مشخصات فنی بی‌ام و سری ۵ مدل ۲۰۱۷
کد خبر: ۵۲۰۲۴
تاریخ انتشار: 2016 October 15    -    ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
bato-adv
bato-adv
 

بالاخره پس از ماه‌ها انتشار عکس‌ها و ویدیوهای مخفیانه از مدل ۲۰۱۷ بی‌ام و سری ۵، این خودروساز آلمانی به طور رسمی از این خودرو رونمایی کرد. با زومیت همرا باشید. 

اگرچه تغییرات انجام شده روی این خودرو تنها محدود به تغییرات ظاهری نمی‌شود اما، سری ۵ جدید بیشتر یک مدل تکامل یافته از نسل‌های پیشین خود است تا یک مدل انقلابی. استفاده از پیشرانه‌های جدید، کاهش وزن چشمگیر، استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر و مصرف سوخت بهینه‌تر برخی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در جدید‌ترین سدان بی‌ام و هستند. 

 

 

بی ام و سری 5 مدل 2017

 

به دلیل استفاده طراحان بی‌ام و از المان‌های طراحی سری ۳ و ۷ در این خودرو، امکان ندارد که آن را با خودرویی از برند دیگر اشتباه بگیرید. طرح شبیه چوب هاکی که در نمای جانبی خودروهای سری ۷ به چشم می‌خورد در سری ۵ جدید نیز وجود دارد و چراغ‌های جلوی LED تطبیق پذیر آن همانند سری ۳ به زیبایی به سمت جلوپنجرهٔ سنتی بی‌ام و متمایل شده‌اند. انحنای هافمیس‌تر (Hofmeister kink) در کنار دیگر المان‌های مدرن طراحی بی‌ام و، در سری ۵ جدید نیز به چشم می‌خورد. 

 

 

در راستای بکارگیری استراتژی حرکت بهینه (EfficientDynamics) که توسط بی‌ام و اتخاذ شده است، جلوپنجرهٔ سری ۵ جدید، که تا حدودی شبیه به کلیه است، از دریچه‌های فعال برای کاهش نیروی پسا بهره می‌برد. برای بهبود حرکت هوا در اطراف خودرو بی‌ام و از دریچه‌هایی با نام‌های پرده هوا و مسیر تنفس استفاده کرده است. به گفتهٔ بی‌ام و، این دریچه‌ها علاوه بر کاهش نیروی پسا و بهبود جریان هوای عبوری از روی خودرو، به کاهش نیروی برآی تولیدی در سرعت‌های بالا نیز کمک می‌کنند. 

 

 

بی ام و سری 5 مدل 2017

 

با اینکه طول، عرض و ارتفاع این خودرو نسبت به مدل قبلی افزایش یافته است اما، به لطف استفاده از فولاد بسیار مقاوم، آلومینیوم و منیزیم در بدنهٔ آن، بی‌ام و سری ۵ جدید نسبت به مدل پیشین ۶۲ کیلوگرم سبک‌تر است. این کاهش وزن در کنار استفاده از پیشرانه‌های قدرتمند‌تر باعث شده تا سری ۵ مدل ۲۰۱۷ نسبت به نسل‌های گذشته سریع‌تر باشد. 

پیشرانه‌های خطی ماژولار ۴ و ۶ سیلندر جدید بی‌ام و که با نام BMW TwinPower Turbo شناخته می‌شوند، در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مدل ۵۳۰i که مجهز به پیشرانهٔ ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است و مدل ۵۴۰i که مجهز به پیشرانهٔ ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ است، دو مدلی هستند که در آغاز عرضه در ایالات متحده آمریکا قابل سفارش هستند. علاقه مندان می‌توانند سیستم چهار چرخ محرک بی‌ام و موسوم به xDrive را برای هر دو مدل سفارش دهند اما، فعلا خبری از جعبه دندهٔ دستی و پیشرانهٔ ۸ سیلندر نیست. با توجه به مشخصات پیشرانه‌های مورد استفاده در مدل‌های ۵۳۰i و ۵۴۰i انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مدل ۵۳۰i ۶ ثانیه باشد (در صورت وجود سیستم xDrive این زمان به ۵. ۸ ثانیه می‌رسد) و در مدل ۵۴۰i این اعداد به ترتیب برابر ۴. ۹ و ۴. ۷ ثانیه خواهند بود. تمام پیشرانه‌ها مجهز به یک جعبه دندهٔ اتوماتیک ۸ سرعته هستند. این جعبه دنده مانند جعبه دندهٔ سری ۷ و یا جعبه دندهٔ مورد استفاده در رولزرویس مجهز به سیستم تعویض دنده مبتنی بر جی پی اس است. لازم به ذکر است که مصرف سوخت سری ۵ جدید هنوز از سوی بی‌ام و اعلام نشده است. 

 

بی ام و سری 5 مدل 2017

 

همهٔ مدل‌های سری ۵ جدید از اگزوزهای دوگانه بهره می‌برند که این امر تا حدودی تشخیص پیشرانهٔ مورد استفاده در خودرو را مشکل می‌کند. با این حال، همچنان یک راه برای حدس زدن پیشرانه موجود است و آن توجه به شکل خروجی‌های اگزوز است. در مدل‌های ۴ سیلندر خروجی‌های اگزوز به شکل دایره طراحی شده‌اند در صورتیکه در مدل‌های ۶ سیلندر خروجی‌ها به شکل ذوزنقه هستند (البته در مدل M Sport پیشرانه‌های ۴ سیلندر نیز خروجی‌های اگزوز ذوزنقه‌ای هستند). 

با توجه به عکس‌های منتشر شده، اطمینان داریم که سری ۵ جدید تنها محدود به این دو نسخه نخواهد بود و به زودی شاهد اخباری پیرامون نسخهٔ قدرتمند M۵۵۰ و مدل هیبریدی ۵۳۰e خواهیم بود. 

پکیج M Sport، که در آغاز عرضهٔ این مدل قابل سفارش خواهد بود، تغییرات و بهبودهای گوناگونی نسبت به نسخه‌های استاندارد ارائه می‌کند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به کیت بدنهٔ خاص برای بهبود جریان هوای عبوری و تغییر ظاهر خودرو اشاره کرد. برای بهبود عملکرد خودرو نیز ارتفاع خودرو کاهش یافته و از رینگ و لاستیک بزرگ‌تر استفاده می‌شود. داخل مدل‌های M Sport نیز تغییرات کوچکی به چشم می‌خورد که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به فرمان چرم، پوشش پدال‌ها اشاره کرد. 

فضای داخلی سری ۵ مدل ۲۰۱۷ نیز بهبودهای گوناگونی یافته است که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از نسخهٔ ۶. ۰ سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive بی‌ام و است که هم اکنون در سری ۷ استفاده می‌شود. سیستم کنترل حرکت، کنترل صوتی و نمایش اطلاعات مهم بر روی شیشهٔ جلو از قابلیت‌های سیستم iDrive نسخهٔ ۶. ۰ است. به لطف استفاده گسترده از عایق‌های صوتی و صندلی‌های ماساژور چند جهته، فضای داخلی این خودرو نسبت به نسل گذشته ساکت‌تر و راحت‌تر است. همچنین، برای لذت بردن بهتر، سیستم صوتی هارمن کاردن (Harmon Kardon) با ۱۶ بلندگو و ظرفیت ۶۰۰ وات قابل سفارش است. 

چرخ‌های جلوی سری ۵ جدید از سیستم تعلیق جناغی دوبل بهره می‌برند و چرخ‌های عقب آن به سیستم تعلیق مستقل ۵ اتصاله مجهز شده‌اند. علاوه بر افزایش فاصلهٔ چرخ‌های جلویی و عقبی از یکدیگر، فاصلهٔ محورهای این خودرو نیز نسبت به مدل گذشته اندکی افزایش یافته است. خبر مهم در مورد این خودرو امکان تلفیق سیستم xDrive بی‌ام و با فرمان پذیری ۴ چرخ بی‌ام و (سیستم ابداعی توسط بی‌ام و که به موجب آن چرخ‌های عقب در شرایط خاص ۳ درجه منحرف می‌شوند تا به فرمان پذیری خودرو کمک شود و هم اکنون در سری ۷ به کار می‌رود) است. 

بی‌ام و سری ۵ با آخرین تجهیزات ایمنی و سیستم‌های دستیار راننده به بازار عرضه خواهد شد. از جملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به رادار کروز کنترل، سیستم هشدار عبور از خطوط، دستیار حرکت بین خطوط و سیستم جلوگیری از برخورد با موانع در شرایط خاص اشاره کرد. به لطف استفاده از سیستم نمایش سه بعدی خودرو برای پوشش نقاط کور و سرویس رزرو جای پارک موسوم به ParkNow پارک کردن سری ۵ جدید راحت‌تر شده است. 

این خودرو از فوریهٔ سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه خواهد شد و کمی قبل از عرضهٔ آن شاهد اعلام قیمت این خودرو توسط کمپانی بی‌ام و خواهیم بود.

 
نمناك
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv