تلسکوپ کپلر، 10 سیاره با احتمال قابلیت سکونت را پیدا کرد
کد خبر: ۷۷۲۶۵
تاریخ انتشار: 2017 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
دانشمندان، این سیارات نامزد احتمال قابلیت سکونت را در آخرین مجموعه مشاهدات تلسکوپ فضایی ناسا از میان 200 هزار ستاره‌ی نمونه در صورت فلکلی دجاجه (ماکیان) ردیابی و کشف کرده‌اند.

تلسکوپ کپلر، 10 سیاره با احتمال قابلیت سکونت را پیدا کرد اختصاصی «تابناک باتو» ؛ منجمان و ستاره‌شناسان روز دوشنبه، 219 نامزد جدید را به لیست در حال رشد سیارات ماورای منظومه شمسی اضافه کردند. از این تعداد؛ 10 سیاره، هم اندازه و هم دما با زمین هستند که احتمال قابلیت سکونت و زندگی انسان در آنها را بالا می‌برد.

دانشمندان، این سیارات نامزد احتمال قابلیت سکونت را در آخرین مجموعه مشاهدات تلسکوپ فضایی ناسا از میان 200 هزار ستاره‌ی نمونه در صورت فلکلی دجاجه (ماکیان) ردیابی و کشف کرده‌اند.

این نامزدهای دارای احتمال قابلیت سکونت، شامل 10 دنیای صخره‌ای (سنگی) جدید الکشف هستند که در فاصله‌ی درستی از ستارگان مولد خود برای وجود آب در سطح آنها، البته در صورت وجود آب، قرار گرفته‌اند. دانشمندان معتقدند که آب، عنصر اصلی حیات است.

تلسکوپ کپلر، 10 سیاره با احتمال قابلیت سکونت را پیدا کرد

اما سؤال مهم ما این است: «آیا ما تنها هستیم؟» ماریو پرز، دانشمند مدیریت و برنامه‌ریزی تلسکوپ کپلر این سؤال را در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران مطرح کرد. وی افزود: «شاید امروز، تلسکوپ کپلر به طور غیر مستقیم به ما می‌گوید... که ما تنها نیستیم.»

سازمان ملی هوانواردی و فضایی یا همان ناسا، 2.335 سیاره تایید شده و 1.699 سیاره نامزد دیگر را پیدا کرده است که تعداد آنها روی هم رفته، 4.034 می‌شود. این تعداد شامل حدود 50 دنیایی است که شاید هم اندازه و هم دما با کره‌ی زمین باشند.

دانشمندان با احتساب بررسی‌های سایر تلسکوپ‌ها، وجود حدود 3.500 سیاره در فرای منظومه شمسی را تایید کرده‌اند.

اطلاعات و داده‌های تلسکوپ کپلر همچنین برای ارزیابی و برآورد اینکه یک سیاره دارای سطح جامد شبیه به کره زمین است و یا اینکه مانند سیاره نپتون، اکثر آن از گاز تشکیل شده است، راه جدیدی را فراهم کرده‌اند. این راه تشخیص و تمایز دهی به دانشمندان در جهت هدف قرار دادن سیارات بالقوه شبیه به کره زمین و همچنین دارای شانس بیشتر زندگی و سکونت کمک خواهد کرد.

تیم تحقیقاتی تلسکوپ کپلر دریافتند، سیاراتی که در حدود 1.75 برابر زمین هستند، تمایل کمتری برای صخره‌ای یا همان سنگی بودن دارند. در عین حال، دو سیاره دیگر که 3.5 برابر کره زمین هستند، مانند سیاره نپتون از گاز پوشیده شده‌اند.

بنجامین فولتون، دانشجوی رشته‌ی ستاره شناسی و تحلیلگر داده‌های تلسکوپ کپلر گفت: «این موضوع، مانند این است، ما پیش از فکر می‌کردیم که یک گونه از حیوانات در حقیقت دو گونه متفاوت و جدا از هم هستند و حالا به این موضوع پی برده‌ایم.»

تا پیش از این، سیاراتی که دانشمندان از آنها به عنوان زمین‌های بزرگ و نپتون‌های کوچک یاد می‌کردند، در منظومه شمسی زمین پیدا نشده‌اند، هر چند که دانشمندان به دنبال شکار یک سیاره نهم بالقوه، فراتر از سیاره پلوتو هستند.

فولتون همچنین گفت: «قابل ذکر است که ما با چیزی که به نظر رایج‌ترین نوع از سیارات در این کهکشان است، روبرو نیستیم.»

رویترز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار