اهمیت اختلافات مذهبی در ازدواج مردم آمریکا
کد خبر: ۵۴۹۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 13    -    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
بر اساس گزارش منتشره از این گروه تحقیقاتی، در یک خانواده آمریکایی فرزندان در انتخاب دین، مذهب و اعتقادات خود بیش از هر چیز از مادران خود تأثیر می پذیرند. این در حالی است که ۲۸ درصد آنان دین خود را از پدرانشان می گیرند و نزدیک به ۴ درصد هم هویت دینی خود را از هیچ یک از آن دو کسب نمی کنند.
اهمیت اختلافات مذهبی در ازدواج مردم آمریکا 
 
اهمیت اختلافات مذهبی در ازدواج مردم آمریکا اختصاصی «تابناک باتو»؛ امروزه بیشتر مردم آمریکا با افرادی از مذاهب و نژادهای متفاوت ازدواج می کنند. گزارش مرکز تحقیقاتی Pew در زمینه مذهب و زندگی اجتماعی ـ که در جامعه آماری ۳۵۰۰۰ نفری آمریکا انجام شد ـ نشان می دهد، در ۲۵ درصد ازدواج هایی که در ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد، زوجین از مذهب یکسان پیروی نمی کنند و با یکدیگر اختلافات اعتقادی دارند؛ برای نمونه، شاید مادر خانواده مسیحی و پدر یهودی باشد‌ و یا مادر یک مذهبی متعصب باشد و در مقابل پدر خانواده یک فرد کاملا بی دین باشد.

آیا مادران بهتر می دانند؟!


بر اساس گزارش منتشره از این گروه تحقیقاتی، در یک خانواده  آمریکایی فرزندان در انتخاب دین، مذهب و اعتقادات خود بیش از هر چیز از مادران خود تأثیر می پذیرند. این در حالی است که ۲۸ درصد آنان دین خود را از پدرانشان می گیرند و نزدیک به ۴ درصد هم هویت دینی خود را از هیچ یک از آن دو کسب نمی کنند.

میزان اهمیت اشتراکات مذهبی تا چه حد است؟!


از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، پرسیده شد که اشتراکات مذهبی و اعتقادی تا چه حد در انتخاب همسر برای آنان اهمیت دارد؛ ۴۴ درصد معتقد بودند که داشتن اشتراکات مذهبی برای داشتن یک ازدواج موفق ضروری است، ولی ۶۰ درصد دیگر «رضایتمندی از روابط جنسی» و «انجام درست نقش های تقسیم شده در خانواده » را ارجح می دانستند و ۴۶ درصد هم داشتن «پول کافی» را ضامن داشتن ازدواجی موفق برمی شمردند. ۲۶ درصد از آنان هم تا حدودی و نه قطعی مذهب را در ازدواج و انتخاب همسر مؤثر می پنداشتند.

ازدواج هایی که سیر صعودی پیدا کرده اند


آمارها نشان می دهد که اغلب کودکان آمریکایی در خانواده هایی بزرگ می شوند که پدر و مادر مذهب یکسانی ندارند. ازدواج با وجود اختلافات مذهبی میان زن و مرد در سال های اخیر سیر صعودی داشته و میزان آن از ۱۹ درصد سال ۱۹۶۰ میلادی به ۳۹ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است.

این تحقیقات نشان می دهد که مسیحیت همچنان بیشترین گسترش را در میان مردم آمریکا دارد. البته با توجه به نتایج این تحقیق گرایش مردم آمریکا به مسیحیت در سال های اخیر کاهش یافته و از ۴. ۷۸ درصد سال ۲۰۰۷ به ۷۰ درصد در سال ۲۰۱۴ رسیده است. یهودیت و اسلام نیز با داشتن ۱.۹ و ۰.۹ درصد رتبه های بعدی را در این نظرسنجی از آن خود کرده اند. ۲۲.۸ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، خود را تابع و وابسته به دین و مذهب مشخصی نمی دانستند و ایده های خود را در زمینه مذهب و اعتقادات در پیش گرفته بودند.
منبع: a.voalearningenglish.in
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
8
143
اینقدر خودتون رو معطل امریکا و مسایل مربوط به امریکا نکنید.
هیچ فایده ای ندارد عزیز من.
ما خودمون کم مساله نداریم برای پرداختن.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
ولی دانستن آن جالب است.
کوروش
| |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
درود بر شرفت.....ما در ایران هیچ مشکلی نداریم...باید به مشکلات سایر کشورها بپردازیم..در ایران ازدواج بسیار آسان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
2
32
بنظر اين نشون ميده براي رسيدن به موفقيت در زندگي مشترك و همچنين پيشرفت كشور ، مذهب پارامتر كليدي نيست اگر چه مهم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
3
57
اگه زندگي در امريكا بد بود كه اينهمه مهاجر نداشت
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
1
4
این یعنی رشد فکری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار