شکار جالب بوفالوها در آمریکای شمالی ماقبل تاریخ
کد خبر: ۷۰۸۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 21    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
برای هزاران سال بومیان آمریکای شمالی بوفالوها را شکار می کردند. این مردم کاملا به این حیوان برای زندگیشان وابسته بودند باتوجه به لباس، پناهگاه و لوازم خواب و گوشت زیادی که از لاشه آن ها ممکن می شد. از مو و دم آن ها برای ساخت طناب و از ماهیچه های آن ها هم برای ساخت نخ، چسب و زه کمان استفاده می شد درحالیکه استخوان ها و شاخ ها برای ابزارهای متنوع برای مصارف روزمره استفاده می شدند. با برنامه ریزی و سازماندهی ماهرانه و مقداری شانس، شکارچیان ماقبل تاریخ می توانستند ده ها و یا حتی صدها حیوان را در آن زمان با استفاده از اسلحه های محدود و یا حتی بدون اسلحه بکشند.

یکی از این روش های پیچیده که توسط مردم بومی برای کشتن بوفالو استفاده می شد، روش پرش بوفالو بود، که گله بوفالوها به سمت یک صخره بلند هدایت می شدند و از آنجا پریده و می مردند. فریب این حیوانات به سوی صخره و ترساندن آن ها به اندازه کافی که موجب فرار و در نهایت سقوط مرگبارشان شود تلاشی طاقت فرسا بود که به برنامه ریزی دقیق نیاز داشت اما پاداش بزرگی هم داشت. یک پرش می توانست غذا و لباس کل دهکده را برای ماه ها تامین کند.
 
اولین کار پیدا کردن صخره مناسب بود. بهترین مکان های پرش آن هایی بودند که با یک مرتع خوب آغاز می شدند و کم کم به سمت پایین شیب گرفته و به یک لبه و پرتگاه باارتفاع 6 متر یا بیشتر می رسیدند. وقتی چنین صخره ای پیدا شد، مردم بومی صحنه را آماده می کردند، ستون های سنگی بزرگ و تنه درختان را به شکل «V» می چیده و گذرگاهی درست می کردند که به پرتگاه ختم می شد. یک نفر خود را در پوشش بوفالو پنهان می کرد و تلاش می کرد گله را به سوی ورودی پرتگاه هدایت کند. این فرد اغلب صدای آن ها را در می آورد تا توجه گله را جلب کند و سپس شروع به حرکت به سمت صخره می کرد. وقتی بوفالوها نزدیک می شدند شکارچیان دیگر از پشت سنگ ها فریاد زده و سعی در ترساندن آن ها داشتند. وقتی بوفالوها به پرتگاه می رسیدند سعی می کردند سرعت خود را کم و متوقف شوند اما فشاری که از سوی گله پشتشان به آن ها وارد می شد باعث می شد سقوط کنند. این روش شکار 12000 سال پیش آغاز شد و تا 1500 میلادی هم استفاده می شد، یعنی تا زمانی که اسب ها معرفی شدند. استفاده از اسب ها و ابزارهای بهتر شکار به شکارچیان اجازه می داد گله بوفالو را دنبال کنند و تمام سال گوشت تازه داشته باشند. تصاویری از این روش جالب و مکان های تاریخی شکار بوفالو را در این مطلب مشاهده می کنید.
 
بوفالو 
 
بوفالو 
 
بوفالو 
 
بوفالو 
 
بوفالو 
 
بوفالو 
 
بوفالو 
 
بوفالو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
19
4
چه وحشیانه
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
18
4
عجب نامردایی بودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
3
3
البته اسب در قاره آمریکا تا قبل از هجوم سفیدپوستان وجود نداشت
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
19
وحشیانه؟؟!!!خودتون رو بزارین جای انسانهای ماقبل تاریخ،بخاطر حیات و زنده ماندن و تامین خورد و خوراک اولیه زندگی و دیگر مایحتاج لازم،بنظر ضروری میومده اینکار.الان در خیلی از کشورها و در عصر تمدن انسانها بجان هم افتاده اند و همدیگر رو میکشند.این خیلی وحشیانه تره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
7
این عمل وحشیانه نیست ،قانون بقاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
1
1
سفید پوستها همه بوفالوها را با تفنگ قتل عام کردن بخاطر فقط پوستشان ولی این سرخ پوستها بخاطر غذا و بقای زندگی شکار می کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار