وقتی از آسمان یاقوت می بارد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۹۱۵۱
تاریخ انتشار: 2016 December 26    -    ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 از آسمان سیاره "HAT-P-7 b" باران یاقوت کبود می بارد.
مجله "nature astronomy" چندی پیش گزارشی درباره سیاره "HAT-P-7 b" منتشر کرد که در آن نوشته شده بود دنبال کردن انعکاس نور در اطراف این سیاره، نشان دهنده تغییرات همیشگی آب و هوای این سیاره است.
 
شب هنگام ابرهایی در این سیاره تشکیل می شود که به وسیله باد به حرکت درمی آید و روز هنگام تبخیر می شود. در بیشتر مواقع با افزایش بادها، ابرهای زیادی تشکیل می شوند که به سرعت از بین می روند و این نشان دهنده تنوع آب و هوا در سیاره های خارج از منظومه شمسی است.

کشف این سیاره، سوال هایی درذهن دانشمندان ایجاد کرد، اما جالب اینکه سیاره هایی کشف شدند که ابرهای آن از جنس شیشه، گلوله و مواد فلزی است که باد آنها را جابه جا می کند.
سیاره "HAT-P-7 b" 1000 سال نوری از زمین فاصله دارد. به همین دلیل بررسی محدوده هوائی آن کاری دشوار است و نظارت بر آن با تلسکوپ "کپلر" انجام می شود.

دانشمندان در بررسی های بیشتر این سیاره دریافتند؛ نقطه ای درخشان در جو این سیاره در حال حرکت است و این نشان دهنده طوفان های گرمی است که باعث دور شدن ابرها از قسمت تاریک سیاره می شود.

دانشمندان معتقدند؛ این ابرها از "کوراندوم" یا همان فرم کریستالی اکسید آلومینیوم تشکیل شده است که به شکل قطرات از آسمان فرو می ریزد.

مرجع : وبگردی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv