عراق اجازه تردد به زائران ایرانی را نمی‌دهد
کد خبر: ۶۸۶۵۶
تاریخ انتشار: 2017 March 28    -    ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
به گفته برخی مسافرانی که برای سفر به عتبات، به مرز چذابه رفته‌اند، از صبح امروز (هشتم فروردین‌ماه) به‌دلیل تغییرات عوارض عراق، اجازه تردد به زائران داده نشده است. این مشکل در مرزهای شلمچه و مهران نیز وجود دارد.

هفت کاروان زیارتی در مرز چذابه، بیش از ۲۰ کاروان در مرز شلمچه و بیش از ۶۰ کاروان در مرز مهران و ۱۵ کاروان نیز در فرودگاه تهران از صبح امروز سرگردان شده‌اند.

امیرغلام علی‌پور، یکی از زائرانی که امروز در مرز چذابه با این مشکل مواجه شد، به خبرنگار ایسنا گفت: زائران حسینی که از صبح امروز (هشتم فروردین‌ماه) در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران متوقف شده‌اند، همچنان بدون هیچ امکاناتی و حتی بدون آب آشامیدنی، سرگردان هستند و حق عبور از مرز و ورود به کشور عراق را ندارند.

او ادامه داد: با وجود این‌که برای هر نفر، حدود ۹۳۷ هزار تومان واریز کرده‌ایم، ولی طبق آنچه شنیده‌ایم، شرکت مسافرتی ایرانی مبلغ تعیین‌شده را برای شرکت عراقی واریز نکرده است.

در همین زمینه، ناصر حویزاوی - مدیرکل حج و زیارت خوزستان - درباره دلیل ایجاد شدن این مشکل به خبرنگار ایسنا گفت: اختلاف نظری بین وزارت داخلی عراق و سازمان گردشگری عراق ایجاد شده است که هیچ ربطی به ایران ندارد.

او ادامه داد: از سوی ایران، همه عوارض پرداخت شده است. مشکل در مرز مهران نیز حل شده و امروز مشکل در مرزهای دیگر نیز حل می‌شود و زائران به عراق اعزام می‌شوند.

حویزاوی افزود: اگر مشکل پیش‌آمده امروز رفع نشود، تدارکات لازم برای رفع نیازمندی‌های زائران در مرز، در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این مورد نیست.  
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار