تبدیل آلودگی هوا به جوهری برای خلق آثار هنری
کد خبر: ۶۶۲۸۶
تاریخ انتشار: 2017 March 05    -    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
مبتکران در این آزمایشگاه، وسیله ای را ابداع کرده اند که پشت لوله اگزوز خودرو نصب می شود و دوده خروجی اگزوز را جذب می کند. سپس دوده ی جذب شده در یک فرایند تصفیه سازی به جوهر نقاشی و رسم تبدیل می شود.

تبدیل آلودگی هوا به جوهری برای خلق آثار هنری اختصاصی «تابناک باتو» ؛ آزمایشگاه گراویکی (Graviky Labs) راهی را برای تبدیل آلودگی هوا به جوهر نقاشی پیدا کرده است. مبتکران در این آزمایشگاه، وسیله ای را ابداع کرده اند که پشت لوله اگزوز خودرو نصب می شود و دوده خروجی اگزوز را جذب می کند. سپس دوده ی جذب شده در یک فرایند تصفیه سازی به جوهر نقاشی و رسم تبدیل می شود.

آنیرود شارما (Anirudh Sharma) یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه گراویکی می گوید: همین فناوری می تواند در مقیاس بزرگتری در قایق ها، دودکش های صنعتی و جرثقیل ها نیز به کار گرفته شود.

یک ماژیک ایر-اینک یا همان جوهر-هوا (AIR-INK) تقریباً حاوی 40 تا 50 دقیقه آلودگی خروجی یک خوردوی دیزلی است. همچنین ماژیک های جوهر-هوا در اندازه های 2، 15 و 50 میلی متری و نیز یک مخرن جوهر 150 میلی لیتری در بازار موجود می باشند. ارزان ترین ماژیک این مجموعه نیز حداقل 25 دلار در کیک استارتر (وب سایت فروش این ماژیک ها) قیمت دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار