چرا این زن پاکستانی از زباله ها خانه می سازد؟
کد خبر: ۷۴۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
زنی که عمرش را به فقیران هدیه می دهد؛
او ۶۲ سال سن دارد و می توان گفت که تقریبا تمام زندگی و عمر خود را وقف ساختن سرپناه برای فقرا کرده است. او نمی خواهد دست از کار داوطلبانه ایی بکشد که خود آغازگرش بوده است.
زن پاکستانی زندگی اش را وقف فقرا کرده است+ تصاویراختصاصی «تابناک با تو»؛ خانم "نرگس لطیف" یک زن پاکستانی است و در شهر کراچی بزرگترین شهر پاکستان زندگی می کند. او ۶۲ سال سن دارد و می توان گفت که تقریبا تمام زندگی و عمر خود را وقف ساختن سرپناه برای فقرا کرده است. او نمی خواهد دست از کار داوطلبانه ای بکشد که خود آغازگرش بوده است.

نرگس لطیف زباله های صنعتی را پس از بازیافت به خانه و اثاث هایی برای افراد بی سرپناه و زاغه نشینان تبدیل می کند.

در پاکستان ۵ هزار کارگاه تولیدی وجود دارد که روزانه چندین تن از باقی مانده ی خود را دور می ریزند و حتی برخی از آنها را به آتش می کشند که علاوه بر هدر رفت برخی مواد قابل استفاده ی تولیدی و بازیافتی، باعث آلودگی محیط زیست و طبیعت می شوند.

نرگس می گوید:

"همیشه به فکر بازیافت و ساختن چیزی هستم که به دردِ انسانیت بخورد، کار آسانی نبوده، از بانک ها وام گرفته ام، از مردم پول و صدقه جمع کرده ام تا بتوانم کار خیری که زندگی ام را به پایش گذاشته ام ادامه بدهم. تعداد کسانی که کار را با من شروع کردند ۷۰ نفر بودند، اما به دلیل کمبود منابع مالی امروز به هفت نفر کاهش یافته ایم."
 
نرگس‌ لطيف بيش از ۵ دهه است با تشكيل ان.جی.اُ توانسته زباله‌هاي خشک را به خانه‌های کوچک در ابعاد واقعی تبدیل كند. نام نرگس‌ لطيف پس از زلزله سال ۲۰۰۵ پاكستان شناخته شد و مطرح گردید، زيرا او با زباله های بازیافتی نزدیک به ۲۰۰ خانه قابل سكونت برای بی خانمان‌های حاصل از وقوع زلزله ساخت.
 
نرگس لطیف اهل کراچی پاکستان است و در آنجا زندگی می کند
نرگس لطیف اهل کراچی پاکستان است و در آنجا زندگی می کند
او از زباله خانه می سازد
او از زباله خانه می سازد
نرگس لطیف همه عمر خود را وقف فعالیت‌های
نرگس لطیف همه عمر خود را وقف فعالیت‌های "ریسایکلینگ" نموده و با استفاده از ده‌ها خروار اجناس بی‌ارزش‌، اشغال‌ و زباله‌‌جات منازل و کارگاه های صنعتی شهر کراچی، اشیا و اجناس جدید و با ارزشی ساخته است
مواد اولیه آنها  زباله ها و دور ریخت ۵ هزار کارگاه است
مواد اولیه آنها زباله ها و دور ریخت ۵ هزار کارگاه است
لطیف نزدیک به پنجاه سال است که این کار را انجام می دهد، یعنی تقریبا تمام زندگی اش را
لطیف نزدیک به پنجاه سال است که این کار را انجام می دهد، یعنی تقریبا تمام زندگی اش را
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
3
چون به سالن نگه داشتن و پاكيزگي طبيعت اهميت مي دهد و در راه متمدن شدن دارد گام بر مي دارد دارد از زباله ها خانه مي سازد و ايطوري طبيعت را از آلودگي و فساد و نابودي تا حدودي نجات مي دهد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار