نخستین جراحی تترالوژی فالوت، در بابل+تصاویر
کد خبر: ۵۲۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 October 21    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
دکتر حمیدرضا وفایی، رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: بیمار پسر بچه 2ساله بود که به حملات مکرر سیانوز، تنگی نفس و کبودی دچار شده بود.

وی افزود: با تشخیص بیماری تترالوژی فالوت، بیمار تحت عمل جراحی قلب باز و ترمیم کامل مشکلات قلبی که نخستین بار در این مرکز انجام می شد، قرار گرفت.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق، حال کنونی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد که تا چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

دکتر وفایی تترالوژی فالوت را یک نوع بیماری مادرزادی قلبی و در رده بیماری های صعب العلاج بیان کرد که در آن یک سوراخ بین دو بطن به همراه تنگی خروجی بطن راست و شریان ریوی ایجاد می شود و رگ آئورت بر روی هر دو بطن قرار می گیرد.

وی گفت: این نوع جراحی قلب اطفال در حال حاضر به صورت محدود در چند مرکز پیشرفته کشور از جمله تهران، اصفهان و شیراز انجام می‌شود.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق، 95 درصد جراحی‌های قلب را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و از بیماران قلبی خواست با مراجعه به موقع از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند و شانس درمان موفیق آمیز را در خود افزایش دهند.
 
 
 
 
  
 
 
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
انشا الله از خانواده اين پسر كوچولوي ناز اين هموطن كوچك زير ميزي نگرفته باشن به اميد سلامتي همه بيماران در سايه خداوند متعال و انسانيت پزشكان انسان دوست نه پول دوست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار