وظیفه فرزندان هنگام دعوای پدر و مادر چیست؟!
کد خبر: ۷۶۸۵۷
تعداد نظرات: ۲۶۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
حل مسئله؛
هرگز از در نصیحت وارد نشوید. نصیحت در این گونه موارد به خصوص زمانی که آنها از نظر ذهنی آشفته اند کارایی ندارد و آنها را خشن تر می کند و به سخنان شما گوش نمی کنند. به خصوص این که هر چه باشد شما را بچه می دانند که سردی و گرمی روزگار را نچشیده اید.
وظیفه فرزندان هنگام دعوای پدر و مادر چیست؟!به گزارش «تابناک با تو»؛ در این گزارش پرسش و پاسخ جالبی را در زمینه روابط درون خانواده خواهید خواند؛ وظیفه فرزندان هنگام دعوای پدر و مادر چیست؟!
 
 
پرسش 

اما اصل قضیه!
من از سنین کودکی دعوا های پدر و مادرم رو یادم است! حتی درگیری های فیزیکی!

خاطرات خوبی نیست و هر کاری میکنم نمیتوانم فراموش کنم!!!

حتی الان که بیست سالمه هم این ها ادامه دارد! راستش هرگز تجربه ی یک خانواده ی خوب رو نداشتم! همیشه در خیالم تو یک همچین خانواده ای زندگی میکردم!!....
 

مشکل اصلی من این است که پدر و مادرم و به خصوص مادرم موقعی که اختلافاتشان زیاد میشه از من (و البته خواهر و برادرم که از من کوچک ترند!) میخوان که در اختلاف انها شرکت کنیم!

من نهایت سعیم رو میکنم تا تن به این کار ندم ولی باز هم....

مادرم به خاطر این مسئله (یعنی حمایت نکردن ما از اون به خصوص من که بزرگترین فرزندم!) خیلی ناراحت است! میگه اصلا از من راضی نیست! میگه همه ی اینها تقصیر ماست! اگر ما از اون حمایت کنیم این همه مشکل ایجاد نمیشود و...

گاهی مجبور میشم!..یک جا پاسخ به پرسش مشابهی رو خواندم و نوشته بود که اگر در این گونه موارد مجبور به دخالت شدید به عدالت قضاوت کنید!

اما این اصلا برای من مقدور نیست! به دو دلیل:

اول اینکه گاهی تشخیص اینکه چه کسی حق دارد سخت است! و من واقعا نمیتوانم عادلانه قضاوت کنم!

دوم دخالت من فقط در یک صورت میتواند مفید باشد! اینکه طرف مادرم رو بگیرم!!!! چون این کار مادرم رو آرام تر و پدرم رو نرم خو تر میکند! یعنی تا حالا این طور بوده و خاصه کمک میکند که تنش کمی بخوابد! اما از طرف دیگه هم باید تو روی پدرم بایستم!! و میدونم این کار دلش رو میشکند!
 
پاسخ 

زناشویی درمانی و خانواده درمانی

در این گونه مشکلات انسان نمی تواند دست روی دست بگذارد و تلاش دارد به هر روشی که شده است آتش بگو مگو و فتنه را بخواباند و نمی تواند بی خیال و بی تفاوت باشد. شاید برای شما این سؤال مطرح بوده و یا مطرح شود که چرا مشاوران آن گونه که می خواهید نتوانسته اند این گونه مشکلات را حل کنند. در واقع در این گونه موارد نمی توان به توانایی مشاور شک کرد چون مشاوره ها انواعی دارد؛ مشاوره فردی، مشاوره زناشویی، زوج درمانی و خانواده درمانی....

در این گونه مشکلات حداقل باید زن و شوهر برای مشاوره حاضر شوند و خود بخواهند که مشکلات را رفع کنند. حتی در دادگاه ها که زن و شوهر مجبورند که در مشاوره ها حاضر شوند بازهم کار پیش نمی رود چون در اغلب موارد به اختیار خود در مشاوره حاضر نشده اند.

بنابراین اگر تمرکز شما براین باشد که به هر صورتی که شده آنها را راضی کنید به مشاوره بروند کار اصولی کرده اید و زودتر به نتیجه مطلوب می رسید: برای کار تلاش کنید از واسطه های امین و مورد قبول والدین مانند روحانی یا افراد باتجربه و محبوب و... در زمان آرامش ایشان کمک بگیرید.

نصیحت نکنید

هرگز از در نصیحت وارد نشوید. نصیحت در این گونه موارد به خصوص زمانی که آنها از نظر ذهنی آشفته اند کارایی ندارد و آنها را خشن تر می کند و به سخنان شما گوش نمی کنند. به خصوص این که هر چه باشد شما را بچه می دانند که سردی و گرمی روزگار را نچشیده اید.

حق و میل

در اغلب مشاجرات افراد «میل خود» را «حق خود» می دانند بنابراین نباید خیلی راحت در برابر آنها حق را به دیگری بدهید.
 
 
 

کم کردن اصطکاک

تا زمانی که برای مشاوره اقدام می کنند از شیوه های کم کردن اصطکاک استفاده کنید مثلا پدر را به بهانه ای بفرستید دنبال خرید چیزی برای خودتان یا کسی را به منزل دعوت کنید که والدین با او مشکل ندارند و او آرام بخش هم می تواند باشد و....هیچ کس مانند شما نمی داند چه موقع تنش ها شدید و یا کم می شود فهرستی از این موقعیت ها تهیه کنید و برای کاستن تنش کم کنید.

کشف علل

هر اختلافی علل ظاهری و مخفی و معنوی و متافیزیکی می تواند داشته باشد. در کشف علل دقت به خرج بدهید. گاهی علل خودخواهی، مداخله دیگران، شخصیتی، وسوسه شیطان، بی توجهی به حقوق همدیگر، تمکین خاص نداشتن زن یا سرد مزاجی مرد و...است. برای هر علل درمان خاص خود وجود دارد. گاهی خریدن کتاب یا سی دی و در دسترس قرار دادن و..می تواند کمک کننده باشد.

بی تفاوت نباشید

هرگز بی تفاوت نباشید چون دستور قرآن و ائمه است که آشتی دادن مؤمنان وظیفه دینی ما است. بله خیلی سخت و طاقت فرسا است به همین دلیل هم امام علی (ع) در وصیت خود به امام حسن و امام حسین فرموند که از جدتان شنیدم که اجر آن خیلی از یک سال نماز و روزه مستحبی بالاتر است. «فانّى سمعت جدّكما صلّى‌اللَّه‌عليه‌واله‌و سلّم يقول صلاح ذات البين افضل من عامّة الصّلاة و الصّيام»؛ در سوره حجرات می خوانیم:.إنَّما المؤمنونَ إخوةٌ فاصلحوا بين أخَوَيكم .

مثل داستانِ خانواده مثل داستان آن عده است كه در كشتي سوارند و يكي جاي خود را سوراخ مي كرد و مي گفت كه من كاري به ديگران ندارم سهم خودم است و خود مي دانم. در چنين محيط‌هايي آرامش با رعايت همه افراد حفظ مي شود و همه بايد كمک كنند تا آرامش و نشاط به جمع بازگردد. بی تفاوت نبودن به معنی این نیست که بدون توجه به ظرافت های روان شناختی برای آرام کردن شرایط با همان هیجان منفی ای که داریم وارد میدان شویم.
 
 

آرام باشید

این قضیه طبیعتا تاب و توان شما را کم می کند و اعصاب تان را می فرساید بنابراین باید تلاش کنید که با همان هیجان منفی وارد گود اصلاح و آشتی دادن و رفع تنش نشوید. باید به سلامت جسم و روان تان بیشتر برسید. می دانم که خواهید گفت با چه دل خوشی؟! ولی شما مانند فردی هستید که بالای کوه هستید و می خواهید کسی را که لب پرتگاه است نجات دهید باید ابتدا جای خود را محکم کنید تا بتوانید به او کمک کنید اگر جای خودتان محکم نباشد و قوی نباشید و یا گرفتار اضطراب و تشویش شوید خودتان هم پرت می شوید. بنابراین ورزش، تغذیه مناسب، تفریح، همنشینی با دوستان معنوی و همدل، دیدن فیلم های طنز و کمدی و....باید در جای خود باشد. البته هر چه قدر بتوانید والدین تان را همراه کنید در این برنامه های نشاط بخش گامی در راستای هدف خود برداشته اید.

مشاوره ها

اصل در مشاوره برای حل اختلافات حضوری بودن و حضور اعضای خانواده به خصوص والدین است. اگر به هر دلیلی این نوع مشاوره را قبول نکردند تشویق کنید تا هر چند به صورت انفرادی از مشاوره کتبی یا آنلاین یا تلفنی یا تلفنی غیر حضوری کمک بگیرند.

حفظ زندگی خود

در این گیر و دار اگر به هیچ وجه امکان حل مشکل نبود شما وظیفه خود را انجام داده اید و باید با واسطه( برادر یا خواهر یا عمو یا دایی بزرگ تر و...) کمک داد تا از هم جدا شوند. شما هم به هرحال در هر صورت باید برای انتخاب رشته تحصیلی و ازدواج زندگی خود را از این طوفان نجات بخشید. درست است که اختلافات والدین برشما اثر نامطلوبی گذاشته است ولی مراقب باشید فرصت ها را برای ازدواج از خود نگیرید. و بی جهت رد نکنید اگر برای تان گزینش همسر دشوار است از مشاوره ازدواج کمک بگیرید. کاری نکنید که بعد مجبور شوید کسی را برای ازدواج از روی بی میلی و اجبار گزینش کنید. دقت داشته باشید هرگز برای فرار از این تنش ها هم بدون مطالعه تن به ازدواج ندهید از این تلخی ها باید زندگی شیرین بسازید.

منبع: اسک دین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
12
55
توصیه عملی وتجربه بنده: آرام باشید و تا جایی که می توانید سریع تر از خانواده مستقل شوید وزندگی خودتان را بسازید.
پاسخ ها
زیبا احمدپور از تبریز
| |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
دقیقا همین طوره ولی باید مانع طلاق شون بشیم
زیبا احمدپور از تبریز
| |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
همه رو هم به ارامش دعوت کنیم
یاسین
| |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
ازدواج کنم که چی بشه. هدف اینه اختلاف بین پدر و مادرش نباشه. با ازدواج کردن فقط خودمو دور میکنم در حالیکه مسله حل نمیشه.
سویل
| |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
سلام من سویل هستم که مامان و بابام باهم دعوا های شدیدی دارن منم می شینم یه گوشه گریه میکنم 11سال دارم و بعضی وقتا هم میخوام طلاق بگیرن
آخه من چیکار کنم الان؟؟؟
ناشناس
| |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
پدر و مادر من همیشه دعوا میکنن و منم نمیتونم جلوی اونا رو بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
11
55
بعنوان کسی که تجربه کرده، بنظر بنده فرزند نباید درمیان دعوای پدر ومادر قرار بگیرد. زن وشوهر ممکن است دهها بار دعوا کنند ولی بدون دلخوری با هم بمانند. ولی فرزند هیچ وقت جزییات را فراموش نمی کند. ضمنا وظیفه فرزند اصلا دخالت در دعوای پدرومادر و یا جلوگیری از طلاق نیست. ممکن است در این روند موفق نباشد و بشدت دچار افسردگی ویا پوچی گردد. یا اینکه موفق شود و بعلت ناسازگاری پدرومادر بعدها مشکلات جدی تری بینشان بوجود بیاید و یکی از والدین به دیگری آسیب بزند. مهم این است که فرزند خودش را حفظ کند و بداند زندگیش جدا از زندگی پدرو مادرش است. چه با هم باشند و بسازند و چه خیر
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
13
60
قرار گیری بین پدر و مادر یعنی از بین رفتن حرمت یکیشون و حمایت از دیگری
پاسخ ها
محیا
| |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
مامانم با من دعوا می کنه
راستش من وقتی اونا دعوا میکنن سلفی میگیرم از ترس اشتی میکنن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
17
24
...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
سلام من دخترم 12 سالمه مامان و بابام همیشه دعوا دارن از 365 روز سال 340 روزش رو دعوا دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
16
57
من دیگه نمیتونم تحمل کنم . وقتی دعواشون میشه من جلو بابا یا مامانو میگیرم ولی وقتی جلوی مامانمو میگیرم میگه که تو طرف باباتو میگیری . من هم خواستم اصلا این نیست و میخوام زود تر باهم اشتی کنن و دعوا نکنن . بخاطر همین میخوام خودمو بکشم و یه فیلم از خودم بگذارم که دیگه با هم دعوا نکنن و تا اخر عمر باهم شاد باشند و خواهرم هم بیشتر از این عذاب نکشه
لطفا راهنمایم کنید
پاسخ ها
هستي
| |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
منم ديگه نمي تونم تحمل كنم اينقد فرياد ميزنن و فحش ميدن تصميم به خودكشي گرفتم واقعا نمي دونم بايد چيكار كنم از يطرف ميترسم ازينكه خودمو بكشم و ديگه واقعا نمي تونم تحمل كنم
یک کاربر
| |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
آره واقعا بخدا من دیگه دیونه شدم کاری هم از دست ما بر نمیاد یعنی همیشه به خودکشی فکر میکنم یه خودکشی ساده و بدون درد سر سیاه نور همچین چیزی ای خدا
من
| |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
من هم تو همچین شرایطی هستم ولی وقتی با خودم فکر کردم خودکشی کنم که چی بشه حداقل زنده بمونم که یه روز همه چی بهتر بشه و ارامش بیاد تازه خود کشی باعث اذیت خواهر و برادر و مادر و پدرم میشه‌ تو این مدت هم میرم‌ دنبال هدفها و ارزوهام و اینکه سعی میکنم خانواده رو اروم کنم
ناشناس
| |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
اگر خودکشی کنید هیچ چیزی درست نمیشه، تنها راه حلی که دارین اینه که صبور باشید، با یه فامیل نزدیک که باهاش راحتین درد و دل کنین و برای آرامش خودتون با دوستاتون بیشتر وقت بذارید، اما ب دوستتون چیزی نگین چون هم ممکنه قضاوت بشید و هم ی روزی به روتون بیاره یسری حرفا رو ، یا هم ب بقیه بگه،خودتونو با ورزش و رقص ریلکس کنین ، تا جایی ک از دستتون برمیاد خوبیای باباتونو جلو مامانتون بگین و بالعکس ولی اگه اتفاقی نیفتاد زندگی شما مهم تره ، صبور باشید تا وقتی که مستقل بشید اما روحیتونو حفظ کنید تا زندگی آینده خودتون دچار تنشی ک از این آسیب براتون به وجود اومده نشه
...
| |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
نه نباید خودکشی کنی.توی دعوا ها به یخ نففر که بهش اعتماد داری یا پیام بده یا زنگ بزن یا برو پیشش اون فردی که انتخاب کردی باید با تجربه باشه تابهت راهکار مناسب بده
بعدشم تو چرا خودکشی کنی؟تو کاری نکردی که بخای خودتو از بین ببری
پیشنهاد من اینه
Wired
| |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
منم تو سال کنکور بخاطر کرونا به اجبار تو خونه موندم و باید شاهد دعواهای پدرمادرم باشم و از قبل هم اینا بوده ولی خودکشی راهش نیست. بالاخره یه روز میرسه که شما ازشون مستقل میشید و تموم میشه و زندگی خودتون رو میسازید. بنظرم تو این دوران سعی کنید خودتون رو با کتاب خوندن و ورزش کردن یا کارهایی که بهشون علاقه دارید سرگرم کنید.
ناشناس
| |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
این کار رو نکن . من رگم رو زدم . خدا رحمم کرد چون اصلاا این خیالشونم نبود .‌
ناشناس
| |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
ببین خودکشب اصلا راه مناسبی نیست.
چون نه تنها به فکر این نمیوفتن که به دعواهاشون خاتمه بدن، بلکه همدیگرو مقصر میدونن و دعواهاشون بیشتر میشه
این وسط خواهرتم احساس تنهایی میکنه
بعدشم
تو باید برای ساخت زندگی خودت و دستیابی به اهدافت، تلاش کنی
میدونم مشکلات خانوادگی خیلی بَدَن ولی باید اینو بدونی تو زندگی خودتو داری و باید براش تلاش کنی

خودکشی هیچی رو حل نمیکنه! مطمئن باش!
حدیث
| |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
مامان بابا ی منم همینن همین الآنم دارن دعوا میکنن
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
2
115
دعواهمیشه بوده وهست ولی گاهی وقتامابچه هاتصمیم میگیریم که کلاازخونه فرارکنیم چون واقعامحیط خونه ازاردهنده میشه واسه ادم اخه مابچه هاچه گناهی کردیم من خودم به شخصه خسته شدم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
مامان و بابای منم دعوا میکنن من دیگ تحمل شو ندارم من ۱۱ سالمه میخام خودمو بکشم من تو این دنیا اصلا روز خوبی ندیدم به جز دعوا
رادوین
| |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
همش دوس دارم برم خونه ی مامان بزرگم ولی بدبختی اونم نمیزاره برم اونجا چه گیری افتادم منننننننننن
Zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
24
41
من همیشه هر وقت باهم دعوا میکنن میگم صلوات بفرستین تمومش کنید خیلی هم موثره
پاسخ ها
یاسین
| |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
خخخخ. قربون حضرت محمد بشم ولی این روش جواب نمیده دیگه. قدیمی شده
ناشناس
| |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
واقعا میگی
ناشناس
| |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
نه بابا این چیزا جواب نمیده
من یه جوان کنکوری ام اما به خاطر این مسئله دارم از همه چی عقب میوفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
10
39
وای منم همینجوریم زندگی مون جهنم شده یبار سر من یبار سر خواهرم یبارم سربرادرم دعوا میکنند اصلا همیشه زندگی شون از دعوا شامل میشه خسته شدم منم که سنی ندارم که بتونم تحمل کنم و البته ماتاحالا بینشون قرار نگرفتیم ولی بازم همش مارو سرزنش میکنند دیگه دارم تصمیم میگیرم فرار کنم از خونه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
سلام عزیزم فرار راهش نیست
بعد که فرار کنی پشیمون میشی
من نمیگم که عین خیالت نباشه ولی فرار راه حل خوبی نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
9
16
لطفا کمکم کنید
من قصد دارم برای تحصیل برم اروپا
اما ویزا گرفتن تقریبا پر خرجه
بابام هم میخواد منو بفرسته
اما فعلا دستش تنگ هست
که دیروز گفت میفرستم بری
اما امروز گفت خیلی پرخرج هست
اما باهاش صحبت کردیم
قرار شد بفرسته
اما این وسط یه دفعه برای من
پدر و مادرم دعوا کردند
لطفا کمک کنید
دلم میخواد برم
هم دلم نمیخواد دعوا کنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
داداش من پدر و مادری که این همه خاطر تو بخوان نمیتونن دوری تو تحمل کنن خواهش میکنم به فکرشون باش
منم یه کنکوری ام اما به خاطر این مسئله دارم از همه چی دل میکنم
المیرا
|
Netherlands
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
4
38
سلام
الان یه مدتی هست که مامان و بابام به شدت دعوا می گیرند و همین طور هم می خواهند طلاق بگیرند
من موندم بخدا چیکار کنم تروخدا یه راهکار هایی به من بگین
پاسخ ها
هستی
| |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
درکت میکنم...دقیقا در این شرایط هستم...افسرده شدم...کنکوری هم هستم هیچ روحیه برا ادامه دادن ندارم...فقط از خدا میخوام مشکلم رفع بشه
آوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
10
25
خیلی روی من تاتیر گذاشت
پاسخ ها
فاطیما
| |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
منم همینطور نمیدونم چکار کنم که طلاق نگیرند کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
5
38
دیوونه شدم همین واقعا دارم میگم
مینو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
2
52
خسته شدم ب خدا
فقط من توی خونه دعواهای اینا رو میبینم و حس میکنم (چون داداشام صب تا شب سرکارن )
به همین خاطر واقعا زود اعصابم خورد میشه همش عصبیم ن تونستم ی دوست صمیمی نگه دارم ن تونستم حتی زندگی کردن رو یاد بگیرم
زندگی برام پوچ میشه وقتی فکر میکنم ازدواج =با جنگ و دعوا (چون هیچ عشق و محبتی ندیدم اینه ب هم بکنن و همش با تحقیر کردن هم 20 ساله سر میکنن)
به علاوه چون همش اعصابم خرابه و تند مزاج شدم تا برادرام حرف میزنم و سرب سرشون میزارم زود عصبی میشم و اونا میگن چقدر دعوایی هستی چقدر بد دهنی چقدر بی مخی و ...:((((
ب خدا دست خودم نیس باور کنید :(((
""""" فقط خسته شدم"""""
برام دعا کنید لطفا:(((
پاسخ ها
علی
| |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دقیقا منم مثل تو
فاطمه
| |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
میدونی منم مثل تو هستم هر روز کارشون اینه دعوا دعوا دعوا به خدا کلافه شدم واییییی
نمیدونم چیمار کنم الانم قهرن بمیرم از دستشون راحت شم
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
6
18
سلام ککمکم کنید پدر من کمکی کم حرف وخیلی میخوابه ومادرم هم ازاین بابت ناراحته و درعوض هردو عصبی اند وحاضر نمیشوند برای راه حل ب یک مشاور مراجعه کنند من هم دانشجوی حقوق هستم ودررابطه با رشته ام دریک دفتروکالت هم کارمیکنم هم کاراموزم وچیزهایی که در حقوق برای یک خانواده موفق هست رو براشون میگم ولی جدی نمیگیرن لطفا بگین چی کارکنم لاتشکر.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
3
47
خدایا کمک کن پدرومادرم دیگه دعوا نکنند.
امین.
بخدا در هر هفته حتما یک بار دعوا بین پدر ومادرم هست.
التماس دعا.
انشاالله پدر ومادرم همیشه باهم باشندوزندگی کنند.
امین یا رب العالمین
پاسخ ها
غزل
| |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
ان شااله همین طور باشه
ناشناس
| |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
من هروز و هرشب در حال این دعا هستم ولی همچنان همینطوره
..
| |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
ان شاءالله
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
1
31
خدایا کمک کن پدرومادرم دیگه دعوا نکنند.
امین.
بخدا در هر هفته حتما یک بار دعوا بین پدر ومادرم هست.
التماس دعا.
انشاالله پدر ومادرم همیشه باهم باشندوزندگی کنند.
امین یا رب العالمین
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
برای منم دعا کنید تورو خدا دیگه خسته شدم
مرگ
| |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
حیرانم به جز مرگ چه خواهم از خدا امشب
راشا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
3
39
واقعا دیگ خسته شدم هی میگم طلاق بگیرین نمیگیرن مشکلات خودمم هستن اینا عم بیشترش میکنن از وقتی یادمه دعوا بوده بدون هیچ دلیلی بابام میاد خونه دعوا راه میندازه خدایا خودت یه کاری بکن دیگ دارم ب فکر زندگی با مامان بزرگم میوفتم زندگیم جهنم شده یه روز خوب ندیدم به خاطر دعوا ها من مشکل عصبی شدید پیدا کردم در حدی ک قرص عصاب میخوردم چند بار تاحالا از خونه فرار کردم ولی درس نشد دارم جواب کدوم اشتباهمو میدم
پاسخ ها
محمد
| |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
هعی
داداش منم همینم متاسفانه
بابام میاد دعوا راه میندازه نمی‌دونم ای مردک دیوونه شده نمی‌دونم والا تنها راهی که بنظرم میرسه توکل به خداست یه روز میرسه همه مشکلات حل میشن همه به شادی سپری میکنن
برای خیلیا شادی ینی داشتن آیفون داشتن خرت و پرت ولی نمی‌دونن ما فقد آرامش میخایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
5
29
مامان و بابا یه بار دعوا می کنند بعد آشتی تا1ماه وخوشحالم منم تایه ماه ولی بعد عصبی می شم تازه هردو داداشام بیرونن و من هم هنوز خیلی بچم و همیشه دعوای اونارو من میشنوم بعنوان یه بچه ی ابتدایی نباید در طول روز اینقدرعصبی باشم من نمیدونم باید طرف کدومشون باشم . دارم روانی میشم.
پاسخ ها
ابولفضلم
| |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
من که دارم روانی میشم نمیدونم باید چکار کنم کم کم دارم به فکر فرار از خونه می افتم دعا کنید تا این دعوا ها هر چه سریعتر تمام شه امین.
ناشناس
| |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
من زندگیم زهر مارم شده خسته شدم روانی شدم افرسرده شدم ترو خدا برام دعا کنید خدا دعای کوچکتراو عملی میکنه اگه دعا کنید صواب می برید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
7
43
منم مامان وبابام دعوا کردن و الان هرکدومشان یکجا از خونمونند واز اینکه خونه ما خوشحالی ندارد غمگینم
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
4
51
من 16 سالمه و پدر و مادرم ۲۰ ساله که با هم زندگی میکنن ولی باز هم سر چیزای کوچیک دعواشون میشه حتی یه جوری شدن که هر ماه باید دعوا کنن ومن دیگه ازشون تنفر دارم
پاسخ ها
یک کاربر
| |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
آخ گفتی بخدا منم مثل تو همیشه تو خیالاتم آرزو یه خانواده خوب رو داشتم
محمد
| |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
آره داداش منم همینم هر هفته دعواس ول نمیکنن نمی‌دونم سن‌شون بالا تر بره حل میشه یا ن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
1
32
خسته شدم ، خسته شدم از دعوا های بی معنا پدرم و مادرم تورو خدا کمکم کنید به خدا اگه یکی به من کمکه کنه ی عمر دعاش میکنم
good dirl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
11
28
از مادرم متنفرم :) هیچوقت دوستم نداشته منو برادرمو بچه های خودش ندونسته اون هیچوقت نشده بم بگم دخترم یا عزیزم یا کوچکترین کلمه محبت امیز یا رفتار خوب ... دو ساله میام از همین دعوای مادر پدرم میگم یا نظرای دیگرانو میخونم ... خیلیم تنهام به خاطر این دعواهای شدید هر روز و نمتونم رابطه اجتماعی خوبی برقرار کنم برا همین تنهام و از هیچکس محبت نمیبینم بابامم کلا بیخیاله کم پیشا میاد توجه کنه بم ارزومه طلاق بگیرن و اینقد همرو عذاب ندن و امیدوارم زود تحصیلم تموم شه راحت شم برم هیچوقتم برنگردم
پاسخ ها
سارا
| |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
ای جانم .. بمیرم برای تک تکتون دوستان . پیامهاتونو خوندم . اما انقدر درد دارم که خدا میدونه خانمم ۳۷ ساله از بچگی شاهد دعوا و کتک کاری پدر مادرم بودم هیچوقت به روان من کوچکترین اهمیتی ندادند مادرم که همیشه میگه تو پشت باباتی . کافیه یک کلمه بگم مامان بسته چهار روز باهام قهر میکنه . الان خودم دوتا پسر دارم شوهرم اگه تو سرمم بزنه دعوا نمیکنم از حقوق فردیم گذشتم مبادا بچه هام مثل خودم اذیت بشن . هنوزم بعد از این همه سال مادرم صبح ناشتا زنگ میزنه بهم و یک ساعت منو با حرفاش عذاب میگیره نتیجه این همه بدبختی هام بیماری بود بنام پانیک اتک . مدتهاست دارم قرص میخورم به مادرم گفتم مامان تو رو خدا بس کن ولم کنید منو مریض کردید من بچه دارم اگه بمیرم چه بر سر بچه هام میاد ؟ میگن درد و دل پدر و مادر به بچه و دعوا جلو بچه مثل تجاوز به اون بچه است . من خیلی عذاب کشیدم خیلی . هر کسی که پدر و مادری مثل پدر و مادر من داره الهی براش بمیرم که درکش میکنم چقدر عذاب کشیده
ناشناس
| |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
از پدر و مادرم متنفرم، از بچگی شاهد دعوا و کتک کاریشون بودم با اینکه خیلی بچه بودم میرفتم وسطشون و بابامو هل میدادم که مادرمو نکشه! واقعا این دنیا برا امثال ما جهنم*
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
2
42
پدر و مادر من خیلی با هم دعوا می کنن. به طوری که هر هفته یه دعوای حسابی می کنن. من 15 سالمه و واقعا نمی دونم چیکار کنم دیگه خسته شدم .
پاسخ ها
سارا .
| |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
درکت میکنم‌ . اما از من میشنوی ازشون دوری کن وسط دعواشون نباش اصلا بهشون اهمیت نده که اگر غیر از این کارو انجام بدی و وساطت کنی خدایی نکرده مثل من مریض میشی . من الان بخاطر مشکلات پدر مادرم یک بیمارم بیماری عصبی به نام پانیک اتک . کدوم پدر و مادریه که اینکارو با بچش کنه ؟ اما پدرو مادر من کردن اصلا هم عذاب وجدان ندارن . دوری کن عزیزم زندگی خودتو بکن ی روز باید بگیم به جهنم انقدر تو سر و کله هم بزنید که خسته شید . پدرو مادری که وظیفه و مسئولیت قبول روحیه بچه خودشو نداره وای به احوالاتشون
زهرا
| |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
نترس تنها نیستی منم هم سن توعم و تو خونمون هر رو جنگ و دعوا بابام مامانم رو میزنه هر روز دعوا میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
1
16
منم دیگه خسته شدم تا یه موقعی خوبن مامانم خیلی حساس و هی دعوا میکنه با بابام .بابام هم صبور و هی معذرت خواهی می کنه اما این دعوا اخریه صبر نداره و بابام میگه من به فکر جداییم خیلی میترسم پدرم هم وکیل لطفا کمک کنید امیدوارم هیچ بچه ای زندگیش به خاطر یه دعوا خراب نشه
پاسخ ها
سارا .
| |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
بهشون اهمیت نده زندگیتونو بکن وگرنه مثل من بیمار میشی شیره ی جونت رو همین پدر مادر که فکر میکنن خیلی دوستت دارن میمکن ککشونم نمیگزه عزیزم . زندگیتونو بکن و بگو انقد بزنید تو سرو کله هم تا خسته شید
ناشناس
| |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
منم همین طور
محمد
| |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
ای خدا کاش مادرم به پدرم گیر میداد تا همین جاش شانس آوردی پدرم با مادرم دعوا می‌کنه مادرم بی گناهه بی گناهه بخدا پدرم همیشه عصبیه از وضع مالی و مملکت و کلی بدبختی و مشغله دیگه میاد دعوا راه میندازه به مامانم میگم بسه خیلی ناراحت میشه حتی گریه هم می‌کنه میگه به اون بگو به بابام میگم میگه من کاری نمیکنم برو ب مادرت بگو خخخخخخخخ اینقد بم فشار اومده خندم میگیره
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
2
15
خسته شدم دیگه از این همه دعوا............
پاسخ ها
سارا
| |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
منم خسته شدم .سالهاست که تو سر هم میزنن و اصلا انگار نه انگار که ما بچه ها این وسط تباه میشیم مهم خودشونن که حرفاشونو بهم بزنن و کم نیارن به خودت به اعصاب و روانت فکر کن . پدر و مادری که بچشون براشون بی اهمیته باید اسمشونو نیاورد برو دنبال زندگی خودت فقط همین . اونا همیشه ادامه میدن تا ابد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
26
سلام میدونم چون طولانیه نمیخونین ولی اگه کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم بخونه...

من امسال کنکور دارم ولی بخاطر اینکه هرروز دارم دعوای پدرو مادرم و گریه و زاری مادرمو میبینم آرامشمو از دست میدم و کلا امیدمو به همه چیز از دست میدم. وضع مالیمون خوبه و پدرم سرش خیلی شلوغه صبح زود که از خونه میره بیرون ممکنه دیگه تا شب خونه نیاد و اگرم بیاد یکی دوساعت. اینکه پدرم از صبح تا شب زحمت میکشه شکی توش نیست و منو داداشم در جریانیم ولی مادرم همیشه بهش مشکوکه و این روزا بعضی آدمای پست و بی همه چیزی که فقط کارشون سرک کشیدن تو زندگی بقیس پیدا شدن و به این شک مادرم دامن زدن و دارن زندگیمونو خراب میکنن (هرچند دیگه خراب شده و امیدی ندارم درست شه). پدر من انقدر اعتبار داره بین مردم که با اسمش خیلی کارا میتونم بکنم و آدم کمی نیست. ولی مادرم هیچوقت همراهش نبوده (اگه بود وضع مالیمون صد برابر بهتر ازین میشد و ما هم انقدر غصه نمیخوردیم). ما خیلی تلاش کردیم که دعوا رو بخوابونیم بزرگای فامیل هم پا پیش گذاشتن و وضعیت سفید شد. اما کمتر از یک ماه دوام اورد و الان اوضاع از همیشه خرابتر شده. با پدرم که حرف زدیم میگفت مادرتون هیچوقت همراه من نبود و همیشه باعث سرافکندگی من بوده و پای فامیلامونو از خونه بریده (آخه به ندرت پیش میاد فامیلای پدرم خونمون بیان) خونواده های پدر و مادرم باهم خیلی تفاوت دارن خونواده مادرم فوق العاده مذهبی اند و همشون چادری اند ولی خونواده پدرم در حد معمولی هستند. مادرم همیشه خودشو از خونواده پدرم دور میکرده مخصوصا عموهام که اصلا باهاشون حرف هم نمیزنه (خیلی وقتا سلامم بهشون نمیکنه) اگه بخوام بیشتر توضیح بدم وقتتونو میگیرم پس خلاصش میکنم. چندوقتیه مادرم از بقیه میشنوه که میگن شوهرت یه زن دیگه گرفته و خودشم گوشی پدرمو چک کرده و یه چیزایی فهمیده و اوضاع خیلی آشفته شده از طرفی هم پدرم به ما گفت قسم میخورم زن ندارم ولی به مادرتون بگین میگیرم. ماهم که جرات نداریم دخالت کنیم تو دعواشون که به کسی که طرفشو نمیگیریم برمیخوره و روزگارمون سیاهه. خلاصه دیگه بریدم من دیگه عقلم به جایی نمیرسه میدونم کسی نخونده ولی اگه لطف کردینو خوندین کمکم کنید. ممنون عذرمیخوام که وقتتونو گرفتم خیلی حرفای دیگه داشتم ولی تومار میشد...
پاسخ ها
غزل
| |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
بقیه حرف هات رو بزن شاید تونستیم کاری برات بکنیم
سارا
| |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
علی اقا من خوندم اتفاقا . درد مشترک داریم . منم از وقتی خودمو شناختم پدرو مادرم زدن تو سرو کله هم . همش دعوا دعوا دعوا . ببین علی اقا نمیخوام ناامیدت کنم اما یک نصبحت خواهرانه دارم . تا وقتی اون دو نفر نخوان شما هیچ کاره ای و کاری ازت بر نمیاد . پس : دوست خوب زندگیتو بکن . خوب گوش کن ::: زندگیتتوووووووووو بکن. درگیر چالش همیشگی پدر و مادرهای بی فکر نشیم . من تهشو بهت میگم اگر بخوای ادامه بدی میشی یک بیمار اعصاب و روان مثل من که همین پدرو مادر هم هیییییییچ کاری برات نمیکنن . ببین عزیز اونا عادت کردن به تعامل نکردن اونا نمیتونن مسالمت کنن مگر بخوان و برن مشاوره . در اون صورت شاید بشه در غیر اینصورت برادر من خووووووووددددددتووووووو مرررررررریییییییض میییییییکککککننننیییییییییی ‌و تمام
علی
| |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
منم 22سالمه به خاطر پدر و مادر قربانی شدم با وجودی که دکترای عمومی پیوسته قبول شدم نه دانشگاه رفتم نه هیچ افسردگی و استرس گرفتم پوست سرم از شدت استرس چرب میشه هر روز
ناشناس
| |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
الهی بمیرم اینو میدونین که مشکل از مادرتونه راستش تو محلمون همینجوری بودن مثل شما پدره رفت زن گرفت بچه هاهم میگفتن باید زودتر زن میگرفت از وقتی که زن گرفت زن اولش مهربون شده میدونم که اینارو به مادرتون گفتین ولی بگین چن وقت برین خونه عموتون یا هرکی که باهاش راحتین بمونین به مادرتون بگین تا باهم خوب نشین برنمیگردم اون شخصی که مادرتون ازش حرف شنوی داره رو پیدا کنین باهاش بار اول به خوبی حرف بزنین جواب نداد باتندی یا با بزرگترش یا شوهرش که حرف شنوی داره برخورد کنین کاری کنین که مادرتون دیگ باهاش ارتباط برقرار نکنه تحریک خیلیییییی تاثیر داره توفامیلمون هست که میگم توچشم به هم زدنی زندگی داداششو بهم زد
بهتره اسممو ندونین
| |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
ببین منم خیلی گرفتارم البته پیامت مال دو سال پیشه و حتما کنکور دادی ولی ما هممون خیلی نگرانیم و اذیت میشیم من الان پیام های بقیه رو خوندم دیدم چقدر همه مثل منن و فک میکردم فقط خونه ما دعواست.منم مامان بابام همش دعوا و کتک کاری دارن و وضعیت تو خونه انقدررر بده که می‌خوام خودمو بکشم با اینکه فقط ۱۴ سالمه
امهتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
1
12
باو خونه مام هر روز دعوایه
ولی مداخلنکنیم بهتره چون اصن گوش نمیدن یا ناراحت میشن
والا من که میشینم تو اتاقم میگم دعوا کنید که دیگر بر من به برگ کاهی نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
3
5
من که نمیدونم دیگه از کجا بگم غزل خانم اگه میتونید کمکم کنید هر چیزی که لازمه بپرسین من جواب میدم آخه قضیه خیلی پیچیده س.
ممنون
کیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
20
گاهی اوقات گریه تنها راه آرام کردن خودمان است
خیلی دوست دارم برای یک بار آرامش را تجربه کنم
خوش به حال کسانی که زندگی مورد خواست آنهاست
ای کاش ما هم چنین زندگی داشتیم
ای کاش.....
پاسخ ها
سارا
| |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
هممون به نوعی درگیر زندگی هستیم خودت رو تنها ندون . فقط یک کلام توکل کن به خدا و یک بار بهش بگو خدایا بستمه خودت درستش کن از دست من خارجه . برات ارزوهای عالی دارم
ناشناس
| |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
من یه دختر ۱۲ سالم درکت میکنم داداشم کوچیکه میره توی اتاق یه گوشه می شینه کز میکنه فقط توکلم به خداست ولی هر دعا میکنم انگار خدا صدامو نمیشنوه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
2
8
من هر از گاهی به این سایت سر میزنم چون میدونم خیلیا هستن مثل من که تحملشون از دعواهای پدر و مادر تموم شده . اما دوستان بازم تجربه خودمو میگم بهتون . تو دعوای پدر و مادر اونا میخوان برنده میدون باشن تنها کسی که میبازه بچه هان . وقتی دعوا میکنند محل رو ترک کنید سرتونو گرم کنید فقط تنها کار اینه که پیشنهاد مشاوره بدید در غیر اینصورت هیچ کاری ازتون بر نمیاد . فقط خودتون رو مریض میکنید مثل من . پدر مادر من چهل ساله هرروز دعوا میکنن . مادر من چهل ساله حرفای تکراری داره میزنه درگیر این بازی مسخرشون نشید وگرنه مریضی سختی خدایی نکرده در راهه والسلام
آیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
12
ترو خدا کمک کنید بابام مامانم خیلی دعوا می کنن
آخه ما اینجا چه گناهی کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
1
23
سلام به نظر من تنها کسی که در میان اسیب میبیند فقط فرزند خانواده است من خودم به دلیل دعوای پدر و مادرم یه دوره افسردگی داشتم من با هندفری نمبتونم اهنگ گوش کنم چون فکر میکنم که پدر و مادرم در حال دعوا هستند صداشون دیگه رفته تو اعصابم دیگه خسته شدم هیچ وقت پدرمو نمیبخشم چون باعث بانی اکثر دعوا ها اون بود الان من یه دختر عصبی و پرخاشگر و افسرده شدم که فقط تظاهر میکنم که حالم خوبه و مشکلی ندارم من از وقتی که چشم وا کردم قبل از همه چیز دعوای پدر و مادرمو دیدم حتی وقی ۶ ساله بودم میخواستند از هم طلاق بگیرد اون موقع خیلی ناراحت بودم و الان با خودم میگم کاش میگرفتند بهتر از این زندگی نکبت باره.
پاسخ ها
فاطیما
| |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
راست میگه کسی نیست کمکمون کنه خدا خدا خدا خدا خدا خدا ترو خدا کمکم کنید ترو به قران
محمد
| |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
بعضی پدرا خیلی نامردن
تنها خانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
12
سلام

منم به درد شما مبتلام.منم والدینی دارم ک از وقتی ک خودمو شناختم تا حالا ک ۲۶ سالمه مدام باهم در حال دعوا هستن.منم تک فرزندمو خیلی حساس و زود رنج.و تو تمام این دعواها بودم.و همیشه هم منو ب زور وارد دعواهاشون میکردند تا طرفداریشونو بکنم.منم سعی میکردم سکوت کنم.و گاهی اگه حرفی میزدم ک ب نفعشون نبود کلی منو تحقیر و تهدید میکردند.ک میبینم ک تو هم تو زندگیت خیر و بهره ای نبینی.در واقع این سبک تهدیدا هم در صورت سکوت من هم در صورت حرف زدن من رخ میداد.من هم چاره ای جز گریه برای خالی کردن خودم نداشتم ک باز این هم دردسر میشد.تبدیل شدم ب ی ادم بی اعتماد ب نفس ترسویه بی انگیزه.اوایل دوران مدرسه رفتنم ک زیاد در بند دعواها نبودم درسم خیلی خیلی خوب بود.همیشه نمره اول.شاگرد اول.معلما میگفتن تو حتما ب ارزوت ک پزشکیه میرسی.چون تو استعداد خوبی داری و خیلی تلاش میکنی.اما چی شد .ادم افسرده بی انگیزه ای شدم ک اعتماد ب نفسمو از دست دادم و ب هیج جا نرسیدم.و همش تقصیر والدینمه.چون تو خونه فضای ارومی نداشتم.همش باید ب دعوا و سر و صداهاشون گوش میدادم.اونا دعواشونو ب داخل اتاق من میکشوندن.بعدتمام اون حرفا یی ک تو دعوا میزدند رو تا شب چندین بار برای من تکرار میکردند و باز وسطش حرصشون میگرفت و دوباره شروع ب دعوا میکردند.روز از نو روزی از نو....
تو روزای امتحان ک شرایط خونه باید اروم باشه.تا خیال ادم تخت باشه تا ذهنش فقط متمرکز درس باشه و بس.تو خونه ما دعوا و قهر بود.تهدید ب طلاق بود.و من تمام عمرمو ترس از تنهایی داشتم.هر چند ک هنوزم تنهام.
بخاطر همین تنهایی با کسی دوست شدم ک نباید میشدم.با کسی درد و دل کردم ک نباید میکردم.و مسببش پدر و مادرم هستن.مسبب اشتباهاتم مسبب اینکه نتونستم ب ارزوم برسم...ولی بازم دوستشون دارم نمیدونم شایدم وابسته اسونم چون تنها میشم.ولی نه دوستشون دارم.میدونم.اما اونا رو نمیدونم.اگه داشتن ک این همه سال بخاطر تک فرزندشون همه کار میکردن تا ارامش داشته باشم .یعنی تحمل کردن هم خیلی سخت بود .یعنی دعوا نکردن خیلی سخت بود....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
ببیین با اینکه دو سال از این پیامت گذشته نمی دونم مشکلاتت حل شده یا نه
ولی درکت میکنم منم تک فرزندم و سنم خیلی از تو کمتره پدر و مادر من به خاطر دخالت هایی که خانواده پدریم تو زندگیمون می کنن باعث دعوا و بحث پدر و مادرم میشن به مدت یکسال بود که دیگه تقریبا دعواشون نشده بود
تازه خیالم راحت شده بود که دیشب دوباره آتیش به پا شد دلم می خواست فرار کنم یا حداقل برم خونه ی کسی که از دست دعوا هاشون راحت بشم ولی کسی رو تو این شهری که ما زندگی میکنیم رو ندارم غیر از خونه ی پدر پدرم که خودشون اتیش بیار معرکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
6
من 35 سالمه و الان چهار ساله كه ازدواج كردم
ولي از وقتي يادم مياد وسط دعواي پدرو مادرم بودم و داشتم غصه ميخوردم و گريه ميكردم،من بچه اخر بودم و برادرام بزرگ بودن و همه شون از خونه رفته بودن فقط من مونده بودم و اينا،علي رغم تمام دعواهاشون من درسمو خوندم و شغل خوبي بدست اوردم اما هنوزم كه هنوزه ترس و وحشت از دعوا دارم،اعتماد بنفسم پايينه،وسط دعواهاي الانشونم از زندگي ناانميد ميشم و دلم ميخواد بميرم تا ديگه شاهد اين وضع نباشم،همه ش حرفاي تكراري،همه ش تهديد،همه ش افسردگي ،اضطراب،دلشوره،الان ٥٣ ساله باهم دارن زندگي ميكنن مدام هم دعوا،بس نيست؟كي گفته طلاق بده؟
تنهای روزگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
2
21
سلام ، منم خیلی از پدر و مادرم متنفرم از بچگی یادم میاد وقتی که دعوا و کتک کاریشون بالا میگرفت میرفتم بابامو هل میدادم به عقب که مادرمو نکشه واقعا میترسیدم یه بلایی سرش بیاره، خلاصه این دعوا ها بود تا حالا که ۳۰ سالمه یه آدم افسرده و بی اعتماد به نفس که خیلی هم ترسو و بزدل هستم و به هیچ یک از آرزوهام هم نرسیدم چون فقط درگیر دعواهای پدر و مادرم بودم اینقدر از این دنیای جهنمی سیر شدم که دیگه نمیخوام زنده باشم .....
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
11
سلام دوستان تقریبا همه حرفاتونو خوندم
من ۳۲سالمه زن و بچه دارم تمام مدت عمرم شاهد درگیری پدر و مادرم بودم .خیلی دلم براشون میسوزه بهشون میگم پیر شدین هنوزم جر و بحث میکنید. بس کنید من دیگه روانی شدم . همه همسایه ها به ما بدبین شدن فکر میکنن ما بچه ها باعث میشیم.دلم آتیشه . هی میگم بیایید منو بزنید خالی شید ولی توروخدا باهم خوب باشید.آخه ما جز شما کسی رو نداریم.دیگه شدید پوست استخون ...خدااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
2
12
سلام
الان چند ساله پدر مادرم باهم دعوا میکنن پدرم هم محتاد تریاک هست همش به چیزای الکی گیر میده مثل غذا اینا با هم دعوا میکنن و همه چی میشکونه
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
0
13
پدر مادر فقط به خاطر عمم دعوا میکنن چون اون خیلی دخالت میکنه تو زندگیمون من 11 سال دارم ودیگه خسته شدم به هر کدوم هم بگم دعوام میکنن چون بچه ام
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
منم همش به خاطرخانواد ی بابام
ناشناس
| |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
منم مثل توام
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
17
سلام من یه دختر ۱۳ ساله ام از وقتی به دنیا اومدم فقط گریه کردم همشم بخاطر دعواهای پدر و مادرمه من دو تا خواهر بزرگتر از خودم دارم ک اونا حتی شاکی تر از منن بخاطر این دعواها وضع اخلاقیه من طوری شده ک بزور دوست پیدا کردن توانایی دفاع کردن از خودمو تو دعواها ندارم من تازه دارم خودمو تقویت میکنم بلکه بتونم از خودم دفاع کنم الان چن وقته کمامانم به فکر طلاق افتاده سعی میکنم بی تفاوت باشم اما نمیتونم هردفعه ام بهشون میگیم بس کنن به خرجشون نمیره یه مدت خوب میشن بعد دوباره گند میزنن به همه چی تنها آرزوی من اینه ک فقط درسام تموم شه بتونم راه خودمو پیش بگیرم و ازشون جدا شم گاهی اوقات میگم فقط مهلت بدید منو خواهرام درسمون تموم شه بعد ک هرکدوم رفتیم پی زندگیمون اصن بزنید همدیگرو بکشید اما هیچی به هیچی به خودشون ک رحم نمیکنن لااقل یکم رحم نسبت به ماها نشون بدن اصن حداقل نمیتونستن با هم سازگاری کنن از هم جدا میشدن من ک دیگه واقعا تو این زندگی کم آوردم واقعا گاهی اوقات به زندگیه دوستام حسودیم میشه ک چقد راحت دارن زندگی میکنن
امیدوارم هر گره ای ک تو زندگیتون دارید باز شه
ببخشید اگه وقتتونو گرفتم
پاسخ ها
خودممم
| |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
اخ عزیزم منم مشکلاتم شبیه توعه ببین طلاق چیز بدی نیست من خیلی از دوستام بچه ی طلاقن اما با پول مهریه ای که گرفتن زندگیشونو میچرخونن و وقتی میریم خونشون خیلی زندگی ارومی دارن
یکی از دوستای مامانم یه دختر داشت بعد با شوهرش اختلاق نظر داشت.شوهرشو طلاق داد بچه رو هم اورد پیش خودش الانم یه خونه ی کوچیک و ساکتو اروم پر از ارامش دارن
پس اگه خاستن طلاق بگیرن جلوشونو نگیر چون اگه نگیرن بد میشه
اگرم طلاق گرفتن برو پش یکیشون که قابل اعتماد تره
البته نظرت مال دوسال پیشه و امیدوارم مشکلت برطرف شده باشه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
15
همیشه فکر میکردم اگر تک فرزند نبودم تحمل شرایط خیلی واسم ساده تر میشد. ماهی یکبار جنگ و اشوب. حتی وقتایی هم ک صلح برقراره خواب میبینم ک دارن مشاجره میکنن. تو خواب حرص میخورم. از کوچکترین صدای داد و فریاد و نزاع هر جایی ک میخواد باشه و در هر محیطی وحشت دارم. دوست ندارم فعلا ازدواج کنم اما وقتی این وضعیت رو میبینم میگم کاش زودتر مستقل میشدم. درسم هم تازه تموم شده و دیگه راهی برای فرار از خونه ندارم. واقعا خدا صدای مارو میشنوه؟ چرا ما تو افرینشمون اختیار نداشتیم؟ کاش حداقل یجوری خدا متذکرشون میکرد. من ک دیگه نا امید شدم ازش. با اینکه تحصیلات و شغل خوب دارم و همه فکر میکنن موفقم ولی ارزوی مرگ دارم. کاش از خودکشی نمیترسیدم. کاش...
پاسخ ها
ناشناش
| |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
واقعا همینه منم همینطور
منم مثل شما همیشه خواب دعوا و جنگ شون رو میبینم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
1
11
من چی بگم درباره دعوا ددشب شب عید وشیکستن همه چیز یا سه روز پیش از عید بابام معتاده تریاک میکشه همیشه دنبال اینه تا مادرم یه چیز بگه تا دعوا کنه من فقط دلم واسه خواهرام که یکی شیش سالشه اون یکی هشت ساله و مادرم من فقط به خاطر همین سه نفر خود کشی نکردم کاش چند تا داداش داشتم بزرگ تر از خودم و من میذاشتم میرفتم از این شهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
2
7
واقعا خیلی خسته کنندن است میخوام از خونه فرار کنم دیگه تحملشو ندارم اصلا :'(
دیانا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
11
مامان بابام اصلا منو درک نمیکنن
نمیدونن وقتی دعوا میکنن چه لطمه ای به من وارد میشه
دعوا میکنن بعد قهر میکنن
زندگی من رو خراب کردن
من تنهام کسی رو ندارم باید بدونن به محبت اونا نیاز دارم
hasti
|
France
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
5
سلام بعضي اوقات واقعا غير قابل تمحل ميشه اوضاع واقعا در اين شرايط چه ماري از دست ما ساخته است؟
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
13
حالم خیلی بده.فک میکردم فقط زندگیه ماست که ای نقد دعوا دارن مامان باکباها..واقعا خیلی خسته شدم ارامش نداریم اصلا.دلم تنوع میخواد روزی هزار بار مبگم چرا من از این خونوادم.خیلی دوسشون دارم اما دیگه خسته شدم برامون دعا کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
1
18
من مامان بابام یه مدت با هم خوبن ولی یه مدت بد و این تناقص منو اذیت میکنه
بد بخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
1
18
نظرات را خوندم چه بد همش فکر میکردم تو دنیا فقط ی خانواده هست که جنگ و دعوا دارن اما ...
خدایا خودت به دادمون برس:(
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
راست میگی واقعا
گیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
1
14
مامانو بابام سر کوچک ترین چیزی دعوا میکنن. بابام فقط دنبال بهونه س که مامانمو زیر سوال ببره. بابام همش قهر میکنه همش اخم میکنه . بخدا قسم توی هفت روز هفته فقط یک روز باهم خوبن. منم نیاز ب ارامش دارم. نیاز به محبت دارم. نمیخوام به راه بدی کشیده شم. برام دعا کنید.
طاهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
1
17
دوستان من 46 ساله ام و بخدا میگم خدایا 46 سال کافی نیست؟ چرا باید تحمل کنم دعوا ی پدرو مادرم رو؟
این روزا وقتی سرم رو به بالشم میزارم، میگم خدایا عمر منو کم کن،نمیخام زندگی کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
1
19
همه گفتین ماهی یا هفته ای یه بار دعوا هست ، ولی خونه ما روزی چند بار دعواست :( نمیدونم این همه انرژی واسه دعوا رو چطوری دارن آخه؟؟؟؟ من سه ساله پشت نکور موندم به خاطر این قضایا ، مگه میشه بی تفاوت باشم وقتی دارن همدیگرو میزنن؟؟؟ خب من نمیخوام بلایی سرشون بیاد :(((
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
14
دوستان من از وقتی چشم باز کردم مامان بابام دعوا کردن تا الان که ۲۰ سالمه و ۳ ساله پشت کنکور هستم اینا فقط دعوا میکنن هر روز هرروز با صدای بلند داد میزنن و همیشه چهره شون جلوی چشمم صداشون تو گوشمه بیشتر از ۳۰ ساله ازدواج کردن تا اینکه دو سه ساله وقتی دعوا میکنن میام تو اتاق هندزفری میزارم با صدای بلند که چیزی نشنوم ولی این فقط برا تو خونس تو ماشین دیگه نمیتونم کاری کنم خواهرام ازدواج کردن فقط من موندم خسته شدم دیگه ارامش ندارم اعتماد به نفس ندارم افسرده شدم دیگه فقط به ظاهر ادم خوشحالی هستم استرس دارم وقتایی که ارومم با کوچیکترین چیزی استرس میگیرم عصبی شدم همیشه به خاطر چیزای کوچیک یا حتی بیخودی عصبانی میشم و بهم میگن این خوبه هنوز ۲۰ سالته پیر شی چی میشی به محبت نیازی ندارم ن اینکه نیاز ندارم دارم ولی فعلا فقط یکم ارمش میخام که ی سال درسمو بخونم دانشگاه قبول شم از این خونه برم ولی هیچ ارامشی درکار نیستو مجبورم تحمل کنم ولی دیگه نمیتونم گاه گاهی گریه میکنم یکم اروم‌میشم ولی چن ساعت بیشتر نیست. خسته شدم خسته دوست دارم برم نمیدونم کجا فقط‌برم ی جایی دور از اینجا.
خدا کمکمون کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
علی جان
من مشاور نیستم ولی حالتو می تونم درک کنم این ها رو بهزمان بسپار منم مثل تو بودم ففقطو فقط به یه چیز فکر کن که در ایند در دانشگاهی قبول شم که برای یک روز هم که شده همه خوشحال باشیم و در اینده همسری رو پیدا کن که مثل پدرو مادرت نبشاند
و شغلی داشته باشم که از خانوادهو هیچ کسی کمک نخواهم البته شغل حلال
هانیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
18
من 13 سالم هست و از وقتی که به دنیا اومدم دارم دعواهای خانواده ام و میبینم داداشم که از من بزرگتر هست میره بیرون و به دعواها توجه نمی کنه اما من نمیتونم من خیلی استرسی شدم حتی وقتی یه بحث کوچیک هم میکنن انقدر استرس میگیرم که دیگه انگار تفسم بالا نمیاد واقعا نمیدونم چی کار کنم دیگه خسته شدم دلم میخواد هرچی زودتر خدا من و بکشه وقتی به دور و ورم نگاه میکنم میبینم اوتها زندگی خوبی دارن میگم خدایا مگه من چه گناهی کردم که انقدر عذابم میدی 20 سال حرف طلاق و میزنن ولی از همدیگه طلاق نمیگیرن من هم دوست ندارم که از هم طلاق بگیرن
پاسخ ها
علی
| |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
یه روزی میفهمی که بهترین راه طلاق بود...من 30 سالمه بچه بودم مثل تو فکرمیکردم ولی الان میگم ایکاش طلاق میگرفتن
ناشناس
| |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
هیچکس دوست نداره مامان وباباش طلاق بگیرن. منم با این که همه توی اینجور سایتا می گن طلاق بهتره بازم قبول ندارم این رو.مامان و بابای من هم تا دلت بخواد دعوا میکنن اما به هیچ وجه نمیخوام که طلاق بگیرن و صلا نمیتونم زندگیم رو بعد از طلاقشون تصور کنم. به خاطر همین درکت میکنم.
بهتره اسممو ندونین
| |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
سلام عزیزم منم ۱۴ سالمه نمی‌دونم پیامم رو می‌خونی یا نه ولی منم دقیقا همین شرایط و دارم از وقتی چشم باز کردم اولین چیزایی که از بچگیم یادمه دعوای این دو تاست انقدر دعوا کردن که مامانم یکم مریض شده از نظر روانی و بابام هم این دوسه ماه اخیر خیلی بی اعصابه همش دارن دعوا میکنن واقعا اگر پدر مادری دارن اینو میخونن که بعید می‌دونم بیان تو این سایتا چون ما براشون مهم نیستیم بدونن خواهشاً اگر میخواین دعوا کنین اروم حلش کنین بخدا انقدر ما عذاب میکشیم من این پیاما رو خوندم دیدم همه بزرگ شدن بیمار روانی شدن منم میترسم بیمار شم اما چاره چیه همش هم تو دعواشون کتک کاری هست و اگر قاطی نشم میزنن همو میکشن.خواهشا یکی کمک کنه انقدر همش استرس میگیرم موقع دعواشون یه حالت تشنج دارم با این سن کم لطفا یکی کمک کنه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
7
به خدا منم کلافه شدم هر روز دعوا دعوا دعوا اه اسی شدم از دستشون خدایا کمک کن سر چیزای کوچیک و بزرگ دعوا نکن الهی امین
Yasmin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
2
3
سلام دوستان
مارال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
1
4
من اولین باره که مادر پدرم دعوا افتادند برای همین خیلی ناراحتم نمی دانم چه کار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
11
سلام منم خیلی خسته شدم ولی مامان بابام بدجوری دعوا میکنن مگه میشه دخالت نکنم یا بی تفاوت باشم یا همدیگرو میزنن یا هم فحش های خیلی بد من دیگه مردم همه تو نوجوانیش
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
اره همه همین رو میگن
همه میگن بی تفاوت باش . توجه نکن . دخالت نکن و اینجور چیزا اما واقعا نمیشه
کسایی هم که این رو میگن یا خودشون این وضعیت رو تجربه نکردن یا فقط در حد گفتنه و حتی خودشون هم بهش عمل نکردن البته شاید هم من اشتباه میکنم اما من مامان و بابای خودم هم دعوا میکنن و تا حال هیچ وقت نتونستم بی تفاوت باشم .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
1
14
سلام.بخدا منم مامانا بابام هر 5 روز یک بار دعوا میکنن.منم خسته شدم.اعصابما ریختن بهم
Deep girl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
4
9
من دخترم و ۱۳ سالمه مامان و بابام از وقتی بچه بودم خیلی دعوا میکردن ۳ ماه باهم قهر میکنن قیافه ام اصلا نشون نمیده ولی خیلی افسردم دلم میخواد بمیرم
سر کوچیک ترین چیز دعوا میکنن سر هم خیلی داد میزنن واقعا از این زندگی دارم خسته میشم
از جدایی مامان بابام هم خیلی میترسم هی میگن بریم پیش مشاور بعد نمیرن
توروخدا بهم کمک کنین خودتونو جای من بزارین من به کمک شما نیاز دارم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
ببین من همیشه یه ساعت میرم براشون حرق میزنم تهش همیشه ی همیشه ی همیشه به یه جمله میرسم که وقتی عصبانی هستین نه حرف بزنین نه کاری انجام بدین چون تهش شما خودتون بیشتر از من که بچه هستم ناراحت میشین و تا دو روز یادشونه و بعدش روز از نو روزی از نو.
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
1
6
خدا کمکم کن نمن دیگه نمیتونم تحمل کنم فقط به خدا ایمان دارم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
بمیرم الهی برای همتون چه درد های بزرگیه
چرا پدر و مادر حتی یه لحظه فکر نمیکنن که بچمون اسیب میبینه؟؟؟¡¡¡
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
9
از بچگی یادم میاد مادرم با پدرم مشکل داشت البته مادرم با هرکسی که جلوش بایستد و مخالف نظرش رو بگه مشکل داره حتی با من و برادرهام . ولی الان مشکلات شدید تر شده به هر بهانه ای با پدرم دعوا می‌کنه و از خونه میندازه بیرون همه فامیل قضیه رو می‌دونن . به مادرم و پدرم میگم برید مشاور نمیرن مادرم میگه من باشما کاری ندارم که شما زندگی خودتون رو بکنید منم زندگی خودم رو همون مثلی هست که یکی تو کشتی نشسته و داره جایی که نشسته رو سوراخ می‌کنه و میگن من با دیگران کار ندارم . لطفاً راهنمایی کنید من چیکار کنم حتی خواستگار بخاطر اخلاق مامانم برام نمیاد
آریانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
1
8
واقعا دیگه خسته شدم از دعواهاشون من فقط ۱۲ سالمه دلم میخواد بمیرم خیلی افسردم
مامانم هم از دست بابام همش گریه میکنه خیلی ناراحتم براش ولی بیشتر از همه چی برای خودم ناراحتم که ۱۲ سال دعوای پدر و مادرم زندگیمو تباه کردن
ازتون خواهش میکنم منو راهنمایی کنید
هرروز دعا میکنم ولی بازم هی دعوا میکنن
پاسخ ها
علی
| |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
این باعث تاسفه که درگیری بین پدر و مادر بین ایرانیها اپیدمی شده و از اون به عنوان یه مشکل طبیعی یاد میکنن مخصوصا وقتی خود پدر و مادر به طبیعی بودن این مسئله اعتقاد پیدا میکنن دیگه هیچ چیزی جلو دارشون نیست .
من که دیگه کم کم دارم از خانوادم زده میشم و اگه تا الان ترکشون نکردم یا دست به کاری نزدم فقط بخاطر دو تا برادر کوچیک تر از خودمه .
۲۴ سالمه و از وقتی که یاد دارم از همون ابتدای دوسالگی پدرو مادرم باهم درگیری لفظی و فیزیکی دارن .
من هم اوایل دخالت نمیکردم اما بعدا چون پدرم بدون کوچک ترین فکر و تعقل دعوارو شروع میکرد طرف مادرم رو گرفتم و این کار من باعث بی پروا شدن مادرم شد ودیگه اون هم جلوی خودش رو نمیگرفت .
این موضوع طی سالیان ادامه پیدا کرد و تا این اوخر باعث درگیری بین من و پدرم شد . یعنی من و پدرم روی هم دست بلند کردیم جلوی دیگران و اقوام .
چون دیگه تحمل این موضوع یعنی بی ابرو شدن خودم و خونوادم به خاطر دعوا سر مسائل الکی رو نداشتم اونا حتی دیگه جلوی فامیل هم با هم درگیر میشدن و برای هم دیگه شاخ و شونه میکشیدن الانم از خونه بیرون زدم و دیگه روم نمیشه برگردم چون جلوی همه با پدرم درگیر شدم .
بخدا واقعا واقعا دیگه خسته شدم حتی از خودم هم بدم میاد . امیدوارم این مشکل بصورت ریشه ای برای همه حل بشه .
.
صدا و سیمای ملی هم واقعا تو این زمینه کم گذاشته و باید به جای گذاشتن فیلم های بسیار تکراری و زنندشون بیشتر بفکر رفاه مردم باشن و به فکر تربیت فرزندان سالم با گذاشتن برنامه های آموزشی متعدد و مفید برای والدین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
4
آریانای عزیزم سلام

من هم مثل تو بودم وقتی گریه های مادرم رو می دیدیم نمی توانستم تحمل کنم همین موضوع باعث شد تا ازپدرم فاصله بگیرم یعنی به سردی باپدرم رفتار می کردم من خییلیی عذاب کشیدم تنها راه ارامش این بود که می رفتم دستشویی ارام ارام گریه می کردم یا وقتی یه بار دعوا شد من جلوشون گریه کردم پدرم چک بسیر محکمی زد ...به هر حال کمی زمان گذشت و الا هم خوب هستند ولی نه به اون صورت عالی و هرشب همین الان خواب می بینم دارن از هم جدا میشن که وقتی تعبیرشو تو اینترنت می زنم می نویسه مشکلات و عذاب و ازاینا منم از مشاوران کمک می خواهم
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
2
3
مامانم خیلی کتکم میزنه همیشه بدنم کبوده
الی
|
Germany
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
2
3
پدرم ۶۰سالشه مامانم ۵۳..خودم ۳۰..از وقتی یه دختر ۴ساله بودم تمام دعواهاشون یادمه الانم یه شب در میون دعوا دارن بچه بودم دلم میخاست مامانم که قهر میره دیگه برنگرده خونه چون میدونستم دو شب بعدش دوباره دعوا دارن الان پول ندارم خونه بگیرم و جدا زندگی کنم فقط توی اتاقم میرم و خودمو سرگرم کارام میکنم از ۱۸سالگی تا ۳۰ سالگی هم کار کردم هم خرج خونه رو دادم تا مامانم راحت تر باشه و اوضاع خونه بد نباشه ولی فایده نداشته ..الان دارم پول جمع میکنم با دوستم قاچاقی برم انگلیس...اونجا دور از خانوادم ولی لااقل مجبور نیستم توی اتاقم بمونم و دوساعت صدای داد و بیداد بشنوم و ته اش قلب درد و سردرد بابام رو ببینم با اشک های مامانم
پاسخ ها
زینب
| |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
من ۱۲ سالمه بخدا از دستشون نمی تونم بخوابم نمی تونم خوب درسمو بخونم بخدا بیشتر شبا چه دوست باشن چه قهر از دسشون گریم میگیره من یه برادر کوچیکم دارم امروز تولدشه ومامان بابام چند روزه با هم قهرن ازهمه بیشتر دلم برای داداشم می سوزه این مامان وباباها واقعا بچه هارو درک نمیکنن ماتو خونمون هفتهای یه بار دعوای مامان وبابامه اولش اونقدر باهم خوبن بعدش یهو دعواشون میشه دیگه من داداشم نمی دونیم چکار کنیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
7
من بخاطر دعواهای پدرومادرم سه سالی دچار حملات پانیک میشم و افسردگی از نوع شدیدش گرفتم و دیگه دارم نابود میشم. مادرم کاملا روانی شده از هیچی نمیترسه حتی از خدا. تو هر محله‌ای رفتیم همه دادبیدادهای مارو شنیدن هرجا رفتیم مادرمون بی‌آبرومون کرد!! هیچ حیایی نداره حتی موقع دعوا وایمیسه تو حیاط و بلندبلند به پدرم زشت‌ترین و قبیح‌ترین فحش‌هارو میده و اگه ما تو فحش دادن باش همراهی نکنیم عاقمون می‌کنه و میشینم بدترین اولاد!!! من ۲۹ سالمه داداشم ۳۱ سالشه خواهرم ۲۸ سالشه هممون مجردیم چون مادرم حتی یبارم دنبال موردی نرفته برامون میگه برید به درررک !!! موقع دعوا با پدرم ماها حتی اگه بیطرف هم بمونیم میگه چرا از پدرتون طرفداری میکنید؟!! چندین چندبار ازمون خواسته پدرمونو بزنیم وگرنه نفرین می‌کنه کاملا رواااانی شده. کافیه یبار بش بگیم مامان واسه چی فحش میدی تا یک هفته از غذا خبری نیست حتی وقتی خودمون می‌آییم آشپزخونه چیزی درست کنیم فوری یه شری یه فتنه‌ای راه میندازه و دهنمون سرویس می‌کنه دیگه هممون داریم دیونه میشیم دیگه بخدا نمیکککککشششیم مرگ شده آرزوی قلبی من...خیلی برامون دعا کنید
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
2
24سالمه.از وقتی چشم باز کردم دعوا بوده تو خونمون.منتظر نتایج ارشدم و دعا میکنم هرجایی به جز شهر خودم قبول شم.متنفرم از این دیونه خونه.خسته شدم.عصبی ام.4ساله با پسری هستم کارهایی رو برام کرده که هیچکس رو ندیدم تو اطرافیانم ک یه مرد اینکارارو براشون بکنه ولی بازم میترسم از ازدواج هنوزم باور نمیکنم دوست داشتنتشو چون محبتی بین پدرمادرم ندیدم.با خودم میگم مگه من چی دارم که یکی انقد دوستم داره.حتی ازش میپرسم،میگم چرا دوستم داری...
تو این 24سال نتونستم به کسی اعتماد کنم.از همه میترسم.از خودم میترسم.از خودم بدم میاد.
4تا بچه ایم هر4تامون به شدت عصبی هستیم ولی پدرمادرم نمیفهمن بخاطر اونا ما اینجوری شدیم.
از مادر پدرم متنفرم ولی دوستشون دارم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
1
10
موقع خوندن تک تک کامنتها داشتم فکر میکردم من کی اومدم تو این مطلب نظر دادم
چقدر این کامنتی که دارم می خونم شرح حال اوضاع مزخرف زندگی منه
خراب بشه اون خونه و خونواده ای که فقط توش توهین و تحقیر و دعواست
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
2
سلام
من اسمم الهامه
35 سالمه و 15 سال هست ازدواج کردم خودمم دو تابچه دارم پسرو دختر - از کودکی شاهد دعواهای پدر و مادرم فحش و کتک و غیره و غیره بودم الان دیگه نمی دونم چه کا کنم من مادرم شاغل بود و وقتی پدرم مخالفت می کنه کارشو میزاره کنار بابام هم درآمدی نداشته ولی تو همون شرایط پول جیب و عیاشی خودش کنار بود و هر روز بیشتر بهمون فشار میومد آدم تنبلی نبود اما هیچ وقت ما خونه آرومی نداشتیم فقط برای اینکه دیگه تو اون خونه نباشم ازدواج کردم ولی من شاغلم و از روز اول زندگیم کار کردم بابام الن دیگه اصلا خرجی نمیده و من کمک مادرم می کنم بعضی وقتها هم داداشم الان 10 درصد قلب مادرم کار می کنه و دکتر گفته استرس براش سمه حالا که فهیده حالش بده زن میاره خونه که زودتر دق کنه من عاشق مادرمم چون تو سختیها تنهامون نگذاشت بهش میگه برو این عادت الانش نیست چندین ساله ککه از خونه همش بیرونش می کنه نمی دونم چه کار کنم درمونده شدم به خدا
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
7
من چی بگم؟ دانش آموز بسیار درس خون و موفقی بودم تو مدرسه، حتی از اول ابتدایی. خونه مون همیشه گل و بلبل بود یه جوری که دوستام می گفتن خوش به حالت که آنقدر مامان و بابات خوبن. دقیقا از کلاس یازدهم که اوج خوندنم برای کنکور شروع شد اینا هم شروع کردن به دعوا. سر مسخره ترین چیزای ممکن. گریه کردم، التماس کردم گفتم تو رو خدا به کنکور من گند نزنین. گفتم من این همه سال درس نخوندم که سال آخر شما دوتا خرابش کنین. نکته ی جالب اینه که از همون بچگی که اوضاع خوب بود، من بیماری صرع داشتم. تازه الان خدا می دونه چه قدر مریضیم بد تر شده. تو رو خدا دعا کنین حداقل این چند ماه آخر رو دعوا نکنن. من دیگه نمی تونم درس بخونم افسرده شدم . از نفر اول کلاس رسیدم به نفر آخر . چی کار باید بکنم؟
هانیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
2
افسرده شدم هی دعوا میکنن با هم کاری از دستم ساخته نیست خیلی استرس دارم
مریم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
2
سلام من امسال کنکور دارم و واقعا نمیدونم باید چیکار کنم پدر مادرم از بچگی با هم دعوا میکردن و هنوز ادامه داره معمولا بابام کوتاه میاد اما مامانم ادامه میده و اگرم با هم دعوا نکنن مامانم با من دعوا میکنه که چرا درس میخونی و باید به من کمک کنی اگ کسی راه حلی داره بگه کنکور واسم خیلی مهمه
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
2
سلام.....برام فقط دعا کنید..نمدونم منم وضعیتم مث بعضی از شماس شاید بهتر یا شایدم بدتر.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
3
سلام پدر و مادر من هم از وقتی که یادمه باهم دعوا میکردن البته یه هفته خوبن یه هفته دعوا من ۱۲ سالمه و یه برادر کوچکتر دارم که ۴ سالشه من وقتی دعوا میکنن پر از فکر خیال میشم
لطفا کمکم کنید
بد بخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1
2
من 14 سالمه پدر و مادرم همش باهم دعوا میکنن حتی 3 یا 4 ماه با هم قهر می کنن یادمه کلاس اول بودم اینا دعوا میکردن منم همش گریه می کردم الان هم افسردم چون مامانم سرطان گرفته و میگه تقصیر بابامه من نمیدونم چه گناهی کردم این وسط
امیدوارم مشکل هممون حل بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
3
من همیشه فکر میکنم بدشانس هستم.. وگاهی اوقات تو تنهایی خودم گریه میکنم. دیگه ازپدرومادرم خسته شدم. دیگه دوسشون ندارممم....
HWA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
3
سلام...من یه پسر کنکوری ام که همیشه ی خدا توی خونمون جر دعوا و فحش و داد و بیداد هستش دیگه هیچ انگیزه ای برای ادامع دادن ندارم همش بابامو میگیرم که بلایی سرمامانم نیاره ارزوی مرگشونو دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
4
سلام من یک دختر راهنمایی هستم که هر ماه درحال امتحان دادن هستم و واقعا خسته شدم از این همه دعوا های پدر و مادرم که من کلا پدرم را مقصر میدونم لطفا کمکم کنید
رویا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
1
سلام من ۲۰ سالمه و از وقتی ب دنیا اومدم پدر و مادرم درحال دعوا بودن دیگه خسته شدم بس ک همش دعوا دیدم‌مادرمم هرزمان ک با پدرم دعواش بشه حتما با منم دعوا میکنه ک چرا ازش حمایت نکردم چرا حرف نزدم اگ پسر بودم میزدم بیرون ولی نمیتونم با اینکه مادرمم حق داره ولی از منم انتظار داره پا ب پاش دعوا کنم یا من و پدرم و از خونه بیرون میکنه ب قول خودش برای خودت انداختمت بیرون ازدواجشون ی جورایی اجباری بوده و واقعا نمیدونم باید چ کار کنم دیگه کم اوردم میگه حقت و بگیر اخه مگه من قاضیم یا روانپزشک نمیدونم واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
2
منم عین شما دارم از دعوای پدر و مادرم زجر میکشم
یعنی هر روز یه دعوا داریم خونمون بعضی وقتی ها آرزوی مرگ میکنم تا شاهد دعوا ها نباشم ولی هیچ وقت نمیبخشمون ولی باز هم دوسشون دارم من چیکار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
3
دوس دارم زودتر بمیرم و از خدا بپرسم چرا
چرا خانواده ما
چرا من
ما که خوب بودیم
چرا
آی سان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
1
1
پدر و مادر م هر یک سال بار دعواهای شدتی می کند ومن باید چه کاری انجام دهم تا آنها باهم دعوا کند
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
1
2
منم پدرو مادرم همیشه دعوا میکنن تازه .ی ها همش دعوا سر کلاس فکرم اصلا متمرکز نیست همش تو فکرم سر جلسه امتحان همش تو فکر و برگه ها رو سفید تحویل میدم واقعا خستم سه بار خودکشی نا موفق داشتم همش میگم کاشکی طلاق بگیرن راحت شم ۱۵ سالمه و هرروز سر چیزهای بیخود دعوا کمک کنید واقعا نمیدونم دیگه چیکار کنم !؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
سلام خودکشی نکن چیزی درست نمیشه
همه چی را به خدا بسپار . و خودت را راحت کن
روناک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
1
من روحیم خیلی حساسه و سریع عصبی میشم حتی با کوچکترین حرفایی که پدرم میزنه همیشه اونو مقصر دعواها میدونم و ازش خوشم نمیاد فقط برادر و خواهرمو دوست داره و به من و مادرم اهمیت نمیده و کلا با ما تو جنگه سال یازدهمم و خیلی دارم برای کنکورم تلاش میکنم درحدی که چشمام از درس خوندن زیاد ضعیف شده و پدرم به خاطر ضعیف شدن چشمم بلایی سر من آورد که سابقه نداشت و با مامانمم دعوا میکرد کجای دنیا اینجوریه که به خاطر درس خوندن با بچه دعوا میکنن من از کل مردا متنفر شدم ازشون میترسم حتی از کسی که ابراز علاقه کرده بهم حس میکنم دروغ میگه و میخاد عذابم بده
افسرده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
2
سلام منم مثل همتون پدرو مادرم حتی از قبل اینکه به دنیا بیام با هم دعوا داشتن تا همین الان که 17 سالمه ... مادرم مشکل افسردگی داره و با این بیماریش بابامم مریض کرده حتی خود منم همینطور ...
همیشه سر چیزای الکی و کوچیک با هم دعوا میکنند هم دعواهای فیزیکی و هم لفظی بعضی وقتت میگم خدایا چرا من بایو توی همچین خونواده ای باشم چرا مامان بابتم اینجورین با خم چرا مادرم باید افسرده باشه اخه مگه ما چه گناهی کردیم الان یازدهمم و نمیدونم تا سال دیگه کنکورمو با این وضعیت چجوری باید قبول شم خدایا ترو به حق عابروی حضرت فاطمه زهرا قسمت میدم کمکمون کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
3
سلام نمی خواستم اینو بنویسم ولی گفتم شاید بهتر شم.
من یه پسرم ۱۷ سالمه از وقتی یادمه باهم دعوا میکردن کوچیک تر که بودم خیلی میترسیدم نمیگم الان نمی ترسم نه الانم میترسم ولی به خاطر وضعیتم چون پسرمو یکم درشت هیکل وقتی وارد دعواشون میشم هردو شون ساکت میشن ولی من از درون شکستم دلم می خواد زودتر درسم تموم شه برم من ارتشو دوست دارم یکی از دلایلی که دوسش دارم اینه که از خانوادم دور میشم.
نمیدونم از کی ولی با خانوادم سرد شدم توی اتاقمم فقط موقع غذا میبینمشون کم حرف شدم.
خیلیا میگن چرا کم حرف میزنی ولی من فقط میخندم ولی کسی نمیدونه من از تو شکستم هیچوقت کسی منو درک نکرد که ازم بپرسه چته. هه جالبه.
دوستای عزیز ما که زمانمون گذشت و این خاطرات تا اخر باما هستش ولی بیاد قول بدیم ما مثله پدر و مادرمون نشیم مایی که می دونیم چه درده بزرگیه دعوای والدین بیایین زندگی رویاییه خودمونو واسه پچهامون بسازیم.
شاید این دعوا ها داره اینو به ما میگه که چطور با پچه هامون رفتار کنیم بیایین از این جهت این دعوا ها رو ببینم که اگه دعوا والدینمون نبود شاید زندگی بچه های ما به جای ما بد می شد.
یه امید اینده روشن باحق
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ممنون از توصیه خوبت..اره همینه که میگی و البته همین ک اینجا این همه همدرد داریم یعنی بدبخت نیستیم.. یعنی قراره درس بگیریم از این وضعیت... بچه ها فقط و فقط روی خودتون و ساخت بهترین شخصیت کار کنید.. روی امید و اعتماد بنفس تون.. هر کدوم از ما یه آدم هستیم. یه شاهکار خدا.. ما وابسته به هیچکس نیستیم حتی والدین.. فقط ی احترام و لبخند رعایت کنید و انرژی و وقت و فکر رو درگیر اونا نکنید.دعاشون کنید روح و جسم سالم و آرام داشته باشن.انرژی دعاتون حتما بزودی کار میکنه..خدا همه رو کمک کنه
دریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
3
منم نمدونم چیکار کنم
به بن بست رسیدم. خدایا. هرچی میکشیم از دست مامان بزرگم. مامان بابام. همه فامیلم ازش بدشون میاد. لطفا دعا کنید مردم. خسته شدیم. الهی بمیرم که درده تک تک شماها رو میفهمم.....
غزل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
1
پدر مادر من سر اینکه بابام با یه زنه دوسته همش دعواشون میشه
الان هم همش موقعه که من خوابم ولی در اصل خودمو میزنم به خواب باهم میگن که شنبه کارای طلاق رو جور کن فقط جوری که غزل نفهمه خیلی سخته
من واقعا بعدی وقتا دلم میخواد خودمو بکشم کسی چیزی میدونه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
3
واقعا وقتی تو دعوای پدرو مادرم میبینم ک مامانم داره زیره مشتو لگدای بابام و تمومه جونش بخاطر کمربند سیاه شده یا چاقو زیر گردنش میگیره جون میده انتطار دارین ک سریع از اون محل دور بشیمو خودمون سرگرم کنیم؟؟ممکنه بگین اون لحطه باید ب بزرگتر زنگ بزنی ولی وقتی مامانم هیشکیو نداره ب کی زنگ بزنم مامانم فقط ی مامان داره ک ب این مشکلات هیچ اهمیتی نمیده و مظلوم تره مامانه خودمه هیچ کاری نمیتونه بکنه وقتی ک بودو نبودش فرقی نداره.وقتی بابا نداره باید ب کی زنگ بزنم؟؟ وقتی کله فامیلاش تو ی شهر دور زندگی میکنن من باید ب کی زنگ بزنم؟؟؟ وقتی بابام هر غلطی دلش خاست میکنه مامانمم این اشتباهاشو میبینه و بخاطر اینک دعوا درست نشه هیچی نمیگه و فقط بخاطر ما همه چیو تو خودش میریزه من میتونم چیکارکنم؟؟ وقتی بابام ب مامانم سره هیچ و پوچ تهمت میزنه وقتی هر فحشی دلش بخواد بش میده من میتونم چیکار کنم؟؟ وقتی بابام قابلیت کشتنو ی نفرو داره من چیکار میتونم بکنم؟؟؟ وقتی بابام ی روانیه من چیکار میتونم بکنم؟؟؟
سما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
2
سلام من خوم ب عنوان کسی ک خیلی از این دعوا هارو دیدم و شاهد خیلی از حرمت شکنی ها بودم در خانواده و الان تو برهه ای از زندگیم هستم ک ب خاطر اشتباهات پدر و مادر من خیلی اسیب دیدم و زخمی شدم و دارم دوران نقاهتمو طی مکنم دوست دارم ک همدلی منو نسبت بخودتون بپذرید و ی نکته ای رو ب خاطر داشته باشید در همه ی دنیا اونی ک مهمه خود شما هستید شما وظیفه ی حلاختلافات پدر و مادر رو ب عهده ندارید و نباید هم داشته باشید مسیر شما از اونها جداست البته کاملا میدونم و درک میکنم ک ادم تو این شرایط نمیتونه بی طرف بمونه البته اگ خودش هم بخواد نمزارن پس بهترین روش اینک تا حایی ک امکانش هس دور بمونیم از ماجرا......
تو این روزای سخت مواظب خودتون باشین :)
Negine
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
1
سلام
راستش من نیاز به کمک دارم
میخواستم به مادر بزرگم‌بگم اما دیدم فقط ناراحت میشه
مامان من ۴ ماهه حامله است و خیلیی حساس تقریبا ۳ ساله که دارن دعوا میکنن یه دوهفته باهم خوبن دوباره دعوا
دعواشون سر مادر پدرمه
پدرم خیلیی از مادرش طرفداری میکنه
الانم که میدونه مامانم حامله است عذر خواهی نمیکنه و همه چی رو تموم کنه
واقعا نگران مادرم همش داره گریه میکنه
چیکار کنمT-T
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
2
سلام راستش مشکل من اینه که مادرم خیلی حساس و زود رنج باید مراقب حرف زدنم باشم هم من هم بابام اگه بابام بره رو تخت میگه تخت جمع شد و به همین دلیل میگه چیه بابا خسته شدم بالاخره هر روز یه جورن با هم یا حرف نمیزنندیا هرچی به بابام میگه فحش نده و با ادب باش و به خانواده من توهین نکن راستش من نمیتونم بگم حق با کیه یه روز میگه دروغ نگو یا ماشین نبر سرکار سر هر موضوعی به میکنن و حرف نمیزنند من تک فرزندم اگه طرفداری مامانم رو بکنم بابام ناراحت میشه اگه طرفداری بابام رو بکنم مامانم میگه تو دخالت نکن حرف نزن تو رو خدا بگید جواب سوالم رو خستم فقط یه کار نکنید که مثلا جلسه و اینا بذارین یا زنگ بزنید به خانواده ام چون میترسم با هام دعوا کنند تو همین جا جواب سوالم رو بگید ممنونم فقط یه چیزی برام سخته اونم اینه که نمیتونم بگم حق با کیه و عدالت رو برقرار کنم تو رو خدا یه چیزی به من بگید تا ابد باهم خوب باشن چون من از این وضعیت خستم و ، وقتی که اونا با هم خوبن منم خوشحالم میخوام آرامش بگیرم
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
سلام
مامان و بابام روی مسایل بیخود همیشه بحثشون میشه لطفا کمکم کنین
من ی خواهر کوچک دارم ک بیشتر اون اذیت میشه تا من
تانیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
2
سلام من تانیا هستم.پدر و مادرم ه روز دعوا میکنن. .پدرم چون پدر شرکت داره کارخانه و پدر تک فرزند. پولدار .و مثلا یه چیزی میشه میگه .این همه خرجت میکنم که چی میشه من 3 تا دادش بزرگتر دارم همشون سرکارن،قبلا با ما زندگی میکرون .از دست بمامان .بابام .اون سه تا باهم یه خونه بزرگ و در کمال آرامش واسه خودشو خریدن .راحت زندگی میکنن .خداروشکر همشون وضعشان خوبه.بخاطر بابام رفتن بهش گفت این همه.خرجت و کردم بجایی نرسیدن. واقعا خسته شدم .هر وقت میگم از دست دعوا هاون خسته شدیم .بهم پول میدن .انگار گریه عصبی بودن با مغز با پول میشه خرید.الان تو فکر طلاقن،دادشم نمیدونم.و طلاق گرفتن الان از حمله. پدرم عزیزم .با زنش جدید خارج رفته دور دور.من باید چرا پیش او زنیکه عوضی باشم .همش زنه عضیت میکنه .موهامو میکشه.
Mmmm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
5
من که هیچ وقت به خاطر این دعواهاشون که آرامشو ازما بچه ها میگیره نمیبخشمشون.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
دقیقا.یکی نیست بگه شماها که باهم نمیسازین چرا بچه دار شدین اصن
غزاله محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
5
سلام همتون رو درک میکنم اما باید بگم شاید من از همتون بدبخت تر باشم پدرم معتاده و مادرم هم همیشه سر این موضوع باهاش دعوا میکنه بابام من و مادرم و خواهرم رو دوست داره اما نمیتونه ترک کنه مامانم رو خیلی دوست دارم اما از بابام متنفرم با این حال بابام من رو خیلی دوست داره اما من به خاطر این از اون متنفرم چونکه اگر اون نبود نه هیچ دغدغه ای تو زندگی داشتیم نه هیچ بدهی پدرمخیلی بدهی بالا آورد و من ۱۲ سالمه کودکیم با دعوا های پدرو مادرم حروم شد همیشه دعواهایی که باهم میکردن من گریم میگرفت و میرفتم تو اتاق و تو اون حال فقط خواهر بزرگ
ترم دلداریم میداد فقط اون رو داشتم که اون هم کنکوری بود اون هم بچگیش مثل بچگی من تباه شد همیشه میترسم اون ازدواج کنه یا برای دانشگاه به یه شهر دیگه بره چون اگه اون بره من دیگه هیچ همدمی ندارم و تنها میمونم اون و مامانم به خاطر بابام خیلی حسرت کشیدن همیشه برام سوال بود چطور یه پدر با زن و بچش یه همچین کاری میکنه و همیشه دعا میکردم بابام بمیره اصلا هم نمیتونم با دعواهاشون کار نداشته باشم دلم خیلی برای خودم و مادرم و خواهرم میسوزه
پاسخ ها
Sherlok Holmes
| |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
بمیرم برات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
1
7
خب خوبه که یکیو داری که بتونی در این موارد باهاش حرف بزنی یا کسی که دلداریت بده. من تک فرزندم و خب با خانواده و اینجور افردا هم نمی تونم صحبت کنم، هیچکس هم خبر نداشت اما دیگه این دفعه جلوی صمیمترین دوستاشون دعوا کردن. بعد من همینطور سعی می کردم کاری کنم که لااقل بچه های دوستاشون نفهمن که آبروی من نره ولی مگه میشد؟
خیلی بدجور بود وقتی هم بهش فک میکنم و دوباره اون صحنه ها که همه فهمیدن بین اینا چ خبره دوبارهریادم میاد اعصابم کلا می ریزه بهم و ذره ای هم نمیتونن درک کنن ک خب من نمی تونم تو این شرایط به هیچ کاریم برسم و هنوز ازم انتظار دارن ک تو همه چیم خوب باشم مثل درس و موسیقی و انجور چیزا اصلا حتی اونا هم انتظار نداشته باشن خب خودم اذیت می شم. واقعا خب نباید اینطوری همه چیزو ازم بگیرن واقعا هم نمیدونم باید چیکار کنم. بعد دوستاشون هم خب خیلی ادمای خوبین یعنی از اونایی نیستن ک ذهنیتشون نسبت به ما خراب شه و این چرت و پرتا اخه حدود ۲۰ سال با هم دوستن ولی بازم خیلی دردناکه وقتی بهش فکر می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
1
6
من ۱۳ ساله ام با گوشی کار میکنم هر پنچ دقیقه یه بار نگاه شون میکنم که نکنه هم رو بزنن و خیلی بی تفاوت م چون دیگه دعوا هاشون برام عادی شده و راستش یه چیز بد تر از همه دخترا محدود ترم
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
2
من یه موقع هایی نقدر دعواشون بالا میگیره میخوام خودمو بکشم اما نمیتونم.راه حلی هم برای صلح بینشون نیست
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
1
3
پدر و مادرم همیشه باهم دعوا می کنند پدر مادرم و داداشم رو می زند من از پدرم خوشم نمیاد چون دعوا می کند
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
7
سلام من ۲۷سالمه!!پدر مادرم۴۵ساله دارن دعوا میکنن!!تمومی نداره دعواشون اخر پدر مادرا خودشونو میکشن ما چرا باید زجر بکشیم والا بحدا قسم اگه دیگه خودشونم بکشن تیکه تیکه کنن کاریشون ندارم هر گهی میخان بخورن دیگه طاقت ندارم از این زندگی باید برم بیرون
مریم السادات سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
1
1
من پدر ومادرم ۱۱سال هست که دعوا میکنند من چون از خانواده ام دور هستم خییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی فشار روحی روانی روی من هست که در مدرسه با مشاور صحبت میکنم
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
3
من دیگه خسته شدم دیگه دوست ندارم زنده باشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
4
منم دیگه خسته شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
2
6
بیاین برایه هم دعا کنیم
رکسانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
5
یکی کمکم کنه خسته شدم
علیرضا بدبخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
3
من ۱۳ سالمه
مامان بابام میخوان طلاق بگیرن
منم خسته شدم
قبلا خیلی خوب بودند
دعوا می کردند اما کم و سریع اشتی می کردند
اما الان نه
انقدر عصبانی افسرده ناراحتم
پسرعمو ۳ ساله ام را زدم گریه همیشه می کنم افسرده که هیچی
تاره ام فهمیدم من تنها نیستم
خدایا
مهمان
|
United States of America
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
7
الهی بمیرم برای خودمون، کاش می‌تونستم همه‌تون رو بغل کنم. ماها که سنی نداریم ایمن چیزا رو تجربه کردیم. از این زندگی و این خانواده‌م متنفرم. دلم می‌خواد فقط از اینجا بذارم برم، برم یه جای خیلی دور و هیچ ارتباطی باهاشون نداشته باشم. به‌خدا دیگه خسته شدم. دارم له میشم این وسط.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
میدونی مشکل این جاست که نمی تونی ازشون دل بکنی
من یه ۱۷ سالم که با این که میتونم برم اما دلو چه کار کنم.....
Sahar
|
Germany
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
2
7
من ۱۳ ساله هستم پدر ومادرم همیشه دعوا میکننن منهم میزنن دیگه من بیرون نمیرم چون سیاه و کبتم انشاالاه کسی دعوا نکند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
هعی بمیرم برات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
8
هزاران کودک و نوجوان و جوان از جمله خود من درگیر این مشکل به عظیمی هستیم که فقط خودمون میتونیم همو درک کنیم و هیچ کس به فکرمون نیست
به امید روزی که نمیرسه داریم بزرگ میشیم و یه غم مثل یه غده ته گلومونو گرفته که نمیتونیم هیچ کاری کنیم....
جیرجیرک
|
Japan
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
2
2
خودتونو درگیر نکنید و فقط روی زندگی و آینده خودتون فکر کنید و برای اون تلاش کنید
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
1
4
سلام تورو خدا برام دعا کنید التماس میکنم.منم 6ساله که پدر و مادر م باهم قهرن ودعوامیکنن مامان و بابام از اول این‌جوری نبودن یا حداقل اینجوری نبودن .پدرم از اول بد دل بود اما تو این مدت بیشتر تر شده وحرفای بدی پشت مادرم میزنه نمی‌دونم همه میگن چشم خوردین.ولی اصلا حالم خوب نیست همه روزام تکراری و پوچ است چون ستون های خونمون با هم قهرند .از خدا میخواهم هیچ کسی به این مشکل دچار نشود یا اینکه مشکش حل شه آمین برا منم دعا کنید .ازتون عاجزانه تقاضای دعا دارم . انشالله مشکل همه حل شده خصوصا اونایی که دچار این مشکلن .آمین‌
ستاره
|
Austria
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
2
4
سلام منم یه دختر ۱۴ ساله هستم که از بچگیم پدر و مادرم با هم دعوا میکنن همش هم بخاطر فامیلای پدرمه که دخالت میکنن مخصوصا عمم
منم از دار دنیا فقط به دوست صمیمی دارم که فقط میتونم پیش اون درد و دل کنم ولی هر هفته با هم دعوا میکنن دیگه واقعا خسته شدم هر چقدر بهشون میگم اینده من براتون مهم نیشت بازم کار خودشون و میکنن هر شب با گریه و دعا میخوابم که شاید معجزه ای بشه اما هیچ اتفاقی نمیفته یک مدتی باهم خوب بودن ولی بازم...دخالت های بی جای عمه ها
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
4
سلام اگه میشه کمکم کنین طاها هستم۱۴سالمه از تبریز مادر و پدرم زود زود دعوا میکنن نمیدونم چکار کنم پدرم گردش و تفریح رو خیلی دوست داره مهمون رفتن مهمون اومدن مسافرت و این حرفا مادرمم کم خونه اعصابش ضعیفه اونم گردشو دوست نداره الان۲۵ساله ازدواج کردن ولی من از همون اول به دنیا اومدنم یادمه دعواهاشون الانم ۳روزه بابام قهره از مامانم کمکم کنین میترسم طلای بگیرن و این طور کارا بابام یک دندس مامانم صبرش که تموم میشه دعوا اوج میگیره این میگه اون میگه لطفا کمک کنین
پاسخ ها
Sherlok Holmes
| |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
بابای منم تفریح و سرگرمی رو دوست داره و همش میگه بیاید بریم مسافرت و گردش اما مامانم میگه نه و حوصله نداره
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
8
در طول ۲۰ سال زندگیم ناسازگاری والدینم حل نشد.
هر کس مثل من بعد مدت طولانی میفهمه که بهترین کار، هیچ کار نکردنه. توصیه من به شما ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۱۷ ساله ها اینه که به هیچ وجه دخالت نکنید. میدونم سخته خودتونم میدونید که اگر دخالت نکنید راحت ترید ولی نمیتونید، برای همین هیچ وقت ظلمی که والدین در حقمون کردن رو فراموش نکنید. خودمون این ظلم رو جبران میکنیم.
اونهارو پدر مادر خطاب نکنید چون صفت پدر یا مادر بودن لیاقت میخواد که لیاقتشو ندارند. همینطور از این مشکل شرم نداشته باشید که مبادا فلانی بفهمه که ما این مشکلو داریم، خب بفهمه! چون در نهایت هیچکس این ظلم و دردی که در حقمون شده رو درک نمیکنه.
پیام هارو خوندم نزدیک ۵ ساله که افرادی که مشکل دارن اینجا برای آروم شدن، حس مشترکمون رو به اشتراک میزارن. متاسفم یه مکان یا سایت نیست که به این درد مشترک ما که تعدادمونم کم نیست بها بده.
دیدم اکثرا دخترها این مشکل رو بیان کردن ولی من پسرم که درد تک تک شمارو با تمام وجودم حس میکنم.
فقط خودمونیم که میتونیم هوای همو داشته باشیم.
به امید رهایی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
4
الان دارن دعوا میکنن خیلی حالم بده خدایا خودت کمک کن مامان بابام یه روز درمیون دعواشونه همشم تقصیر بابامه ولی مامانمم کوتاه نمیاد مامانم روانشناس ولی تو این مواقع واقعا شک میکنم که مامانم روانشناسی خونده من یه جیغ کوچیک زدم بابام میگه ابرومو بردی چیکار کنم از لین شک دراد
سلنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
5
حالم از زندگی بهم میخوره
مامان و بابام همش با هم دعوا میگیرند
مامانم بخاطر اینکه سوال علوم رو غلط جواب دادم الا باهم قهره خواهرم ترکیس و زنگ می زنه به اون گزارش میده
من آخر یا فرار میکنم یا خودمو می کشم
حالم از همه چی بهم میخوره
ارزومه هم مادرم هم برادرم هم خواهرم هم بابام
.......من که خودکشی میکنم
خودکشی بهترین چیزه
قبول دارید؟
اگه بچه نمیخواد برای چی بدنیا میارید؟
Feriba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
2
منم مث همه ی شماها دلم خونه
کاش بمیرم راحت شم
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
2
بدبخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
4
سلام مامان وبابای منم دعوازیادد میکنن ولی یه ۷۶ماهی بود خیلی خوب بودن ولی بازم شروع کردن وایی بابام حالاداره بازنشست میشه هی میشینه توخونه اعصابه مونم خوردمیکنه ایناهم هی بهم میپرن لطفا راهنماییم کنین؟؟!
میم دال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
14
واقعا متاسفم واسه پدر مادرایی که باعث میشن بچه ها تو این سن به جای جوونی کردن بچگی گردن و شاد بودن و زندگی کردن بیان تو اینترنت سرچ کنن مامانم دعوا میکنه با بابام چه کنم؟
متاسفم براشون!!متاسفم برای پدر مادرهای همچین آدمایی که زورشون کردن برای ازدواج با اون طرز فکر اشتباه و حال بهم زنی ک قبلنا داشتن
و هم بچه خودشونو بدبخت کردن و هم ماهارو که نوه هاشونیم
حالم بهم میخوره از همچین آدمایی که بچه بدنیا میارن فقط عصای دستشون باشه! و فکر میکنن با آوردن بچه زندگیشون مستحکم میشه
من متنفرم از این آدما که فقط به فکر خودشونن
کاش ای کاش این قانون رو به وجود بیارن که اگه دوتا زوج به هم علاقه ای ندارن حق آوردن بچه رو نداشته باشن
متنفرم از این بی قانونی
متنفرم از اونایی که باعث شدن منی که ۱۸ سالمه یا تویی که داری الان اینو میخونی با این همه درگیریایی که داریم بیایم و همچین چیزیو سرچ کنیم
من بشخصه جوری زندگی میکنم که بچم حتی به ذهنش هم همچین چیزی خطور نکنه که بخواد سرچ کنه!بهتره تویی هم که خسته شدی همین قولو به خودت بدی:) و بعدش بری و آیندتو بسازی
حداقل ما نباید مثل این هایی باشیم که ازشون متنفریم!:)
ماه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
4
سلام پدر و مادر منم همش روی عمه هام و عموهام دعوا میکنن بابام میگه من اصلا مامانتو نمیخوام و مامانم میگه منم اصلا باباتو دوست دارم و به هم خیلی بی احترامی میکنن و من ازدواج کردم کلی همش فکر پیش اوناست چیکار کنم اخه خدایا بسه و بابا تو یک شهری خونه داره و مامانم میگه کوچ کنیم بریم بابام میگه نه و همش روی اون دعوا میکنن خدایا بسه خسته امممم
اسکایلر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
4
پدر و مادر من سر بحثای بی نتیجه و قدیمی ۲۰ ساله که دارن دعوا میکنن و جدیدا درگیری فیزیک هم دارن خب من نمیتونم آروم بشینم چیکار باید بکنم؟
Wicked
|
Japan
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
3
سلام من امسال کنکوریم و درسم هم تا پارسال خیلی خوب بود چونکه کرونا نبود و میتونستم از خونه دور باشم برم مدرسه یا کتابخونه ولی از وقتی کرونا اومده من موندم خونه، دعواهای پدرمادرم هم شدیدتر شده و واقعا نمیدونم چه کار کنم. ولی این رو میدونم که یه روز خوب میاد که این چیزا تموم میشن ولی نوجوونی ما ادما سوخت و تباه شد. خودم بخاطر مشکلات عصبیم به خودم قول دادم هیچوقت بچه‌دار نشم ولی نمیدونم این سال مهم کنکور رو چطوری بگذرونم.
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
4
من هستی ام 13 سالم از وقتی که یادم پدر مادرم داشتن دعوا میکردن و بعضی مواقع شب قبل امتحان دعوا میکردن و من هیچ چیز از خوندنم متوجه نمیشم من دیگه خسته شدم چون اگر فقط داد و بیداد بد من کاری بهشون نداشتم ولی کارهایی فیزکی هم میکنن و دیشب یک دعوای خیلی جدی کردن و داشت میکشید که هم دیگرو خفه کنن تازه با همه ی این چیزا اون ها توقع دارن که من درسم رو هم عالی بشم و من خیلی دوسشون دارم ازتون کمک کیخوام که زود تر درستش کنم این همه دعوا رو چون هنوز کوچیکم و وقت دارم لطفا کمکم کنید
انجل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
3
سلام ببخشید کمکم کنید من جدیدا پدر و مادرم خیلی دعوا می کنن . احساس می کنم از موقعی که کرونا اومده افسردگی خیلییی کمی گرفتم اما با وجود شرایط واقعا افسرده حال شدم تازه ما هروز امتحان داریم امتحان الای داریم نخونیم کارنامه هامون را صفر می گزارند تازه بعد از ظهر ها باید تکلیف بنویسیم
گل یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
3
سلام لطفا کمکم کنین الان پدر مادر من دو ساله که باهم دعوا نیکنن همش هم تقصیر مادرمه روی کوچکتربن ویز دعوا میکنه به من فحش میده وناله میکنع من برای اینکه بتونم دعوای پدر مادرمو تموم کنم به پدرم میگم شما سکوت کن ولی اونم تحمل کمی داره من الان۱۳سالمه وبه درس خوندن هم علاقه زیادی دارم وتا حالا وضعیت درسیم خوب بوده ولی من الان نمیدونم چیکار کنم همیشه مادرم دعوا هارو شروع میکنه وبه پدربزگم پدر بابان که فوت کرده فحش میده واز همه را ها هم استفاده کردم وقتی بهشون میگم برین مشاوره چون سواد مادرم کمه فکر میکنه که مشاوره چیز بدی وادم های احمق اونجا میرن من الان چه کار کنم؟
بردیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
2
میدونم شمام مثل من فکر میکنید شما تنها کسی هستید که از این مشکلات داره . ولی اینطوری نیست . ولی نمیدونم چرا هیچکس حاضر به قبول کردن این نیست . از وقتی یادمه همیشه داشتم گریه میکردم و از استرس داشتم می مردم . وقتی به گذشتم فکر میکنم هیچ چیز یا خاطره خوبی به ذهنم نمیرسه . هرروز دعا میکردم که کاش بمیرم . الان هم مادر پدرم طلاق گرفتن . هیچکدوم از مادر پدرا به فکر اسیبی که به بچه ها میرسه نیستن . از وقتی ۶ سالم بود چیز هایی رو تو واقعیت می دیدم که تو فیلم ترسناک ها هم پیدا نمی کنید . الان که ۱۴ سالمه ، شدم یک آدم عصبی که با کوچیک ترین چیز عصبی میشه و تمرکز نداره . اگر مادر پدری دارن این متن رو میخونن ، اینو بدونید تو دعوا تنها چیزی که بهش توجه نمی کنید بچه هاتونن . اگر میخواید بچه ها مثل من روانی نشن مشکلتون رو حل کنید و به اونا محبت کنیم . برای من که نشد :((
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
از کجا فهمیدید زندگی منو دقیقا حرف دلمو زدید فقط من کنکوری نیستم و دوازده سالمه
پاسخ ها
ماهان
| |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
من همرو درک میکنم ولی یه چی بگم من نمیدونم چه مرگیم شده همش از مرگ عزیزام مخصوصا مامانم فوبیا گرفتم و چه شبایی ک من از این ترس خوابم نمیبره وضع مالیمون خوبه الحمدوالله وای مامانم با مامانجونم و عمه هام مخصوصا بابام هر روز دعوا دارخ و چه شبایی ک من ترزو دارم صبح نشه از ته دل ارزو دارم صبح نشه تا بتونم با خیالراحت گریه کنم عادت کردم جوری گریه میکنم ک حتی خودم هم چیزی نمیشنوم جوری دادو فریاد میزنم ک کسی نشنوه وای خودم میدونم ک چه زجری میکشم مامانم وقتی با بابام دعواش میشه از خونه میزنه بیروون تا یه هوتیی بخوره ولی من وقتی مامانم میره بیروون فاج میشم. دیگه نمیتونم راه برم بدنم داغ داغ میشه تب میکنم تا حد مرگ میرم غکر نمیکنم این مستحق یه نوجوون ۱۵ ساله باشه
ارمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
1
راستش من ، مامان بابام جفتشون باهوشن با هم دعوا میکنن ولی بعد آشتی میکنن و با هم خوبن. ولی الان یه دعوایی شده سر همه هام و مامان بزرگم مامانم میگه مادر بزرگم بدون اینکه بدونه بهش بی احترامی کرده بابام هم میگه حالا میون این همه سال همچین چیزی شده مادرم یه مدت نرفت خونه ی مامان بزرگم و بابام هم چون لجبازه گفت اصلا دیگه نمیخاد مامانم بیاد مامان منم گناه داشت و هر دوشون راست میگفتن تا اینکه من یهو خارج از کنترل رفتم و هر وی تو دلم بود ریختم بیرون شما هم همین کارو کنین جواب میده مامانم میدونست ولی بابام نه و بعدش بهشون گفتم من مشکل و حل میکنم ولی نمی‌دونم باید چی کار. کنم
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
1
0
من از کوچکی دعوا های پدر و مادرم رو دیدم همین دیشبم دواعشون شد من نمیتونم کاری بکنم الان ۱۳سالمه همش دارن دعوا میکنن با خودم گفتم دفعه ی دیگه دعوا کردن خودمو از ساختمون پرت کنم زیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
2
من دیگه بخدا تحمل دعواهای پدرو مادرم رو ندارم گاهی وقتا همیشه میگم بهشون خوب باشن و هرچی بخواین گفتم تا خوب شن باهم اما اصلا گوششون بدهکار نیست و میگن دخالت نکن تو کارمون بخدا گاهی وقتا میخوام خودمو بکشم و بمیرم ولی میترسم دیگه حالم بهم میخوره از دعواهاشون گاهی وقتا هم همش میگن تقصیر منه همش استرس و اظطراب دارم همش میگن طلاق میگیریم ولی نمیگیرن بخدا نمیدونم چیکار کنم دیگه همیشه قبطه خانواده های دیگه رو میخورم که باهم خوبن همین دیشب دوباره باهم دعوا کردن تا الان هنوز قهرن باهم دیگه واقعا تحملم طاق شده
پاسخ ها
همدرد
| |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
نمیدونم اینو میخونی یا نه به عنوان کسی که کاملا درکت میکنه و تجربه داره میگم راه درست چیه:
گفتنش خیلی سادست دخالت نکن. اما انجام دادنش بشدت سخته منم گاهی وقتا نمیتونم. ولی اینو بدون موقع دعوا و درگیری فرض کن دو تا آدم غریبه هستن از اون فضا دور شو بزار هر کار میخوان بکنن، بکنن. نارضایتیت از این وضع رو با خواهش و التماس نشون نده که بدتر میکنن. بله خونه ای که توش قهر باشه قابل تحمل نیست پس تو هم با حرف نزدن کار نادرستشون رو به خوشون نشون بده که سریع ترین راه ممکن برای بهبود وضعیته.
امیدوارم شادی زندگیت بیشتر از غمش باشه.
ملیکا
| |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
چرا ما خودمونو بکشیم خواهر مگه ما کاری کردیم ،، خدا خودش میدونه ما هیچکاره ایم ما هم حق زندگی داریم چند سال دیگه بزرگ میشیم میریم پی زندگیمون همه این سختیا تموم میشه
جوان ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
2
اینجا یکم احساس بهتری دارم....چون همه تقریبا همسن هستیم...و بصورت ناشناس میتونیم حرفمونو بزنمی حس بهتری دارم......من مادرم وضعیتش خوب نیس...مادرش فوت کرده با پدرمم دعواش شد حسابی و از بعداز اوندعوا از پدرم طلاق عاطفی گرفت...ینی باهم زیر ی سقف هستن ولی مادرم دیگه حسی ب پدرم نداره....منم فقط نگرانیم روحیه خواهر 12 سالمه و در حالی ک دارم زیر فشار درس و کنکور جر میخورم...هم هوای مادرمو دارم هم هوای پدرمو و هم هوای خواهر ولی خودم سرم بی کلاه مونده....عادت ندارم با کسی دردو دل کنم....همش میریزم تو خودم و اینجا ک تونستم چن خط از حرفامو بنویسم سبکم کرد.....بچچه ها شما راکاری واسه حل این مشکلات ندارید؟؟
پاسخ ها
ملیکا
| |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
من ۱۳ سالمه بنظرم راه حل فقط و فقط بیخیالیه چون شما اگه خودتونو بکشید بازم به بحث های الکی ادامه میدن پس بهتره که بیخیال باشیم خواهرتو واقعا درک میکنم ولی فقط خدا به دادمون برسه کرونا هم باعث شده مدرسه هم که یکم حالمونو خوب میکرد هم تعطیل شد خدایا خودتبه دادمون برس
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
2
خدایا فقط کمک کن خواهش میکنیم کمک کن اینا بگذره
پاسخ ها
جوان ایرانی
| |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
پسر اینا تموم نمیشه یا باید ما تموم شیم یا باید باهاشون بسازیم.....وای لنتی دلم میخواد عین اصحاب کهف 300 سال بخوابم انقد خسته ام....مشکل خانوادمم هنوز همونه....حتی همین الان بحثشون شد یکیشون از خونه زد بیرون.....کنکورمو بدم میرم ی جایی ک دیگه نزدیکشون نباشم و تمام
پسر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
4
سلام ۱۶ سالمه و حسی که الان دارم تقریبا به همه ی دوستانی که نظر دادن شبیهه . از کوچیکی دعوا های بد و پر از تهدید های وحشتناک توی خونمون بوده و حتی با به بدنیا اومدن خواهرمم هم تموم نشده . الان هم ۷ سالشه نمیدونم حواسم به خواهرم باشه یا به این دوتا ...
فقط میتونم بگم امیدوارم یه روز تموم شه این رفتار های نکبت و خودمون مثل این ها نشیم ..
Melika
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
3
سلام منم زندگیم دقیقا عین شماست ولی چه میشه کرد
فرار کنیم کجا بریم فامیل خوب کجا بود که باهاش درد و دل کنیم فقط و فقط باید بسوزیم و بسازیم تا حداقل ۲۰ ساله بشیم بریم سفر ، با دوستا ، دانشگاه. شغل خوب و.. تا سرمون گرم شه
بخدا ارزش نداره پدر و مادری که به فکر ارامش بچه شون نیستن باید ولشون کرد وقتی اونها ارزشی برای قایل نیستن شمام بهشون اهمیت ندید و بیخیال باشید روزایی میاد که اونا بهتون نیاز پیدا میکنن ما الان تو سن پایین کاری ازمون بر نمیاد ))):
الوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
1
1
پدرو مادرم همیشه دعوا میکنن منو دادش تلاش میکنیم تا دعوا نکنند من الان ۹ سالمه الان با هم قهر هستند
گیتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
منم دوست دارم بمیرم اخه هر دودقیقه دوعوامیکنند بخدا افسرده شدم ازشوتا قیامت نمیبخشم پدرم رو
Nobody
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
4
جهنم کجاس؟اینجا...
همینجایی که من هستم...
مگه جهنم دیگه چجوری میتونه باشه؟...
دیگه برام مرده و زنده فرق نداره...
من خودمو بچه ی اونا نمیبینم...
فقد امیدوارم یروزی تاوان روح و روان داغونمو پس بدن فقد همین!
از خودکشی میترسم وگرنه الان یجا دیگه مث همینجا بودم...
کلاس اول تا شیشمم رتبه ی اول کلاس بودم ولی الان که نوجوون شدم خیلی حساس تر شدم و هیچکاری نمیتونم بکنم درطول روز.‌..
حتی دوروزه نخوابیدم...
چند ماهه قهرن و هردقیقه دعواس دقیقن هر دقیقه...
واقن نمیدونم چی بگم...فقد کاش تموم شم..همه چی تموم شه
من تموم شم
دیگه نا ندارم
حتی ی لحظه
پاسخ ها
محمد
| |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
منم مثل ت هم یه باهوشی که می‌تونست آینده دار باشه ولی با دعوای پدر مادرمون دیوونه و روانی شدیم دیگه فرقی برام نداره زنده باشم یا مرده
یوتیوبر بودم موفق شده بودم درآمد خیلی خوبی داشتم ولی پدر و مادرم با دعواهاشون نذاشتن آرامش داشته باشم نذاشتن ویدیو پر کنم و خلاصه این زندگی تموم شدس مهم اون دنیاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
مامانم و بابام خیلی وقت ها من رو دعوا میکنن من باید چکار کنم ؟؟؟
درسم رو میخونم ، خونه رو تمیز میکنم ، بعضی وقت ها هم ظرف ها رو میشورم !!!
لطفا بگید چیکار کنم که مامان و بابام من رو دعوا نکنن
ممنون
نتشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
1
2
اگر این دعواها بیش از پنج سال طول کشیده باشد بهترین گزینه تشویق پدر و مادر به طلاق است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
1
سلام دوستان
من مامان بابام همیشه دعوا میکنن
۱۲سالمه دوتا داداش دارم و یدونه خواهر
یکی از داداشام ۱۶ساله یکی ۶ساله خواهرم هم 2ساله
بابام هیچ وقت رو مامانم دست نمیکشید
البته جندین سال قبل کشیده بود الان حدود جهار پنچ سال بود که بابام رو مامانم دست نکشیده بود
نمیدونم چرا خدا مارو افرید چون ذلیم بشیم چون اعصبی بشیم بخدا من بهترین درس رو داشتم تو کشور هم تو ریاضی اول شدم ولی دوساله مه اومدیم اصفهان
بخدا قسم میخورم که مامان بایام هفته ای چهار بار دعوا میکنن ولی خب زود اشتی میکنن
این دفعه که امشب شد بابام رو مامانم دست کشید
بخدا سه بار تاحالا خواستم خودمو بکشم ولی فکر کنید من مامانم با یه تا بچه دوتاش کوچیک چیکار کنه
بخدا داغون شدم نمیدونم چرا خدا ما بچه ها رو افرید چه گناهی کردیم
ولی بهتون بگم من بهترین پدر دنیا زو دارم با اینکه نه سر کاره نه شریاط مالی خوبی داریم ولی بخدا تاحالا برام هیچی کم نذاشته تز همه چی لباس خوراکی..... همه چی
بهترین مادر درنیا رو هم دارم ولی همیشه فکر میکنم اگه مثلا مامان بابام بگن میخوایم طلاق بگیریم من چیکار منم چه خاکی بر سرم بریزم ث
بخدا من خانوادمو خیلی دوست دارم
داداشم میخواد امسال بره کلاس اول دلم براش میسوزه بگم امشب مثل چی گریه میکرد داداش بزرگم که مردیه خم گرسه میکرد خواهر کوچیکم خیلی گریه میکرد الهی بمیرم براشون
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
2
مامان بابای من زندگی خوبی داشتن تو ۱۴ سالی که من بودم ندیدع بودم باهم دعوا کنن اما الان به. دلیل دخالت خانواده هاشون خونمون اشوبه
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
3
من می خام فراموش کنم ولی ۱۲ دوا توی ۱روز
نیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
4
سلام من11سالمه و واقعا خسته شدم اونا اصلا باهم حرف نویزنن فقط بحث میکنن تاحالا ندیدم که بهم بگن دوست دارم یا هر جمله محبت امیز دیگه ای خشم بعد دعواشون و سر من بدبخت خالی میکنن خسته شدم دیگه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
2
9
سلام به خواهرا برادرای گلم ، سلام به روح الهی و ذات پاک تک تکتون
قربونتون برم ، عزیزای دلم ! اول بدونید نفسم از جای گرم بلند نمیشه و همین نیم ساعت پیش داد و فریاد پدر مادرم تو خونمون بلند بود . بیست و دو سالی که از خدا عمر گرفتم رو نود درصد خاطراتم از پدر مادرم خاطرات دعوا و جنگ کینه و حتی کتک کاری بوده! دو بار به چشم خودم هیز بودن پدرم رو دیدم از نزدیک و حتی تضمینی برای خیانت نکردنش تو مغزم ندارم ! پدرم داد و فریاد بلند و فحش و حتی منم کتک زده! مادرمم گریه و بی عقلی و جهالت و اتیش بیار معرکه !
منی که الان دارم براتون مینویسم گریه هامو کردم ، بغضامو قورت دادم، از فشار عصبی بالا اوردم و شب تا صب بار ها نخوابیدم .اما الان قوی ام!
روی سخن اولم با پدر مادراییه که بعید میدونم اونقدر شعور داشته باشن بیان تو چنین سایتی ولی اگه هستین بهتون میگم: لعنت خدا به شما! لعنت خدا به شما! لعنت خدا به شما! حق نداشتین بچه بیارین! وقتی بلد نیستین مهارت های زندگی و کنترل خشمو غلط اضافه کردین بچه اوردین !!!! والا که ملعونین! به خدا واگذارتون میکنم .
سخن دومم به خواهرا و برادرای گلمه :
عزیزای من ، سعی کنید حد الامکان از خونه دور شید! کلاسای مختلف برید ، سرکار برید، خونه پدربزرگتون زندگی کنید، دانشگاه شهرستان قبول شید ،،، مهاجرت کنید ،خلاصه که نمیدونم! یجوری از اون لجنزار دور شید
و کتاب پدر مادر های سمی رو حتما مطالعه کنید، دعوای پدر مادر شما به شما هیچ ربطی نداره ، اگه شما رو کشوندن وسط و خواستن قضاوت کنید، بهشون بگید مگه من مشاور خانواده ام؟ جلوشون سنگ باشید و بی احساس ، اونا باید از اینکه پدر مادر خیلی بدین خجالت زده باشن نه اینکه شما بخاطر اونا خجالت بکشید .
سعی کنید بفرستیدشون مشاوره و مطمئن باشید ‌طلاق بهتر از طلاق عاطفیه .
تو این دعوا ها حق با هیشکی نیست پس دنبال مقصر نگردین!
بفکر خودتون و ایندتون باشید، گریه کنید ، زخمی بشید، اما یا الله بگید و بلند شید!
اگر امکان رفتن از خونه رو ندارین هندزفری بذارید و خودتونو مشغول کنید!
مبادا تو دام محبتای الکی جنس مخالف بیفتید برای فرار از پدر مادر!
مبادا به فکر خودکشی بیفتید از شر پدر مادر بد !
من اونقدر از پدر مادرم بدم میاد که یکی از عکساشونو اتیش زدم و راستش خیلی حش خوبی بهم دست داد :)
چطور از رابطه جنسیشون و لذتاش یا خاطرات نامزدیشون نمیان براتون تعریف کنن اما شما رو سطل زباله ی دعوا هاشون و گوش مفت واسه درددلاشون میکنن!؟
عزیزای من ; درس بخونید ، مهارت یاد بگیرید، زبانای مختلف یاد بگیرید، ازواج کنید، و تحت نظر مشاوره باشید تا روح زیبا و الهیتون درمان شه ! و تمام سعیتون رو برای پدر مادر خوب بودن بکنید و تا مهارت های زندگی رو نیاموختین ازدواج نکنید و بچه دار نشید
پدر مادرای شما فقط راه ورود شما به دنیابودن و هیچ ربطی به شما ندارن
میدونم اشک تو چشاتونه، میدونم شاید کتک خوردین و بدنتون درد میکنه، میدونم شاید بغض تو گلوتونه، میدونم صدای داد و گریه تو گوشتونه، میدونم! میدونم!
اما!
پاشید و زنده گی کنید!
مادر شما خانم فاطمه زهرا و پدرتون علی (ع) !
پاشید !
یا الله
پاسخ ها
کامیاب
| |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
میدونی من فکر میکنم تو زندگی قبلمون در قالب همچین پدر مادر هایی بودیم
الان داریم تقاصشو پس میدیم.
یک تتلیتی هستم و اسممو ببخشید نمیگم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
1
من همیشه فکر میکردم فقط تو خوانواده ما دعوای شدید هست ولی نه اشتباه میکردم همین دیشب شدید ترین دعوای خوانوادم رو دیدم مامانم همه ظرفارو مینداخت میشکست بابام مبلا رو مینداخت زمین من باید چکار میکردم ما در حال رفتن مهمونی تو ماشین هم دعوا زیاد داشتیم ما بچه ها بین دعوا داریم بزرگ میشیم من ۱۲ سالمه از وقتی به دنیا اومدم قفط دعوا دعوا دعوا سر چیزای چرتو پرت توی سایتا خوندم که نباید نصیحت کنیم خب اگه نصیحت نکنیم چکار کنیم. من چندبار شده که میخواستم با این سن خودکشی کنم . مثلا یه بار رفتم لب بالکن وایسادم داداش کوچیکم اومد وگرنه به خدا مرده بودم من همتونو درک میکنم الکی نمیگم به خدا کاش خدا خودش کمک کنه به هممون من دیگه خسته شدم همینقدر زندگی بسه ممنون از همتون :'( :'( :'( :'(
جهنمی
|
Germany
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
3
سلام من یه دختر بدبختم که چارده سالمه
و دارم دیوونه میشم تو این خونه ی لنتی
انقد حساس شدم که حتی وقتی یکی راه میره یا درو میبنده قلبم میاد تو دهنم
خب مگ بیماری دارید وقتی مشکل دارید باهم بچه دار میشید
یکی به فکر من بدبخت نیست دیگه هیچکاری نمیتونم بکنم مغزم داره تحلیل میشه چرا خدامنو افریده اصن
مگ تو زندگی قبلیم چ گناهی کردم ک حالا باید اینجوری زجر بکشم
چرا همش دعوا دعوا دعوااا دعوای لعنتی
این دوتا همش ارزوی مرگ همو میکنن یکیشون کوتاه نمیاد به فکر منم نیس هیچکی
شبا تا صب بیدارم روزاعم میشینم رو مبل جلوشون ک دعوا نکنن
پس خودم چی
زندگی من چی میشه که همش باید بفکر این بی فکرا باشم ها؟
اخه اینم شد زندگی؟؟
به جایی رسیدم ک دلم میخواد یکی رو بزنم بکشم برم زندان ولی تو این خونه نباشم
به معنای واقعی دارم نابود میشم
نابود نابوددد نابود
هرکاری کردم که خدمو سرگرم کنم نمیشه
چجوری به خدا بفهمونم که من این زندگی لعنتیو نمیخام؟
پاسخ ها
کامیاب
| |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
اهمیت ندادن سخته،
ولی تنها حرکت و بهترین کاری که میتونی انجام بدی اینه که هیچ کاری نکنی.
بزار هرررررکاری میخوان بکنن، هر بلایی میخوان سر هم بیارن، به هیچ وجه جلوشو نگیر تو باعث این مشکلات نیستی پس دخالت نکن.
از اون محیط دور شو، برو بیرون، برو تو اتاقت هندزفری رو بزار تو گوشت با صدای بلند موزیک گوش کن، فرض کن دو تا غریبه دارن با هم دعوا میکنن. بعد دعوا هم اگه کسی کتک خورده، وسیله ای داغون شده پشیزی اهمیت نده چون خوب میشن و مجبور میشن یکی بهترشو بخرن. ( و فوقش دو روز غذا ندارین میری بیرون میخوری :))) )
گفتم اولش سخته برای هممون همینطوره، ولی کم کم برات عادی میشه طوری که از یه جایی به بعد از دعواهاشون خندت میگیره.
انقدر هم خودتو وابسته پدرومادرت ندون.
مهدیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
4
2
من انقدر خوش حالم که هیچ وقت پدرو مادرم دعوا نمیکنن همیشه دست همو میگیرن و همیشه هدیگرو بغل میکنن و هیچ وقت تنهایی جایی نمرین مواظب همن
پاسخ ها
منم دیگه
| |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
الان اومدی تو این سایت اینو میگی که بقیه ناراحت شن و حسرت بخورن؟خونوادت خوشحالن خب خوشبحالت چرا حال بقیه رو خراب میکنی
این سایت برای خونواده های مشکل داره اگه جزوش نیستی نظر نده ممنون
Sherlok Holmes
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
3
من دیگه خستم کمرم شکسته 14 سالمه ولی خواهر کوچیک دارم و ازش مراقبت میکنم مامانو بابام مدام دعوا میکنن همین الان دعوا بود اودم ببینم چی کار میتونم بکنم بابام بی دلیل دعوا میندازه مامانم همش زجر میکشه دارم ذره ذره میمیرم دارم زجر میکشم دلم میخواد خودکشی کنم تنهام خیلی تنهام تنها ترین دختر کره زمینم و بدتر اینکه کاری نمیتونم بکنم
پاسخ ها
گمنام
| |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
عزیزم تو تنها نیستی اره اگه خدایی نکرده پدرومادرت طلاق بگیرن ولی ازدواج کنی همش سر کوفت همسرت میشی بهترین راه اینه که با یه مشاور صحبت کنی و اینکه خودکشی رو از فکرت بیرون کن عزیزم
ترجیح میدم نگم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
0
3
سلام .
حالم خوب نیست همه نظرات رو خوندم و دیدم که خیلیا این مشکل رو دارن ولی معمولاً بیشتر این نظرات قدیمیه و خیلیاتون بزرگ شدین ولی من ۱۴ سالمه و هر روز پدر و مادرم دعوا می کنن هر هفته حداقل ۳ یا ۴ روز تو دعواییم اصلا آرامش ندارم
من دیگه زندگیمو قبول کردم می دونم آخرش بدبخت میشم و پدر و مادرم از هم جدا میشن هر چی می کنم جواب نمیده اصلا به فکر خودشان فقط هستند من روانی شدم می دونم آخرش جدا میشن و تنها می مونم و بدبخت میشم به آرزوهام نمی رسم یک انسان اضافه تو این دنیا برای همه میشم .
دعا کنید آرامش به زندگیم برگرده .
پاسخ ها
هعی
| |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
سلام عزیزم منم دقیقن شرایط تورو دارم ولی باید بدونی طلاق اصلن چیز بد و وحشتناکی نیست..اصلن از طلاق پدرومادرت نترس چون اینکه هرروز همش دعوا کنن خیلی بیشتر بهت اسیب میرسونه و افسرده میشی..پس جلوشونو نگیر
تنهاهم نمیشی..بعضی روزهای هفته با مادرت و بعضی روزهاهم با پدرت باارامش زندگی میکنی تازه زندگیتم از یکنواختی درمیاد ولی بجاش اون دوتا دیگ باهم روبرو نمیشن که هی بحوان دعوا کنن و اعصابت خورد شه..
من خودم دلم میخاد از هم جدا شن مامان بابام ولی نمیشن|:
مامانم میگه زندگی تورو خراب میکنم..ولی واقن زندگیم خراب نمیشه تازه بهترم میشه..
متاسفم از این طرز فکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
0
1
من الان 13سالمه پدرومادرم هرهفته دعوادارندهمش هم سرکارت عابربانک وپوله وقتی پدرم پول میگیره مادرم میره خرید خونه اماپدرم میگه توخیلی خرج میکنی من خیلی خسته شدم حالا تنها خوبی که داره اینکه وقتی بحث میکنن دیگه سکوت واینکه به هم فحش نمیدم بحث میکنن لطفا بگید چه کارکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
1
سلام
من تا الان واقعا احساس بدی داشتم چون فکر میکردم فقدر خانواده ی من دعوا میکنند(اونم نه خیلی شدید در حد بحث)اما با خواندن نظر ها فهمیدم که من تنها نیستم الان حس بهتری دارم
Army
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
1
راستش فقط اومدم یکم خدم و خالی کنم تمام‌این مدت همه چیم و تو خودم ریختم من ۱۳ سالمه یادم میاد وقتی بدنیا اومدم پدر مادرم هیچ مشکلی نداشتن ولی بزرگتر که شدم مشکلاتمون شروع شد پدرم جاش و از مادرم جدا کرد و 8 سالم بود که فهمیدم مادرم داره با صابخونه قبلیمون که الان دوست پدرم هست به پدرم خیانت میکنه سعی کردم به روش نیارم ولی همیشه عذابم میداد با اون یارو خوب بود ولی با پدرم دعوا میکرد پدرم هیچ اطلاعی نداره شایدم داره و به روی خدش نمیاره ولی میترسم به پدرم بگم چون خیلی سختی داره میکشه میترسم ولم کنه بره هروز خونمون دعوا بود تا جایی پیش رفت که مادرم با چاقو به دست پدرم صدمه زد ولی پدرم باز هیچی نگفت تا اردبیل رفتیم ولی انقدر طلاق طلاق کرد مادرم که سفر زهرمارمون شد وسط خیابون پیادمون کرد و گفت با وکیل بیایم دادگاه هیچ جارو نداشتیم بریم فقط ۱۱ سالم بود دو شبه کامل و توی پارک موندیم یادمه هرکسی رد میشد و نگاهمون میکرد و سر تکون میداد هر دیقه از خجالت دلم میخواست در برم و پشتم و نگاه نکنم ولی تحمل کردم تا این که مادرم اجازه داد توی خونه بمونیم خونمون و عوض کردیم دعواهاشون کمتر شده بود ولی مادرم باز شروع کرد طلاق میخواد چون پدرم مشکل مادرزادی داره نمیتونه درست راه بره پنج بار خودکشی ناموفق داشتم و همینطور سر هر دعواهاشون انقدر حساس شدم که بهم حمله عصبی دست میده راستش نمیدونم حق و به کی بدم مادرم قطعا یه نیازایی داشته و پدرم دیگ با پادرم رابطه ای نداشته بود پس یه جورایی به مادرم در این باره حق میدم ولی دلم برای پدرمم میسوزه چون هروز مجبورم گریه ها و شکستن غرورش و ببینم:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
1
1
خودکشی فایده نداره منم مامان بابام دعوا می کنن آهر خودکشی دعوای آن ها سر اینه که تقصیر تو بود تو شروع کردی که این کار را کنه
النا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
2
منم خسته شدم هر روز بهم قول میدین با هم دعوا نکند یک هفته خوبن یک هفته بدن هر روز بهم میگین ما داریم زندگی میکنیم فقط بخاطر شمای ابجیم هر روز گریه می‌کنه منم داد میزنم جلوش اگه بخاطر ما داریم زندگی میکنین الهی من بمیرم فقط شما باهم دعوا نکنید من ۱۰ سالمه
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
6
به خدا من خسته شدم دیگه
فقط 14 سالمه و شاهد دعواهای وحشتناک پدر و مادرم واسه چیزای احمقانه هستم.. واقعا احمقانه!
مثلا یه روز مونده به شروع مدرسه و اونا سر اینکه کی بره کتابای منو تحویل بگیره از مدرسه، جنگ جهانی به پا میشه و بعد همه عقده ها و درد روزگارو سر هم خالی میکنن
بدترین خاطراتو با خانوادم دارم.. هیچ وقت یادم نمیره.. شب عید یا شب یلدا که همه به فکر خوش گذرونین مادر و پدرم دعوا میکنن و من و خواهرم تو اتاق فقط گریه میکنیم.. گاخی استوریای دوستامو از اون شبا میبینم که چقدر خوشن واقعا حسودیم میشه
حتی یه ذره هم به آسایشم اهمیت نمیدن.. نمیدونن چقدر آسیب میزنن
یه روزایی با یکی از دوستام در مورد خانوادم میگفتم.. خیلی بهم ارامش میداد با اینکه چیزی نمیگفت. وقتی دعوا میشد میرفتم پیش اون ولی حالا دیگه رابطمون قطع شد. ولی هیچ وقت پیشنهادی که بهم دادو یادم نمیره و میخوام به شما هم بگم.. سادس
در اتاقتونو ببندین و یه هندزفری بزارین تو گوشتون و با صدای بلند اهنگ گوش بدین و عین خیالتونم نیست اونطرف در داره چه اتفاقایی میفته..
راستی برای اونایی که نگران دعوای خانوادشونن و دلشون نمیاد بخواطر اونا به سمت هدفاشون برن باید بگم مگه اونا اهمیتی به شما دادن؟! نه و فقط کار خودشونو کردن.. دعوا دعواـ. پس شما هم کار خودتونو کنین
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
دقیقا منم مثل تو ام
ابوالفضل
|
Netherlands
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
3
1
سلام به همه
نمیدونم شماها چرا اینقدر ناراحتید ؟
تمام این روش های که دوستان عزیزم گفتند رو بزارید کنار
این رو که به شما میگم عمل کنید،به درجات عالیه می‌رسید
تقوا،تقوا،انجام واجبات،نماز اول وقت،نماز شب و انجام مستحبات
باور کنید طوری به خدا نزدیک می‌شید که لذت و عذاب های دنیوی رو اندازه پوست آدامسی اهمیت نمیدید،لذتی که با خدا بودن رو داره تمام تلخی های زندگی رو پاک میکنم
منظورم این نیست که هی استوری کنید حسبی الله
Tara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
1
پدرو مادرم دعوا های بدی میکنند که تا کل اپارتمان صداشون میاد منم خو همیشی جاقو به دستم اخه بعضی وقتا میخوان همو بکشن اونا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
3
منم همین مشکلات رو دارم نمیدونم باید چه کار کنم به همسن هام حسودیم میشه همش میگم خوش به حالشون:(((
من چه گناهی کردم مگه/:
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
1
من خسته شدم خیلی خیلی خیلی
اما خب دوستان خودکشی راه چاره نیست ادم هزارتا امید و ارزو برا ایندش داره
ولی اخه مگه ما چه گناهی کردیم که این وضعمونه :((((((
حتی به این فکر نمیکنن که چه کار کنن مشکلشون حل شه فقط به این فکر میکنن یه جواب دندان شکن به هم بدن یه چیزی بگن بسوزه ابروش بره و اینا
حتی الانم دارن دعوا میکنن
یعنی از یک سال که 365 روزه اینا 361 روزشو دعوا دارن اینایی که باهم دعوا میکنن عقل هم ندارن
نمیفهمن هم زندگی خودشونو سیاه میکنن هم زندگی بچه های بدبخت بی گنهاهشونو
مشکل اینارو بهترین مشاور خاور میانه هم نمیتونه حل کنه:/
عشقمه مرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
3
ما کودکان بدبخت نوجوان براچی اومدیم تو زندگی فقط برای بدبختی کشیدن خون ریزی دعوا داد جیغ طلاق از این جور چیزا هرشب دارم چکار کنم خودمو بکشم خوبه آخرش چی بهم میرسه؟ از زندگی نا امید شدم از یه طرف میگم از خونه برم نگرانه مامانو خواهر برادرام میشم بابام یه کاریشون کنه حالا نوبت منم میشه بابامو بندازم تو بهزیستی بیام که بفهمه خون ریختن و زدن راهش نیست میگن برید به مشاوره مدرستون بگید برم بگم آبروم میره به فامیلامون بگم به کی بگم کسی میفهمه یا فقط میگن ولش کن درک نمیکنن یه جواب میدن توهم همینطوری همتون رو درک میکنم جز اونی که زندگی شادابی داره هرشب میگم بزار برم خودکشی کنم ولی گناه کبیره به قرآن اگه گناه نبود سر خودمو تیکه تیکه میکردم ریدم تو این وضی فحش میدم چون کسی درکم نمیکنه چون بیهوده هستم تا ۱۰ سال دیگه چجوری دووم بیارم بیشتر ۱۵ سال دیگه خدا کمک لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا امشب آرزوم مرگ میشه بخوابم دیگه بیدار نشم حاظر به هرجوری مرگی هستم ای خدا ریدم تو این زندگی ۱۳ سالمه دوستان همدردی کنید
افسرده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
4
من ۱۴سالمه وقتی ده سالم بود ۸ماه نیمه شب وقتی منو خواهرام خوابیم میزن تو حیاط دعوا میکنن البته من به مادرم اعتماد دارم مدیونم کاری نکرده الان سه ساله مادرم خونه پدرشه مادرم دختر عمو پدرمه



بابا اخه دوست نداشتی چرا زن گرفتی الان یادت اومد مناسب هم نیستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
2
2
سلام

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
2
همه ی پیام هاتونو خوندم
منم یه دختر 15 ساله هستم و از وقتی که خودمو شناختم همش دعوا... واقعا دیگه خسته شدم دیگه تا خره خرم رسیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
2
همه ی پیام هاتونو خوندم
منم یه دختر 15 ساله هستم و از وقتی که خودمو شناختم همش دعوا... واقعا دیگه خسته شدم دیگه تا خره خرم رسیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
2
من دختر ۱۴ ساله ام
چند وقته پدر و مادرم با هم بد شدن چون بابام یک مقدار درونگرا و اینکه با داییم الان دوساله که به هم سلام نمی کنند . بابام میگه چرا خونه من نمیاد .
مامان و بابام یک مقدار حرف به هم میزنند و بار هم می کنند بعد کلا سکوت . با من و خواهر ۴ سالم خوبن هر دو اما با هم حرف نمی زنن.
چند وقته که فهمیدم مامانم با اس ام اس به بابام میگه که چند روز خونه نیاد و بی دردسر از هم جدا شن . مامانم با خالم حرف میزنه من می فهمم الان هم فهمیدم مامانم می خواد فردا صبح بره یک کارایی بکنه. و نمی خواد تا فردا بابام خبر دار بشه . به مامانم که میگم کتمان می کنه . همش دلم می خواد گریه کنم اما نمی تونم . مادرم میگه دیگه نمیتونم تو صورت بابات نگاه کنم . بهشون می گم که نباید اینا رو به من بگن چون اعصابم خورد شده . بسیار آدم شادی هستم ولی دارم افسرده می شم همش یک بغض توی گلومه .
تورو خدا کمکم کنید یک کاری کنم
whsh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
4
سلام هممون مثل همیم کسی تجربه داشته کمک کنه
میشه مگ دوری کرد وقتی جلو چشمات مادرت کتک بخوره
فحش رکیک هر روووز هر ثانیه تو خونه هست
کجا بری بیرون؟ بیرون میری استرس داری نکشن همو
من برادر کوچک ترم دارم نمیدونم واقعا چیکار کنم دوست دارم همه چی تموم شه کاش طلاق بگیرن ک نمیگیزن دوست داره دعوا کنه پدر میگ طلاق نه و همش دعوا
شعور هیچ پدر مادری نمیرسه بیاد تو این سایت بخونه
ک کاش بخونن که بگم تف تو ذاتتون هیچ وقت نمیبخشمتون
ببین چیکار کردین ب فکر فرار از خونه و .. افتادم ولی با این اوضاع گرونی چطوری باید برمیام از پس خودم
فقط یه راه حل بهم بگین اگه تجربه داشتین حتی بیشتر خاستین حرف بزنین ایدی چیزی بگین پیام بدهم بهتون واقعا از استرس کل موهام ریخته واقعا کل موهام کوچکترین اسیبشون موهام بود فرق سرم خالی شده بغلاش چ غلطی کنم نمیدونم
پاسخ ها
کامیاب
| |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
تو نه باعث شنیده شدن فحش های رکیکی، نه مسئول سالم نگه داشتن مادر و برادرت! میدونی این چیزا گفتنش خیلی سادست، دونستنش رو هم همه میدونیم، ولی به وقتش دستو پای هممون شل میشه و نمیتونیم جلوی خودمونو نگه داریم!
یه نمونه از وضعیت خودم مثلا هنوز که هنوزه تو حموم یه صدای ناهنجاری که میشنوم میترسم نکنه دعوا و کتک کاری باشه و نگران میشم!
تمام سعیمو میکنم به یه نقطه ای برسم، مهارتی هست که وقتی بدستش بیاری همه چی برات بی اهمیت میشه.
رسیدن به این توانایی رو برای همه شما آرزومندم.
هلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
1
3
سلام من یه پدر مادر خوبی دارم ولی بصی اقات باهم دعوا میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
0
3
وقتی جلوی چشمت مادرت کتک بخوره مجبوری دخالت کنی
وقتی خودت از بچه کی از همون آدم کتک می خوردی نمی تونی حق رو به پدر بدی الان یه چند ساله من دخالت می کنم دعوا ها از هر روز به شیش ماه یک بار رسیده به نظر من دخالت کردن بهترین چیزه
یه بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
4
والدین من هم دعوا شدید میکنن ، من یه پسرم 12 ساله ، بابام سلامت روان نداره ولی همیشه حق با مامانمه، مامان من یه آدم بدبخت صبح تا شب باید کار کنه ظرف بشوره بابا گه منم استراحت کنه . به نظر من برای بالا 12 سل ها مخصوصا پسرا خیلی خوبه که دخالت بکنن تا غیرت خودشون رو نشون بدن و نزارن یه زن بیگناه آسیب ببینه ، من جدیدا این جور مواقع جلو بابام در میام و نمیترسم، چون نهایتا میخواد منو بکشه و ترسی از کتک ندارم ، حتی اگه مجبور بشم بابام رو میزنم چون نمیخوام یه روانی مامان بیچارم رو کتک بزنه و اذیتش کنه ، بابام فک میکنه میشه احساس من و داداشم رو با پول بخره ولی نمی دونه بعضی چیزا خیلی گرون ترن و قیمتی ندارن ، نظر شما چیه من باید چکار کنم؟
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
3
مامان بابای من هر روز دعوا میکنن یعنی بدون دعوا روزشون شب نمیشه
بابام که اصلا کوتاه نمیاد
اما مادرم کاری به بابام نداره
ولی من جرعت اینکه روبه روی بابام بایستم وبگم حق با ماما نمه ندارم
چون بابام بیش از حد عصبی هست درضمن یه بار پشت مامانم در اومدم اما بابام انقدر تو سری بهم زد که میگفت از صبح تا شب کار میکنم بعد میام خونه جوابم اینه تا ۱ سال اینو بهم تو سری میزد
چیکار کنم دیگه خسته شدم ۱۳ سال بیشتر ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
دوستانی که اینجور مشکلات رو دارن شاید اگه با یه مشاور معتبر صحبت کنن حالشون بهتر بشه و راحت تر بتونن کنار بیان... م
بدون نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
0
3
خیلی چرته زندگی ننه بابای من قدیما که 7.8 سالم بود خیلی دعوا داشتن------کم کم به مرور زمان این دعوا ها کم شد الان14 سالمه توی مدرسه غی دولتی درس میخونم نفرات برتر هستم به سختی درس می خونم علاقه ای ندارم ولی به خواطر این که یه روز شغل خوب پیدا کنم عذاب می کشم-----دیروز باهم دعوا کرده بودن می دونین سر چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! سر یه جوک و لطیفه که توی اینستاگرام هست اخرش کشید به دعوای بزرگ.... وقتی همدیگرو می بینن فحش و ناسزا می گن به هم----ولی همدیگه رو کتک نمی زنن نکته مثبت دعوای ما همینه---اخیش توم خالی شد:)
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
1
من مامان و بابام با هم مشکل دارن مطمعنم تقصیر بابام و الان مامانم قهر کرده رفته خونه خالم مامانم آدم آرومیه ولی بابام ن الان ب من بگید چیکار کنم من حتی متنفر شدم از بابام الان تو خونه پیش اونم دوست دارم ک مامانم خوشحال کنم و کاری کنم رابطشون خوب بشه
سارینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
0
3
منم ۱۱ سالمه و از دعوا می ترسم اگر پدر و مادرم با هم دعوا می کنن من گریه ام می گیره و تمام بدم می لرزه از دعوا ترس زیادی دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
3
من الان روز تولدمخ و هیچکس یادش نیست تازه کادو تولدم هم دعوا الان ساعت سه نصف شبه
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
2
من بابام مامانمو جلو یکی دیگه خورد می کنه بعدش فرداش بخاطر اینکه کنتر ل و ازش گرفتیم ما رو نصیحت می کنه منم نمی تونم تحمل کنم جوابشو میدم که چرا دیروز اینکار کرده به من میگه به تو ربطی نداره
پاسخ ها
هانیه
| |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
والا منم همینم
واقعا خسته شدم
وقتی فهمیدم تنها نیستم یه کم دلم گرم شد
امیدوارم تو هیچ خونه ای دعوا نباشه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
1
منم دیگه از دست مامان و بابا خسته شدم چی کار کنم
برام دعا کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار