طرز تهیه کوفته برنجی دانگو
کد خبر: ۷۱۴۹۴
تاریخ انتشار: 2017 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کوفته برنجی بخشی از فرهنگ غذایی ملت ژاپن است و از سالها قبل جشنواره ای در ژاپن برای این اسنک نام گذاری و به مناسبت فصل خرمن در اوایل پاییز با نام فستیوال ماه بر پا میشود.
طرز تهیه کوفته برنجی دانگو
کوفته برنجی بخشی از فرهنگ غذایی ملت ژاپن است و از سالها قبل جشنواره ای در ژاپن برای این اسنک نام گذاری و به مناسبت فصل خرمن در اوایل پاییز با نام فستیوال ماه بر پا میشود. در این جشنواره میتوان انواع مختلف کیک برنجی یا دانگو با اشکال و با تزیین های متنوعی را مشاهده کرد. نوعی از کوفته برنجی را با قالب های مخصوصی تهیه میکنند که نام این روز را بر خود دارد و در پست های دیگر به آن خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه کوفته برنجی دانگو :
یک پیمانه آرد برنج بسیار نرم ( بهتر است از برنج  تازه و نیم دانه تهیه شود که چسبندگی بیشتری داشته باشد . )
3/4 پیمانه آب ولرم

برای تهیه سس شیرین :
یک و 3/4 پیمانه آب
نصف پیمانه شکر معمولی یا شکر سرخ
2 ق غ سس سویا ( بدون نمک یا شیرین )
نشاسته سیب زمینی یا هر نشاسته دیگر یک و 1/2 ق غذاخوری
یک و 1/2 ق آب
سیخ های چوبی نازک
 
طرز تهیه کوفته برنجی دانگو
 
طرز تهیه :

 ابتدا آرد نرم برنج و آب را با هم مخلوط کنید و از آن یک گلوله خمیر تهیه کنید که به دست نمی چسبد . اکنون از آن قلقلی های کوچکی درست کنید . این قلقلی های برنج را با روش بخار پز به مدت 10 دقیقه بپزید . سپس اجازه دهید خنک شوند . بعد  3 تا 4 قلقلی به هر سیخ بکشید . شکر و سویا و آب مواد سس را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بجوش آورید .  آب سرد و نشاسته را نیز جداگانه در ظرفی دیگر با هم مخلوط کنید . اکنون مایه نشاسته را به سس روی حرارت اضافه کنید و با حرارت ملایم هم بزنید و اجازه دهید غلیظ شود . .سیخ های کوفته برنجی را داخل ظرف مناسبی قرار دهید و از سس روی آن بریزید .

کوفته برنجی دانگو بدون سیخ و حتی غیر شیرین هم تهیه و یا Red Bean paste خمیر لوبیا قرمز و یا سس های غیر شیرین دیگر مانند ارده تیره رنگ ( کنجد بوداده و آسیاب شده ) نیز صرف میشود  . از آرد سیب زمینی و سویای بوداده هم استفاده میشود که کوفته آنها هم نامی دیگر دارد .

روی کوفته ها را با گردو و بادام های خرد شده و کوفته ها را میان پر هم درست میکنند .از خمیر لوبیا قرمز و سیب زمینی بنفش  Potato  و مواد دیگر داخل آن قرار داده و قلقلی میکنند .

نوعی از آن با خمیر لوبیا پر میشود و روی آن را داخل کنجد آغشته میکنند . نام آن goma dango خوانده میشود .

به کوفته هایی که با سس غلیظ سرو شود میتاراشی Mitarashi  و به کوفته های سیخی کوشی Kushi dango گفته میشود .
چوب استیک غذاخوری ژاپنی یا چینی Chopsticks

گاهی کوفته های برنجی را میان جلبک دریایی و یا نوعی برگ پهن بامبو به نام ساسا  Sasa  می پیچیند و سرو میکنند.
 
مجله آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار