مردان سیگاری، کودکان آینده خود را تحت تاثیر قرار می دهند
کد خبر: ۶۵۸۳۶
تاریخ انتشار: 2017 February 28    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
... بسیار بااهمیت است تا بدانیم چه اطلاعاتی از پدر به فرزندان انتقال داده خواهد شد و این انتقال ژنتیکی اطلاعات، چه پیامدهایی روی ما خواهد داشت (این همان اتفاقی است که بر سر پسر همان مادری خواهد افتاد که حتی اعتقادی به آنتی بیوتیک ها ندارد).
 
 
مردان سیگاری، کودکان آینده خود را تحت تاثیر قرار می دهند  اختصاصی «تابناک باتو»؛ دکتر اولیور راندو (Oliver Rando)، استاد پزشکی بیوشیمی در مصاحبه با روزنامه بوستون هرالد (Boston Herald) گفت: وقتی این پژوهش از ده سال پیش آغاز شد تا نشان دهد، کاری که ما امروز انجام می دهیم، سلامت کودکان متولد نشده ما را در آینده تحت تأثیر خود قرار خواهد داد، به عنوان یک بدعت بزرگ در نظر گرفته شد.

همچنین نه تنها دیگر اثبات شده که عادات مثل سیگار کشیدن، اثرات منفی روی نسل های آینده خواهند داشت، بلکه مطالعه جدید ـ که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده ـ از یک عارضه جانبی دیگر پرده برداشته است: وقتی پدران سیگار می کشند، کودکان آینده آنها ممکن است با تحمل بالاتری نه تنها نسبت به تنباکو بلکه نسبت به تمام انواع داروها به دنیا بیایند.

خطری که از آن صحبت می شود، این است که داروهای نجات دهنده زندگی همچون آنتی بیوتیک ها، داروهای شیمی درمانی و داروهای ضد افسردگی می توانند روی آنها اثر کمتری داشته باشند.
پژوهش ها در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست آمریکا از این موضوع به عنوان "افزایش تحمل شیمیایی و توانایی های دارو زدایی" ارثی یاد می کنند. البته تأیید صحت این یافته ها نیازمند آزمایش و بررسی روی انسان هاست و نتایج آن همچنان نامعلوم هستند؛ اما با این حال پیامدها می توانند بسیار وسیع باشند.
 
 

بنا بر این گزارش، داروها از انواع هر دو نوع غیر قانونی و نجات دهنده زندگی به طور مشابهی از طریق متابولیسم در کبد دگرگون می شوند، با وجود اینکه این پژوهش تنها شامل نیکوتین و کوکائین بوده است، یکی از پژوهشگران این تیم تخقیقاتی می گوید: همچنین کاملاً عقلانی به نظر می رسد که اگر فکر کنیم، سایر داروها و مواد شیمیایی نیز دچار همین حالت خواهند شد.

طبق گزارشی که در مجله eLife منتشر شد، این تیم تحقیقاتی نتیجه گیری کردند که این تغییرات، تغییراتی ژنتیکی به نظر می رسند و با مقاومت مولتی توکسین روی نحوه ی تجزیه داروها و مواد شیمیایی در کبد نسل بعدی تأثیر می گذارند.

در گام بعدی، این تیم پژوهشی می خواهد، دریابد آیا داروهایی مانند داروهای مُسَکِّن نیز تحت تأثیر قرار می گیرند یا خیر!

این تیم تحقیقاتی همچنین اعلام کرد: بسیار بااهمیت است تا بدانیم چه اطلاعاتی از پدر به فرزندان انتقال داده خواهد شد و این انتقال ژنتیکی اطلاعات، چه پیامدهایی روی ما خواهد داشت (این همان اتفاقی است که بر سر پسر همان مادری خواهد افتاد که حتی اعتقادی به آنتی بیوتیک ها ندارد).
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار