طرز تهیه‌ی مرغ استرومبولی
کد خبر: ۷۹۷۵۶
تاریخ انتشار: 2017 July 19    -    ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع رولت مرغ به نام مرغ استرومبولی آشنا کنیم. این غذا، بسیار لذیذ است و مدت زمان پخت آن، حدود یک ساعت است. مواد اولیه‌ی به کار رفته در این آموزش نیز برای ده نفر کافی است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی مرغ استرومبولی، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی مرغ استرومبولی
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع رولت مرغ به نام مرغ استرومبولی آشنا کنیم. این غذا، بسیار لذیذ است و مدت زمان پخت آن، حدود یک ساعت است. مواد اولیه‌ی به کار رفته در این آموزش نیز برای ده نفر کافی است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی مرغ استرومبولی، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی مرغ استرومبولی

مواد لازم:

آرد: 3 پیمانه
نمک: 1 قاشق چایخوری
مایه خمیر: 1 قاشق چایخوری
شکر: 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
آب گرم: 1 پیمانه

مواد لازم برای پر کردن خمیر:

مرغ پخته شده و خرد شده: 2 پیمانه
سس کچاپ: نصف پیمانه
پنیر موزارلا: 1 پیمانه 
پنیر پارمسان: نصف پیمانه
برگ‌های ریحان تازه: به میزان لازم

مواد لازم برای تزیین:

تخم مرغ زده شده: 1 عدد
پنیر پارمسان رنده شده: به میزان لازم

طرز تهیه:

مایه خمیر را با شکر مخلوط کنید و حدود یک چهارم پیمانه آب گرم به آن اضافه کنید. در ظرفی بزرگ، آرد را با نمک مخلوط می‌کنیم. سپس روغن و سه چهارم پیمانه آب گرم را به همراه مایه خمیر عمل آمده، به آن اضافه و خوب مخلوط می‌کنیم.

روی ظرف حاوی خمیر را با پوششی پلاستیکی می‌پوشانیم و آن را دست کم به مدت دو ساعت در دمای اتاق قرار می‌دهیم تا حجمش دو برابر شود.

فر را با دمای دویست درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم.

روی میز کار را آردپاشی کرده و خمیر را روی آن به شکل مستطیلی در ابعاد حدود 30*40 سانتیمتر پهن می‌کنیم.

در قسمت میانی خمیر به شکل طولی، پنیر موزارلا را می‌ریزیم. در ظرفی جداگانه، مرغ پخته شده را به همراه سس کچاپ، مخلوط می‌کنیم و آن را روی پنیر موزارلا می‌ریزیم. سپس، پنیر پارمسان را می‌افزاییم. در پایان، برگ‌های تازه‌ی ریحان را روی پنیر پارمسان می‌چینیم.

خمیر را رول می‌کنیم سپس با برس روی آن، تخم مرغ زده شده می‌مالیم. چند برش عرضی روی رولت آماده شده ایجاد می‌کنیم و در پایان کمی پنیر پارمسان روی آن می‌پاشیم.

مرغ استرومبولی آماده شده را در سینی فر که در آن کاغذ روغنی پهن کرده‌ایم قرار می‌دهیم و به مدت 30 دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا طلایی رنگ شود.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: homecookingadventure

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار