روغن نارگیل، معجزه ی زیبایی پوست و مو
کد خبر: ۶۵۴۶
تاریخ انتشار: 2015 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
bato-adv
bato-adv
روغن نارگیل در بسیاری از محصولات زیبایی طبیعی به کار می رود چون به صورت طبیعی آنتی باکتریال و ضدقارچ است، مرطوب کننده فوق العاده است، بهتر از روغن های دیگر در مو نفوذ می کند، و عطر خوشی دارد.

روغن نارگیل قیمت مناسبی دارد و یک شیشه آن می تواند به طور طبیعی مشکلات زیبایی شما را حل کند.

وقتی به روغن نارگیل فکر می کنید، آخرین چیزی که به ذهن تان می رسد این است که این روغن خوراکی را به صورت، مو و بازوهای خود بزنید. اما تحقیقات جدید نشان می دهند که متخصصان و بسیاری از افرادی که از مواد طبیعی برای سلامتی خود استفاده می کنند، اطمینان می دهند که این روغن برای همه چیز کارآمد است.

روغن نارگیل در بسیاری از محصولات زیبایی طبیعی به کار می رود چون به صورت طبیعی آنتی باکتریال و ضدقارچ است، مرطوب کننده فوق العاده است، بهتر از روغن های دیگر در مو نفوذ می کند، و عطر خوشی دارد.
چیزی دلپذیرتر از روغن نارگیل وجود دارد؟ چیزی به نظر ما نمی رسد. اما می توانیم کاربردهای فوق العاده آن در خانه را برایتان بگوییم که دیگر نیازی به پرداخت هزینه های زیاد برای محصولات زیبایی نداشته باشید. در حقیقت تنها به یک چیز نیاز دارید: روغن نارگیل بکر.

۱- نرم کردن دست های خشک

می توانید یک شیشه روغن نارگیل کنار سینک ظرفشویی بگذارید و بعد از شستن ظرف ها کمی از آن را به دست ها بزنید تا رطوبتشان حفظ شود. و اگر با روغن نارگیل آشپزی می کنید، می توانید آن را جایگزین کره کنید چون در دمای محیط جامد است، کمی از آن را هم برای دستانتان بردارید.

۱۰ ترفند برای زیبایی پوست و مو با روغن نارگیل

2- براق کردن گونه ها

هیچ چیزی مثل هایلات و براق کردن گونه ها صورت خسته را شاداب نشان نمی دهد اما نیازی نیست که محصولات براق کننده را از بازار تهیه کنید. فقط کافی است که مقدار کمی روغن نارگیل را به آرامی و سریع روی آرایش بزنید و آن را به حال خود رها کنید. این کار صورت را درخشان می کند. به همین دلیل است که از این روغن به عنوان ترکیب پایه ی بسیاری از محصولات استفاده می شود.

3- نرم کننده مو

به این دلیل است که بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی روغن نارگیل هستند: چون نسبت به روغن های معدنی و روغن آفتابگردان، بهتر به مو نفوذ می کند ( به جلوگیری از دست دادن پروتئین کمک می کند). مقدار کمی از روغن نارگیل را به موهای خود بزنید، موها را شانه کنید و موها را شل بالای سرتان ببندید. بهتر است شب یک حوله روی بالش خود بیندازید یا با کلاه حمام بخوابید. صبح، موها را با یک شامپوی ملایم بشویید.

4- پاک کردن آرایش چشم

بله، روغن نارگیل حتی ریمل ضد آب را هم پاک می کند. کمی روغن نارگیل را روی توپک پنبه ای بزنید و به آرامی روی پلک و زیر چشم بمالید. روغن نارگیل مواد چسبناک و رنگی آرایش چشم را از بین می برد و پوست چشم را هم مرطوب می کند. وقتی کارتان تمام شد، صورت تان را طبق معمول بشویید.

eye makeup remover

5- مرطوب کننده بدن

مطالعه اخیری که بر روی حیوانات انجام شد، نشان داده است که وقتی از روغن نارگیل بکر به صورت موضعی استفاده می شود، زخم ها سریع تر بهبود می یابند و مطالعه ی دیگری که بر روی انسان ها انجام شد نشان داد که این روغن برای افزایش آبرسانی به پوست و کاهش از دست دادن آب پوست های خیلی خشک، موثر است.

6- تمیز کردن صورت

از انجایی که روغن نارگیل آنتی باکتریال، ضدقارچ، مرطوب کننده طبیعی و بر اساس تحقیقات برای درماتیت آتوپیک مفید است، بسیاری از زنان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست صورت برای شب استفاده می کنند این شیوه پاک کردن را امتحان کنید: روغن را با حرکات دایره وار به تمام صورت و گردن بمالید و پوست را به آرامی ماساژ دهید. وقتی ماساژ دادن تمام شد، باقی مانده آن روی صورت را با محلول شستشوی مورد علاقه تان بشویید. (اگر بالغ هستید و پوست تان مستعد آکنه است، این کار را انجام ندهید مگر اینکه بدانید روغن نارگیل مشکلی برای پوست تان ایجاد نمی کند).

۱۰ ترفند برای زیبایی پوست و مو با روغن نارگیل

7- براق کردن مو

کمی روغن نارگیل را به نوک موها بزنید تا ظاهر موها درخشان شود همچنین اگر رنگ موهایتان تیره است، می توانید کمی آز آن را به تار موهایی که حالت نمی گیرند بمالید. دقت کنید چون مقدار کمی از روغن تاثیر گذار است و  اگر کمی بیشتر از آن استفده کنید، موها چرب می شوند.

8- اسکراب بدن

یک راز زیبایی را به شما می گوییم: آن اسکراب بدنی را که خریده اید برای موارد خاص نگه داشته اید؟ پول خود را هدر داده اید. چون خودتان می توانید یکی از آن ها را با موادی که در آشپزخانه دارید درست کنید. ۲/۱ پیمانه روغن نارگیل را روی حرارت بسیار کم آب کنید. آن را روی یک پیمانه شکر قهوه ای یا نمک بریزید و به خوبی مخلوط کنید. می توانید کمی عصاره وانیل هم به آن اضافه کنید تا عطر آن دل انگیز تر شود.

۱۰ ترفند برای زیبایی پوست و مو با روغن نارگیل

9- ماساژ

بسیاری از روغن های ماساژ موجود در بازار حاوی روغن جوجوبا یا روغن نارگیل هستند. پس واسطه را حذف کنید و مستقیم سراغ خودش بروید.روغن نارگیل پوست را برای ماساژ آماده می کند و مرطوب کننده نیز هست.

باغ دارو

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv