با زنان خبرساز جهان آشنا شوید
کد خبر: ۷۳۴۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
در دهه های اخیر، زنان در توسعه سیاسی و مسئولیت های مختلف تلاش زیادی کرده اند و به همین خاطر در کانون توجه رسانه ها و مردم جهان قرار گرفته اند. آنها در سیاست و فعالیت های اقتصادی و امور خیریه، فعالیت های بزرگ و خوبی داشته و بین مردم محبوب شده اند.
زنان خبر ساز جهانبه گزارش «تابناک با تو»؛ در دهه های اخیر، زنان در توسعه سیاسی و مسئولیت های مختلف تلاش زیادی کرده اند و به همین خاطر در کانون توجه رسانه ها و مردم جهان قرار گرفته اند. آنها در سیاست و فعالیت های اقتصادی و امور خیریه، فعالیت های بزرگ و خوبی داشته و بین مردم محبوب شده اند.
 
 
آخرین زن خبرساز جهان، بریژیت ماکرون، بانوی اول فرانسه است که 24 سال از همسر خود بزرگ تر است.
 
برژیت مکرون، همسر امانوئل مکرون، رئیس جمهور جدید فرانسه است و با مشارکت خود در تیم انتخاباتی او، نقشی مهم در پیروزی مکرون در انتخابات فرانسه داشت. او ۶۴ سال سن دارد و نزدیکترین مشاور مکرون است. متن سخنرانی همسرش را ویرایش می‌کند، برنامه کاری او را تنظیم می‌کند و راهنمای همسرش در سخنرانی‌ها و مراسم گوناگون است. برژیت مکرون بر آن است تا نقش بانوی اول را از نو تعریف کند.
 
زنان خبر ساز جهان
 
برژیت ماری کلاد تروینو مکرون ۲۴ سال از همسر خود، امانوئل مکرون مسن‌تر است. او زمانی معلم مکرون در شهر آمی‌یان واقع در شمال فرانسه بود. امانوئل مکرون برای ادامه تحصیل به پاریس رفت و پس از اصرار و پافشاری‌های زیاد او، برژیت تن به ازدواج با او داد. این دو در سال ۲۰۰۷ با هم ازدواج کردند. برژیت سه فرزند از همسر پیشین خود و ۷ نوه دارد.
 
زنان خبر ساز جهان
 
ملانیا ترامپ نیز در کارزار انتخاباتی آمریکا بارها در دفاع از همسر خود پا به میدان نهاد. از آن جمله بود سخنرانی جنجالی او که از روی سخنرانی بانوی اول پیشین آمریکا، میشل اوباما، کپی‌برداری شده بود. او زاده اسلوونی است و پیش از این به عنوان مانکن فعالیت داشته است. ملانیا همسر سوم دونالد ترامپ است و ۲۴ سال جوان‌تر از او. اختلاف سنی این دو شبیه اختلاف سنی برژیت و امانوئل مکرون است.
 
زنان خبر ساز جهان

سال ۲۰۰۹ بود که میشل اوباما به عنوان نخستین بانوی اول سیاهپوست تاریخ آمریکا پا به کاخ سفید گذاشت. دانش‌آموخته رشته حقوق پرینستون و هاروارد است. او را نه تنها برای کارنامه درخشانش تحسین می‌کنند، بلکه برای رفتار شایسته‌اش. او باراک اوباما را در بسیاری از مراسم رسمی همراهی کرده است. عکس حاضر تصویرگر فعالیت او در باغ کاخ سفید است. کاری برخاسته از ابتکار و همت او.
 
زنان خبر ساز جهان

هیلاری کلینتون دو بار تلاش کرده بود تا به عنوان رئیس جمهور وارد کاخ سفید شود. هر دو تلاش نافرجام ماند؛ تلاشی در این راستا که برای نخستین بار یک زن به مقام ریاست جمهوری آمریکا برسد. هیلاری به عنوان بانوی اول آمریکا در فاصله زمانی ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ نقشی فعال در سیاست آمریکا داشت و از او به عنوان معاون پنهانی رئیس جمهور یاد می‌شود.
 
زنان خبر ساز جهان 
 
رانیا عبدالله همسر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن است. او به علت فعالیت‌های اجتماعی‌اش بارها مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است. رانیا در تظاهراتی که علیه داعش برپا شده بود، شرکت کرد و به دیدار پناهجویان سوری در یونان رفت. او به پاس فعالیت‌های اجتماعی‌اش در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت جایزه والتر راتناو توسط صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل شد.
 
زنان خبر ساز جهان
 
او ملکه سوازیلند است. اما یکی از ۱۵ همسر پادشاه این کشور. در سفرهای رسمی، لامبی‌کیزا بیش از سایر همسران مسواتی، او را همراهی می‌کند. در سوازیلند، ملکه لامبی‌کیزا یکی از فعالانی است که علیه بیماری ایدز مبارزه می‌کنند.
 
زنان خبر ساز جهان
 
ژاکلین کندی در سال ۱۹۲۹ متولد شد. او که فرانسوی‌تبار است در سال ۱۹۵۳ با جان اف‌ کندی ازدواج کرد و این دو همچون یک زوج رویایی وارد کاخ سفید شدند. حکایت زندگی این‌ دو تا همین امروز نیز از موضوعات جذاب فیلم‌های مستند و گزارش‌های رسانه‌هاست. ژاکلین کندی به خاطر توجه‌اش به مد، همواره سمبل یک زن شیک و خوش‌پوش بوده است. ژاکلین کندی در سال ۱۹۹۴ درگذشت.

زنان خبر ساز جهان
 
منبع: عصر ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
11
21
از شیر زنان این مرز و بوم هیچ نگفتید ! افسوس و بسی تاسف !!1
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
3
4
شما از این شیر زنان مرز و بوم بگو خب که دنیا را تکان دادند. ما منتظریم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار