طرز تهیه کلوچه با مغز نارگيل و عسل
کد خبر: ۴۹۴۳۲
تاریخ انتشار: 2016 September 18    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
ابتدا خمیرمایه را با نصف لیوان شیرولرم و یک قاشق چای خوری شکر را در لیوانی ریخته و ده دقیقه استراحت میدهیم تا عمل کند و....
طرز تهیه کلوچه با مغز نارگيل و عسل 
 
مواد لازم:

4لیوان آرد
نصف لیوان شکر
شیر نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
1قاشق غذاخوری خمیر مایه
1قاشق غذاخوری پکینگ پودر
سه قاشق غذا خوري پودر نارگيل و سه قاشق  غذاخوري عسل
یک پنس نمک
گلاب نصف لیوان
يک عدد زرده تخم مرغ و کمي زعفران آب کرده براي رومال

طرز تهیه:
ابتدا خمیرمایه را با نصف لیوان شیرولرم و یک قاشق چای خوری شکر را در لیوانی ریخته و ده دقیقه استراحت میدهیم تا عمل کند و آرد و شکر و خمیر مایه و نمک و پکینگ پودر را باهم مخلوط کرده حالا نصف لیوان آب را با نصف لیوان گلاب مخلوط کرده و روغن را نیز اضافه میکنیم.
 
خمیر را ده دقیقه ورز داده و در ظرفی که آنرا چرب کردیم  بمدت یک ساعت روی آن را میپوشانیم و استراحت ميدهيم. بعد از استراحت مقداری از خمير برداشته و توی دست کمی باز ميکنيم و با قلمو روي آن کمي کره آب شده  مي ماليم و مخلوط نارگيل و عسل را وسط خمير گذاشته و لبه هاي خمير را به سمت وسط جمع ميکنيم و توي دست  کمي به آن فرم ميدهيم و بعد توي سيني فر ميچينيم بعد با پشت چاقو روي کلوچه ها خطوط افقی و عمودي مياندازيم و بعد روي آن  با قلمو زرده تخم مرغ ماليده و کمی تخم خرفه ويا کنجد ميپاشيم و در فر گرم  شده با دماي 160درجه به مدت نيم ساعت ميگذاريم.

ميزان آرد بستگي به نوع آرد داره ممکنه کمي کمتر يا بيشتر مصرف شود ،مدت زمان پخت هم بستگی به دماي فر دارد  بعد از يک ربع به کلوچه ها سر بزنيد و مراقب باشيد تا نسوزد و حتما موقع پخت يه ظرف آب کف فر قرار بدين که کلوچه نرم شود.
 
مجله آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار