گروگان گیری پسر ۷ ساله فلسطینی + عکس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۹۶۳۴
تاریخ انتشار: 2016 December 30    -    ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

یک سازمان غیردولتی در سرزمین‌های اشغالی که این ویدئو را برای اولین بار منتشر کرده، گفته است این حادثه جمعه گذشته و هنگام برگزاری تظاهرات هفتگی ساکنان روستای کفر قدوم که خواستار بازگشایی مسیر ارتباطی روستایشان به شهر نابلس بودند، روی داد. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی این جاده را از سال ۲۰۰۳ و با آغاز ساخت‌وساز شهرک کدومیم، مسدود کرده است.

گروگان گیری پسر ۷ ساله فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی + عکس

به دنبال به گروگان گرفتن این کودک فلسطینی، اعتراضات فلسطینیان گسترش پیدا کرد و نیروهای اسرائیلی در نهایت مجبور شدند این کودک را آزاد کنند. نیروهای اسرائیلی در این تظاهرات، فلسطینیان را با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی هدف قراردادند.

براساس اعلام کمیته امور اسرا و زندانیان فلسطینی در تابستان امسال، ۴۴۰ کودک فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم اسرائیل به سر‌می برند و بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی سالیانه در دادگاه‌های نظامی این رژیم حاضر می‌شوند.

برابر گزارش‌ها، بیش از شش هزار و ۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سرمی‌برند. صدها نفر از این زندانیان در چارچوب بازداشت اداری زندانی‌شده‌اند.

کمیته امور اسرا و زندانیان فلسطین اعلام کرد، ۶۵ کودک فلسطینی ساکن قدس اشغالی نیز در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ تحت بازداشت خانگی رژیم اسرائیل قرار داشتند. این کمیته افزود ۱۲ کودک دیگر نیز از ابتدای سال ۲۰۱۶ تحت چارچوب بازداشت اداری در قدس زندانی‌شده‌اند.

بازداشت اداری ازجمله سیاست‌های بازداشت و دستگیری بدون محاکمه است که به مقام‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون کیفرخواست و تفهیم اتهام یا برگزاری محاکمه تا شش ماه زندانی کنند. این در حالی است که دوران حبس این زندانیان برای مدت‌زمان نامحدود قابل تمدید خواهد بود.

 
اويس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv