نویسد: امروزه مخاطبان تجربه ی دهه ها مشاهده ی جنگ های کامپیوتری را در سری فیلم های جنگ ستارگان با خود یدک می کشند، جنگ هایی که خود از فیلم های مرتبط با جنگ جهانی دوم، برای مثال ۱۲ ساعت پرواز، الهام گرفته شده اند. نولان با کنار گذاشتن جلوه های ویژه همه را شگفت زده می کند و آتشباری واقعی، در کانال آب، بر سر نیروهای متفقین فرود می آورد. نتایج این رویکرد به خصوص روی پرده ی سینما شگفت انگیز خواهد بود. کافی است تلاطم و اوج و فرود کشتی های جنگی واقعی را روی آب خروشان مشاهده کنید.
 
منتقدان درباره ی «دانکرک» شاهکار جدید نولان چه می گویند؟!
 
تاد مک کارتی از هالیوود ریپورتر فیلم را یک اقتباس معرکه خواند و اضافه کرد: نولان حق را تمام و کمال ادا کرده است. وی همچنین فیلمبردار فیلم، طراح تولید، و به گفته ی او طراح لباس باهوش این فیلم را ستود. به گفته ی او، فیلم های نولان همه از لحاظ بصری بی نظیرند، ولی باید بگویم که دانکرک فیلمی ویژه است، چون میزان دیالوگ در این فیلم بسیار کم است و در مواقعی که نیاز مبرم وجود دارد از آن استفاده می شود. دانکرک فیلمی جنگی با سخنان الهام بخش، درباره ی قهرمانان بازگشته به میهن یا امید به آینده نیست. دانکرک تماما مربوط به اکنون و چیزهاییست که در لحظه اهمیت دارند، تحت شرایطی که گاه نیازمند انتظاری بی پایان و گاه نیازمند واکنش های آنی است.

دیو کلهون
از تایم اوت نیز همین طور فکر می کرد. وی نوشت: قدرت این بازپردازی دراماتیک نولان از رویدادی دلخراش و غیر معمولی در این است که با موفقیت هرچه تمامتر تلاش می کند تا این فیلم شبیه به هیچ فیلم جنگی دیگری احساس نشود. به جای آن طوری به شرح این واقعه ی عجیب و خونین و پریشان کننده می پردازد که بیننده احساس می کند این دقیقا همان چیزی است که بر سر آن سربازان آمده است. دانکرک وحشتناک و تکان دهنده است، همان گونه که باید باشد.
 
منتقدان درباره ی «دانکرک» شاهکار جدید نولان چه می گویند؟! 

پیتر برادشاو
؛ نویسنده ی گاردین شدیدا تحت تأثیر فیلم قرار گرفته بود و اذعان می کرد، تا به امروز بهترین کار نولان بوده است. وی می نویسد: فیلمی عالی، قدرتمند و هنرمندانه با داستانی ویران کننده و آخرالزمانی، داستانی از فرار از روی شرم، از سربازان بسیاری که در نتیجه ی شکست به مردگانی متحرک مبدل شده اند. دنیایی شوم و مردانه و تقریبا بدون حضور زن در تصویر.

دیوید ارلیچ؛
در وبسایت ایندی‌وایر جملات احساسی برادشاو را تکرار کرد و روی تم ترس و درماندگی موجود در فیلم متمرکز شد. طبق گفته ی او ، فیلم های زیادی نیستند که بتوانند ترس مطلق را به صورت قابل لمس القا کنند، و بتوانند اهمیت این موضوع را نشان دهند که حوادث تاریخی توسط کسانی رقم میخورد که قصدشان تنها زنده ماندن است. فیلم های زیادی نیستند که بتوانند این موضوع را به وضوح به نمایش بکشند که یک مرد بیشتر از کاری که یک کشور میتواند برای یکی از مردانش انجام دهد را نمیتواند برای کشورش انجام دهد.نولان توانسته است یکی از آنها باشد. وی نمایش این حقایق را به حد غایت رسانده است. وی حتی با وفاداری تعیین کننده به یک ایده ی ساده خود را از این اندک فیلم های موفق جلو می اندازد و آن ایده چیزی نیست جز " ممکن است تنها بمیریم، اما با هم می میریم. "
 
منتقدان درباره ی «دانکرک» شاهکار جدید نولان چه می گویند؟!

به نظر می رسد، دانکرک بازخوردی از منتقدان دریافت کرده که آرزوی همه فیلمسازان طی یک قرن اخیر است؛ اما آیا دانکرک این طور که منتقدان می گویند شگفتت انگیز هست یا نه؟ باید تا تماشای این فیلم صبر کنیم. گفتنی است که اکران دانکرک در شب ۲۱ جولای ۲۰۱۷ (صبح شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶) آغاز شده است.
 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
6
بی صبرانه منتظر دیدن این شاهکار نولان هستم...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار