چگونه در حین تحصیل، کسب و کار خود را راه بیندازیم
کد خبر: ۶۱۹۸۶
تاریخ انتشار: 2017 January 22    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
شما می توانید کاسب و کار خود را همزمان با تحصیل در دانشگاه و یا حتی مدرسه، ایجاد کنید. موفقیت همزمان در کلاس ها، تکالیف، امتحانات و امور مربوط به کسب و کار کار ساده ای نیست، ولی غیر ممکن هم نیست؛ بنابراین، پا پیش بگذارید و در مورد شروع یک کسب و کار خانگی (یا حتی خوابگاهی) فکر کنید.
 
 
چگونه در حین تحصیل، کسب و کار خود را راه بیندازیم  اختصاصی «تابناک باتو»؛ هفت نکته برای دانشجویایی که می خواهند در حین تحصیل به کسب درآمد بپردازند. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید در حین تحصیل، کسب و کار خود را راه بیندازید، به ویژه اگر شما دارای روحیه کارآفرینی باشید. بیل گیتس و پُل آلن از مایکروسافت، مارک زاکربرگ از فیسبوک، مت ملنوگ از وردپرس، بریتون هادن و هنری لوس از مجله تایم و بسیاری دیگر، ماجراهای کسب و کار خود را در زمان دانشجویی آغاز کردند.

شما می توانید کاسب و کار خود را همزمان با تحصیل در دانشگاه و یا حتی مدرسه، ایجاد کنید. موفقیت همزمان در کلاس ها، تکالیف، امتحانات و امور مربوط به کسب و کار کار ساده ای نیست، ولی غیر ممکن هم نیست؛ بنابراین، پا پیش بگذارید و در مورد شروع یک کسب و کار خانگی (یا حتی خوابگاهی) فکر کنید. پس از پایان تحصیل، شما می توانید کسب و کار خود را گسترش بدهید. ما در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه به رویاهای خود پر پرواز بدهید.

ایجاد یک طرح کسب و کار


شما در راستای راه اندازی کسب و کار، نیازمند یک طرح و ایده هستید. با وجود اینکه شما ممکن است وسوسه طرح و ایده ای شوید که فکر می کنید بسیار پولساز است، اما این طرز فکر همیشه بهترین راه نیست. بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می کنند که طرح و ایده ی کسب و کاری را که شما به آن علاقه مند هستید و یا حداقل دانشی درباره آن دارید، انتخاب کنید. علاقه بیش از منفعت باعث پایداری قدم در برابر چالش های کسب و کار خواهد شد. بنابراین، در مورد علاقه مندی ها و سرگرمی های محبوب خود فکر کنید و ببینید که چگونه می توانید آنها را به پول تبدیل کنید.

طرح کسب و کار خود را تشریح کنید: چگونه می توانید این طرح را در دنیای واقعی اجرا کنید، مخاطب هدف شما کیست، بودجه مورد نیاز شما چقدر است و بسیاری دیگر. طرح کسب و کار تنها یک نقشه راه برای موفقیت نیست، بلکه راه بزرگی برای رسیدن به منابع و کمک از دیگران نیز می باشد.
 
 

انتخاب یک مربی و راهنما


یک مربی و راهنما می تواند با نشان دادن راه و چاه، به موفقیت زودتر شما کمک کند. بهترین چیز در مورد قرار داشتن در محیط دانشگاه این است که به منابع مختلفی از جمله استادانی که طرح شما را بازبینی کنند و اطلاعاتی را به شما بدهند، دسترسی خواهید داشت. در خوابگاه به دنبال کسی باشید که بتواند در شما خلاقیت ایجاد کند و بتواند شما را در روند راه اندازی کسب و کار راهنمایی کند و همچنین در مواقع دشوار از شما پشتیبانی و حمایت کند.

ثبت نام در دوره های کسب و کار مرتبط

دانشگاه منابع مختلفی را برای کمک به شما در جهت یادگیری دانش و مهارت های مورد نیاز برای ایجاد یک کسب و کار ارائه می دهد. به طرح کسب و کار خود مراجعه کنید و سپس دوره های مفید و کمک کننده به اجرای طرح کسب و کار خود را بیابید. اگر مطمئن نیستید با راهنما و مشاور خود و یا هر شخص باتجربه دیگری مشورت کنید.

دوره هایی باید مورد توجه قرار بگیرند که شامل مطالعات مدیریت، حسابداری، مهارت های برقراری ارتباطات، تحقیقات بازار و ... هستند. اگر دوره ای مرتبط با کسب و کار شما وجود دارد، مطمئن شوید که از آن دوره به خوبی بهره مند می شوید.

جفت و جور کردن سرمایه گذاری اولیه


در عین حال، گزینه های کسب و کار رایگان و یا کم هزینه ای هم وجود دارند و حتی گزینه هایی که می توانند از طریق سرمایه گذاری مالی، سود دهی داشته باشند. بنابراین پیش از آنکه تصمیمی بگیرید، برای بودجه و سرمایه مورد نیاز خود، برنامه ریزی کنید. راهکارهای مختلفی را برای سرمایه گذاری اولیه در کسب و کار خود، پیدا کنید.
شما نه تنها به سرمایه اولیه نیاز دارید بلکه با تمرکز روی خرج کمتر و درآمد بیشتر، نیازمند محاسبه مدت زمان راه اندازی کسب و کار و تشخیص وسایل و تجهیزات ضروری هستید.

 
 
کارورزی

کارورزی باعث می شود که شما به چگونگی عملکرد سازمان ها و شرکت ها واقف شوید. کارورزی نه تنها شما را وارد کار می کند، بلکه باعث می شود در دانشگاه اعتبار کسب کنید و حتی درآمدی هم داشته باشید. برای کارورزی به دنبال کسب و کارهایی باشید که نیازمند کارورز در همان زمینه طرح و ایده کسب و کار شما هستند.

یادگیری شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی

شما به عنوان یک دانشجو، شانس آشنایی با شبکه های اجتماعی را دارید. هر چند که استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی کمی متفاوت است. در ابتدا، چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی برای شبکه سازی را فرا بگیرید. این موضوع می تواند برای پیدا کردن کارورز، مشتریان جدید و همکار به شما کمک کند. سپس برای تدارک بازار و مشتریان مورد نظر خود، روی شبکه های اجتماعی تمرکز کنید. هرگز در نظر گرفتن این نکته را در قالب طرح کسب و کار خود فراموش نکنید.

یادگیری کنار آمدن با شکست


مسیر موفقیت ساده نیست. شما در این مسیر با موانع و سختی هایی که ختم به نا امیدی و شکست می شوند، مواجه خواهید شد. وقتی که کسب و کار خود را آغاز می کنید، با مواردی روبه رو می شوید که هرگز در برنامه ریزی شما پیش بینی نشده بودند. شاید درآمد مورد نظر خود را کسب نکنید، شاید مردم کسب و کار شما را پس بزنند و یا حتی ایجاد تعادل بین تحصیل و کسب و کار برای شما دشوار شود. وقتی که مشکلی پیش می آید، ممکن است از ادامه کار منصرف شوید اما شما بنا به دلایلی نتوانید از کار خود انصراف دهید.

قبل از شروع کار، در خود یک نگرش مثبت نسبت به موفقیت ایجاد کنید که این کار باعث آمادگی شما برای مواجهه با مشکلات پیش رو می شود. کتاب های کارآفرینی الهام بخش را مطالعه کنید و برای ایجاد انگیزه بیشتر در کنفرانس ها و سخنرانی های این چنینی شرکت نمایید.

ایجاد یک کسب و کار خانگی قطعاً بچه بازی نیست، اما با وجود این، یک کار غیر ممکن نیز نیست. همه چیزهایی که در این راه نیاز دارید، یک طرح و ایده خوب، برنامه ریزی و آمادگی و یک اراده راسخ برای موفقیت است.
مترجم: وحید کوکبی حمیدپور
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار