احتمال شیوع آنفولانزای مرغی
کد خبر: ۵۷۴۰۶
تاریخ انتشار: 2016 December 08    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
 اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز، با اشاره به اینکه باید تعریف بحران از سوی مدیران مربوطه در عمل مشخص شود، اظهار کرد: باید برای پیشگیری از بحران آموزش دائمی و تجهیزات و امکانات لازم ارائه شود.
 
نجار در ادامه با تأکید بر اینکه ۲۱ بالگرد در اختیار مدیریت بحران کشور قرار دارد، گفت: باید مناطق حادثه خیر مشخص و در این رابطه تدابیر ویژه در خصوص پیش‌بینی و پیشگیری اندیشیده شود.
 
وی اساس کار مدیریت بحران را شناخت مخاطرات و برنامه‌ریزی دانست و بر لزوم نظارت صحیح و فرهنگ‌سازی در خصوص ساخت‌وسازهای مسکن اشاره کرد و گفت: وظیفه ذاتی دست‌اندرکاران مدیریت بحران آگاه‌سازی مردم و نظارت برساخت و سازها است که باید با جدیت بیشتری صورت گیرد و نیاز به اعتبار خاصی ندارد.
 
مدیر سازمان مدیریت بحران کشور بابیان اینکه ظرف مدت کوتاهی دمای هوا به‌شدت پایین آمد، گفت: افت فشار گاز به دلیل مصرف بالا قابل پیش‌بینی است.
 
نجاز با اشاره به اینکه در خصوص بیمه لایحه‌ای به مجلس تقدیم و سه بار در صحن علنی موردبررسی قرارگرفته است، گفت: درنهایت قانون‌گذار الزام بیمه را پذیرفت که امید است در شورای نگهبان مورد تائید قرارگرفته و ابلاغ شود.
 
وی تأکید کرد: منازل شهری و روستایی با مبلغی و به‌صورت پلکانی ظرف ۱۰ سال بیمه می‌شوند.
 
مدیر سازمان مدیریت بحران کشور به‌احتمال شیوع آنفولانزای مرغی و لزوم پیشگیری از آن اشاره کرد و گفت: برای بیماری‌های اپیدمیک اعتبارات لازم به‌خصوص آنفولانزای مرغی در نظر گرفته‌شده است.
 
نجار با تأکید بر اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین امکانات و تجهیزات راهداری اختصاص داده شد، گفت: در سال جاری برخلاف درخواست‌ها این میزان به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۵ بیمارستان صحرایی در ۱۵ استان خریداری شد که مورداستفاده قرار می‌گیرد، گفت: در بحث تلفن ویژه مدیریت بحران ۷ هزار شماره در نظر گرفته‌شده که ارتباط بین آن‌ها رایگان است.

مرجع : مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار