انفجار در منزل مسکونی و مرگ زنی 40 ساله در کاشمر
کد خبر: ۵۵۶۰۱
تاریخ انتشار: 2016 November 20    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
bato-adv
bato-adv
مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر از وقوع یک فقره انفجار در منزلی مسکونی در کاشمر و فوت زنی 40 ساله و مجروح شدن دو دختر و یک پسر بچه خبر داد.

امیر نژادرحیم با بیان اینکه این حادثه که در هشت سال گذشته بی سابقه بوده، بعدازظهر امروز، 28 آبان‌ماه در روستای رزق آباد از توابع بخش مرکزی کاشمر به وقوع پیوسته است، گفت: با اعلام خبر وقوع انفجار ماموران آتش نشانی ایستگاه قائم بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در زمان بروز حادثه اعضای خانواده در خانه حضور نداشتند، در خصوص علت وقوع حادثه اظهار کرد: احتمال می‌دهیم بعد از تجمع گاز، استارت یخچال موجب این انفجار شده باشد.

نژادرحیم افزود: بر اثر وقوع این حادثه، حریقی اتفاق نیفتاده است و در ضلع شمال این منزل خانه دیگری بوده که دیوار آن باحیاط محل انفجار مشترک بوده است.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر خاطرنشان کرد: در این حیاط خانه دو دختر و یک پسر بچه مشغول بازی بودند که براثر ریزش دیوار ناشی از انفجار از ناحیه پا و دست دچار آسیب شده و دیگری براثر صدمات وارده به سر در بیمارستان حضرت ابالفضل(ع) تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وی گفت: زنی که در ضلع شرق این خانه که خویشاوندی با صاحب خانه محل انفجار داشته است بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از ریزش آوار مصدوم شده و متاسفانه در بیمارستان فوت کرده است.

نژادرحیم با اعلام اینکه براثر این انفجار به 9 خانه خسارت وارد شده است، گفت: منزلی که در آن انفجار رخ داده به طور 100 درصد تخریب شده است.

وی با انتقاد از اینکه مردم دیر به نیروهای آتش نشانی خبر دادند گفت: وقتی به محل وقوع حادثه رسیدیم پرسنل اورژانس در حال انتقال مصدومان به بیمارستان بودند و با حضور نیروهای امدادی گاز، بلافاصله گاز منطقه تخلیه‌ و علمک موردنظر از سرویس خارج‌شد.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر با بیان اینکه حدود دو ساعت این عملیات به طول انجامیده است، اظهار کرد: براثر این حادثه علاوه بر آسیب رسیدن به هشت منزل، به مدرسه دخترانه دوره اول متوسطه که در نزدیک محل انفجار بود خسارت وارد شد.

نژادرحیم با اشاره به اینکه هرچند برابر قانون نمی‌توانیم روستاها را پوشش دهیم، اما بنا به وظیفه ذاتی امداد رسانی را انجام می‌دهیم اظهار کرد: علت 70 درصد حوادث در منطقه بر اثر سهل انگاری مردم است.

وی از شهروندان خواست با توجه به فرارسیدن فصل سرما در هنگام نصب بخاری نکات ایمنی را رعایت کرده و تمامی بست های بخاری را تست کنند و برای بستن شیلنگ های گاز حتما از بست‌های مخصوص استفاده شود، چرا که بعضا دیده می‌شود از لوله‌های بخاری آکاردئونی استفاده می‌شود که غیر استاندارد است.

بی‎‌بی زهرا هنوز به هوش نیامده است

دکتر محمدجواد یزدانی، رییس شبکه بهداشت کاشمر نیز در این خصوص با گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عمل جراحی این کودک هشت ساله که بی بی زهرا نام دارد، موفقیت آمیز بوده است، اظهار کرد: با وجود اینکه عمل جراحی وی که از ناحیه سر مصدوم شده بود به اتمام رسیده اما هنوز به هوش نیامده و در بخش ای سی یو به دستگاه وصل بوده و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه احتمال می دهیم تا دو ساعت آینده فرد هوشیاری خود را به دست آورد، افزود: عمل این دختر بیش از سه ساعت به طول انجامید.
یزدانی عنوان کرد: در این حادثه دو دختر دیگر که دچار شکستگی از ناحیده دست و پا شده بودند نیز اکنون در بخش اورژانس بستری بوده و حال عمومی آن‌ها رضایت بخش است.

رییس شبکه  بهداشت کاشمر اضافه کرد: پسر بچه دیگر این حادثه به صورت سرپایی مداوا و در همان موقع مرخص شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه فرد دیگر این حادثه که زنی حدود 40 ساله بود به رغم تلاش‌های بسیار متخصصین در بیمارستان بر اثر شدت جراحات ناشی از ریزش آوار فوت کرده است.
 
ايسنا
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv