از انتشار تصاویر دلخراش پلاسکو خودداری کنید
کد خبر: ۶۱۷۱۱
تاریخ انتشار: 2017 January 19    -    ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تاکید کرد: تصاویر دلخراشی که از طریق تلگرام منتشر میشوند به شدت باعث ایجاد عارضه روانی وافزایش استرس مردم می‌شوند و بعد منفی دارند. در عین حال انتشار این تصاویر هیچ کمکی به مردم نمی‌کند.

دکتر علی اسدی درگفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به تصاویرمنتشر شده از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: تصاویر دلخراشی که از طریق تلگرام منتشر می‌شوند به شدت باعث ایجاد عارضه روانی و افزایش استرس مردم می‌شوند و بعد منفی دارند. در عین حال انتشار این تصاویر هیچ کمکی به مردم نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انتشار تصاویر این حادثه از طریق شبکه های اجتماعی باید از طرف مردم کنترل شود، افزود: شرایط اورژانسی است و  نیاز به اطلاع رسانی وجود دارد. این کار نیز از طریق رسانه‌ها صورت می گیرد،  کاری که مردم می توانند در این مواقع انجام دهند که کمک بزرگی نیز به حادثه دیدگان می‌کند، مدیریت ارسال این تصاویر است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درادامه ضمن اشاره به حضور کارشناسان سلامت روان در منطقه حادثه، تصریح کرد: روزنامه ها ازثبت تصاویر ناگوار و اخبار دلخراش مانند سوختگی، مرگ و... در صفحات اول خود خودداری کنند. اما تصاویر خرابی‌ها و گروه های امدادی مانعی ندارد. 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار