بهترین های المپیک ریو 2016 انتخاب شدند
کد خبر: ۵۵۲۰۱
تاریخ انتشار: 2016 November 16    -    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
در نشست کمیته های ملی المپیک که در قطر تشکیل شده است،‌بهترین ورزشکار مرد ، بهترین ورزشکار زن و بهترین تیم المپیک ریو 2016 انتخاب شدند.

بهترین ورزشکار مرد :

وید فن نیکرک : دونده اهل آفریقای جنوبی که در دوی 400 متر مدال طلا را به دست آورد.  این دونده مدال طلا را به دست آورد و رکورد جهان را نیز جا به جا کرد. این رکورد پس از 17 سال تغییر کرد و به نام این ورزشکار آفریقایی به ثبت رسید.

گزارشگر شبکه ای معروف زمانی که این دونده رکورد جهان را شکست در مورد وی بیان کرد : "‌ فکر کنم بولت باید به زودی بانشسته شود و فن نیکرک جای او را خواهد گرفت."

بهترین ورزشکار زن :‌

مونیکا پویگ :‌ تنیسور 23 ساله ای که در بخش تنیس انفرادی المپیک درخشید. این تنیسور جوان تنیسورهای مطرحی مانند گاربین ماگوروزا و پترا ویتووا را شکست داد و پس از پیروزی در برابر نفر دوم تنیس جهان،‌ نخستین مدال المپیکی پورتو ریکو را به دست آورد و به عنوان تخستین زنی که در تاریه پورتو ریکو مدال المپیک را به دست آورده است،‌ تلقی می شود.

بهترین تیم مردان :

تیم هفت نفره راگبی فیجی :  این تیم برای نخستین بار مقابل بریتانیا به پیروزی رسید و به مدال طلای مسابقات راگبی المپیک دست یافت. پس از پیروزی تیم هفت نفره فیجی همه ادارات دولتی و مغازه های این کشور تعطیل شدند و به پیروزی پرداختند.

بهترین تیم زنان المپیک 2016 :

تیم هاکی زنان بریتانیا : این تیم موفق شد با شکست تیم هلند که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات بود به مدال طلای المپیک دست پیدا کند.  دیدار این دو تیم توسط 9 میلیون نفر در سراسر جهان تماشا شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار