ميزان ابتلاي «نوزادان» به «آب سياه» كم است
کد خبر: ۵۷۵۷۹
تاریخ انتشار: 2016 December 10    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
نوزادان هم به گلوكوم مادرزادي مبتلا مي شوند، ولی ميزان آن آنقدر كم است كه نبايد والدين نگران بشوند؛ يعني از 50 تا 6 هزار نوزاد يك نفر مبتلا مي شود.ترس نوزاد از نور، يعني وقتي نور به چشم نوزاد بتابانيم، چشم خود را مي بندد...
ميزان ابتلاي «نوزادان» به «آب سياه» كم است 
 
ميزان ابتلاي «نوزادان» به «آب سياه» كم است  به گزارش «تابناک باتو»؛ يك متخصص چشم گفت: نوزادان هم به گلوكوم مادرزادي مبتلا مي شوند اما ميزان آن آنقدر كم است كه نبايد والدين نگران بشوند.

دكتر حيدر اميني، متخصص چشم و فلوشيب گلوكوم بيان می کند: نوزادان هم به گلوكوم مادرزادي مبتلا مي شوند، ولی ميزان آن آنقدر كم است كه نبايد والدين نگران بشوند؛ يعني از 50 تا 6 هزار نوزاد يك نفر مبتلا مي شود.

حدود نصف موارد هنگام تولد علامت دارد و بعد در سال اول علامت مشخص مي شود و به ندرت در سال هاي دوم و سوم علامت دار مي شوند.

ترس نوزاد از نور، يعني وقتي نور به چشم نوزاد بتابانيم، چشم خود را مي بندد. اين دست از كودكان بايد تحت عمل جراحي قرار گيرند و در خيلي موارد عمل جراحي موفقيت آميز بوده است.
 
ميزان ابتلاي «نوزادان» به «آب سياه» كم است 

یک پرسش: آیا كسي كه آب مرواريد عمل كرده و بعد از گذشت يك ماه به بيماري مگس پران مبتلا شده، آيا اين بيماري به دليل عمل جراحي است؟

مگس پران ارتباطی با عمل جراحي آب مراوريد ندارد. احتمالا كدورتي در زجاجيه چشم داشته است. يعني تغييراتي كه در زجاجيه چشم اتفاق مي افتد و به ندرت همراه با پارگي يا سوراخ در شبكيه چشم است. نگران كننده نيست و بيمار براي درمان مگس پران مراجعه كنند كه با ليزر ـ كرايو درمان مي شود.

مگس پران با آب مرواريد ارتباط ندارد. اگر هم از قبل وجود داشته باشد به علت آب مرواريد آن را نمي توان ديد و عمل آب مرواريد كه انجام مي شود چشم بيشتر مگس پران را مي بيند.

خشكي چشم شايع ترين علت مراجعه بيمار است چون علامت دار است. با افزايش سن و مصرف دارو هم ممكن است ايجاد شود. گاه خود به خود ايجاد مي شود. با آلدگي هوا هم تشديد مي شود.

در پاسخ به اين پرسش كه آب سياه همان آب مرواريد است، باید گفت: خير. آب مرواريد در اثر كدر شدن عدسي چشم اتفاق مي افتد و درمان آن شامل برداشتن عدسي و قرار دادن يك لنز مصنوعي است، ولي در بيماري آب سياه تخريب پيش رونده عصب بينايي ايجاد مي شود.
رادیو سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار