بیست نکته از اسکار امسال، از حواشی تا جوایز
کد خبر: ۶۵۹۰۸
تاریخ انتشار: 2017 February 28    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
بیست نکته و حاشیه را درباره اسکار 2017 در ادامه می خوانید :

 

1. جایزه بهترین چهره پردازی دستمایه شوخی زیادی شد. هرچند گریم بازیگران «جوخه انتحار» واقعا خوب بود اما این جزو معدود نکات مثبت این فیلم ابر قهرمانی است. بلافاصله در شبکه های اجتماعی این شوخی چرخید که این اولین و آخرین اسکار برای بدترین فیلم سال گذشته بود!

2. جایزه بهترین فیلم مستند را سه بازیگر اصلی فیلم«چهره های پنهان» اهدا کردند. سه بازیگر سیاهپوستی که نقش سه زنی را بازی می کردند که در تاریخ ناسا به عنوان اولین زنان سیاهپوست که به مدارج بالا رسیدند، تاثیرگذار بودند. همزمان با حضور آنها روی صحنه، کاترین جانسون واقعی را هم با ویلچر روی سن آوردند. همان کسی که در فیلم تاراجی. پی. هنسن نقش اش را بازی می کرد. زنی که با حل کردن معادلات ریاضی موفق شد اولین موشک آمریکا را در مدار زمین قرار دهد.

3. حضور کاترین جانسون مورد تشویق ایستاده حضار و استقبال فوق العاده آنان قرار گرفت. البته این نکته هم بود که در اسکار امسال بیشتر از هر اسکاری  دیگر سینماگران به احترام همکاران شان ایستادند: از مریل استریپ و کاترین جانسون گرفته تا عوامل «مهتاب» و وارن بیتی و فی داناوی.

4. جایزه بهترین ترکیب صدا به فیلم «هاکساریج» رسید. این اولین جایزه کوین او کانل بعد از بیست نامزدی نافرجام در اسکار بود و البته جایزه ای برای مل گیبسون هم محسوب می شد که بعد از مدت ها دوباره توانست خودش را به تراز اول سینما برساند.

5. با دومین اسکاری که فرهادی در بخش بهترین فیلم خارجی زبان به دست آورد توانست نامش را کنار سه کارگردان بزرگ دیگر تاریخ سینما درج کند که موفق شده بودند در این بخش دوبار برنده جایزه شوند: فدریکوفلینی، اینگماربرگمان و کارلوس سائورا. به جز این چهار نفر بقیه فیلملسازان تنها یک بار توانسته اند جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را به خانه ببرند.

6. وبسایت پلی لیست بلافاصله به جایزه «فروشنده» و متن فرهادی بعد از دریافت اسکار توسط انوشه انصاری و فیروز نادری واکنش نشان داد و نوشت:«بهترین سخنرانی اسکار امسال از آن کسی بود که در مراسم حضور نداشت.

7. یکی از مهمترین نکته ها برای ما ایرانیان از قبل از شروع مراسم و در زمان فرش قرمز اسکار رقم خورد. وقتی انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری جلوی دوربین های فرش قرمز قرار گرفتند و نادری گفت که باعث افتخارشان است به جای فرهادی آنجا حضور دارند و خود اصغر فرهادی بیانیه ای برای آنها فرستاده تا در صورت برنده شدن فیلم توسط خانم انصاری خوانده شود. از انوشه انصاری درباره لباس اش سوال کرد و او گفت: طراح لباسم خانم آذین ولی است. او نقشه های فضایی ناسا را از شهرها می گیرد و آنها را روی پارچه طراحی می کند. این شالی که روی دوشم است نقشه شهر مشهد است چون من متولد مشهد هستم.

8. حاضران در مراسم موقع خوانده شدن بیانیه فرهادی توسط انوشه انصاری وقتی در نامه دلیل غیبتش در مراسم اسکار را قانون دونالد ترامپ در همبستگی با مردم ایران و شش ملت دیگر اعلام کرد، به شدت او را تشویق کردند.

9. جایزه بهترین مستند کوتاه به فیلم «کلاهخودهای سفید» رسید که کارگردانش یک فیلمساز سوری بود و او هم دلیل به دلیل قانون ترامپ در مراسم حضور نداشت.

10. جیمی کیمل وسط مراسم تعدادی از مردم عادی از طبقه متوسط و از نژادهای مختلف را با اتوبوس به اسکار آورد  تا ستاره ها را از نزدیک ببینند. آنها با نیکول کیدمن و رایان گاسلینگ و کیسی افلک و مریل استریپ دست دادند. و از داخل سالن با موبایل هایشان عکس و سلفی گرفتند. یکی از آنها که سیاهپوست بود از دنزل واشنگتن خواست کنار او و خانمی که همراهش بود بایستد و با آنها سلفی بگیرد و آنها را زن و شوهر اعلام کند. دنزل واشنگتن هم با طیب خاطر به این خواسته تن داد.

11. رایان گاسلینگ از قبیل از مراسم اعلام کرده بود برای خواندن ترانه« شهر ستارگان » از فیلم«لالالند» روی صحنه نمی رود و قرار شد جان لجند به جای او این قطعه را اجرا کند. بعد از اجرای درخشان و دوست داشتنی لجند در توییتر این توییت شوخی دست به دست شد که کاش از همان ترانه های « لالالند» را به جای رایان گاسلینگ خود جان لجند می خواند.

12. کلیپ در گذشتگان نشان داد سال گذشته چه اسم های بزرگی را از دست داده ایم: از آرتور هیلر کارگردان« قصه عشق»گرفته تا امانوئل ریوا(بازیگر) و آندرری وایدا و البته بین اسامی و عکس ها تصویر فیلملساز بزرگ ایرانی، عباس کیارستمی هم بود.

13. سیاهپوستان امسال توانستند جبران سال گذشته و هشتگ اسکار سفید را بکنند. آنها چهار جایزه مهم را به خانه بردند: بهترین بازیگر نقش مرد مکمل، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین بازیگر زن مکمل و بهترین فیلم.« حصارها» و «مهتاب» فیلم های افتخار آفرین سیاهپوستان در اسکار بودند و تازه «چهره های پنهان» هم در رشته های زیادی نامزد بود که البته نتوانست جایزه ای کسب کرد.

14. دیمیان چزل که تازه 32 ساله شده است توانست اولین اسکار کارگردانی اش را به دست آورد. او سال گذشته هم در رشته های کارگردانی، فیلمنامه و بهترین فیلم برای «ویپلش» نامزد اسکار بود اما نتوانست جایزه ای کسب کند. او امروز جوان ترین کارگردانی است که توانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خودش کند.

15. یکی از شوخی های بامزه امسال بین جیمی کیمل با بازیگر خردسال فیلم «شیر» اتفاق افتاد که با همدیگر ادای سیمبا در «شیرشاه» را در آوردند و جیمی کیمل پسر بچه را درست شبیه نامگذاری سیمبا بلند کرد. ادای دینی به یکی از موفق ترین انیمیشن های دیزنی که قرار است نسخه سینمایی آن بازسازی شود.

16. اولین کسی که کیسی افلک را بعد از اعلام نامش به عنوان بهترین بازیگر مرد نقش اول در آغوش گرفت برادرش بن افلک بود.

17. اتفاق وحشتناکی در پایان مراسم و زمان اعلام نام بهترین فیلم رقم خورد. وارن بیتی و فی داناوری بعد از چند شوخی از پاکت نام برنده را بیرون آوردند و اسم «لالالند» را اعلام کردند. همگی عوامل  «لالالند»  از تهیه کنندگان گرفته تا خود دیمیان چزل و اما استون ورایان گاسلینگ روی سن رفتند و تهیه کنندگان اسکارشان را دریافت کردند و حتی تشکر هم کردند که ناگهان وارن بیتی با اشاره بقیه را متوجه کرد که اشتباهی رخ داده است. گویا پاکت اشتباهی به دست بیتی داده بودند که مربوط به بهترین بازیگر زن و اما استون بود و او هم بی توجه بهترین فیلم را «لالالند» خوانده بود در حالی که تهیه کننده «لالالند» و «مهتاب» کاغذ اصلی را روبه دوربین نشان دادند که جایزه بهترین فیلم به «مهتاب» رسیده است. یکی از آن اشتباهات هولناک که در تاریخ اسکار بی سابقه بوده است.

18. بعد از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان نام اصغر فرهادی به هفتمین ترند پربازدید توییتر تبدیل شد و مدتی بعد نام و هشتگ فیلم«فروشنده» ترند اول این شبکه اجتماعی شد.

19. جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در ساعات اولیه صبح اولین مقام سیاسی بود که اسکار فیلم فروشنده را به عوامل آن تبریک گفت. بعد از آن نوبت به تبریک های هیات دولت و حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی رسید که به رسم خودش تبریک شاعرانه ای به فرهادی گفته بود. توییتر فارسی وزارت امور خارجه هم که احتمالا هنوز توسط تیم دولت قبلی اداره می شود نیز کسب دومین اسکار اصغر فرهادی را تبریک گفت.

20. جیمی کیمل در میانه مراسم شوخی بامزه ای کرد. او با اکانت توییترش دونالد ترامپ را منشن کرد و نوشت:« رئیس جمهور ترامپ بیداری؟» و بعد ابراز تعجب کرد که دو ساعت از اسکار گذشته و ترامپ هنوز چیزی توییت نکرده است! و سلام مریل استریپ را به او رساند. مریل استریپ در گلدن گلوب سخنان تندی خطاب به ترامپ گفته بود و البته ترامپ هم جوابش را بعدتر در توییتر به تندی داد.   

منبع : هفت صبح
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار